![]() |
| Welkom |
|
|||||||
| Medicijnen Overzicht, vragen en ervaringen van veel of weinig gebruikte medicijnen. |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|
||||
|
||||
|
Ik moet per vandaag beginnen met Prednison (in combinatie met de Symbicort)
Ik krijg eerst 4 weken 40 mg. In totaal zal ik het ongeveer een jaartje gaan slikken. Moet zeggen dat ik er behoorlijk tegenop zie, tegen de bijwerkingen ![]() Aan de andere kant hoop ik natuurlijk dat ik minder benauwd ben straks en meer energie krijg. Maar voor nu voel ik me er even niet happy mee, kan er niks aan doen...veranderd misschien nog wel
|
|||
|
|||
|
Hoi Bianca,
kan me voorstellen dat je er niet echt blij van wordt, had ik in eerste instantie ook. Maar na 2 dagen prednison knapte ik stukken op en was ik blij dat ik het had. Mentaal sloopte het me ook, en nu met de prednison kan ik ook koppie koppie weer ff opladen. Suc6 in ieder geval!! |
|
|
||||
|
||||
|
Dank je Merije!
Vanmiddag de eerste 40 mg ingenomen. Eerste 2 uur merkte ik niks maar daarna...pffffff....enorme opvliegers, koud zweet liep lang mijn hoofd, niet normaal zeg (nou ja, waarschijnlijk wel )Gelukkig was het na een uurtje over. Voor even. Daarna weer wat opvliegers maar die duurde minder lang. Verder hoofdpijn maar dat kan ook komen omdat het een waanzinnig rommelige, drukke en vermoeiende dag was. Morgen tweede dag. Hoop dat ik het ook PreTnison ga noemen haha Ben benieuwd....
|
|||
|
|||
|
Citaat:
|
|
|
||||
|
||||
|
Hoi Bianca,
ik ben sinds 4 weken met prednison bezig ( 40 mg per dag). Na 1 week kreeg ik last van dikke enkels en voeten en kwam ik iets in gewicht aan. Heb via de huisarts een vochtafdrijver gekregen en verloor na 1 dag al 1½ kg. vocht. Nu slik ik deze dagelijks en valt het met het vocht erg mee, ik ben ook niet meer aangekomen. Heb nog geen last van vreetbuien ![]() Ik begin me nu wel wat beter te voelen, minder pijn in mijn longen. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat en of dit doorzet. Ik moet over twee weken terug naar de longarts en dan wordt bekeken of ik kan afbouwen met de prednison. groetjes, Frits |
|
|
||||
|
||||
|
Ehm...jazeker.
Ik moest afgelopen vrijdagochtend dus bij de ass. van de huisarts mijn suiker laten prikken en van de internist (waar ik woensdag voor eerst geweest ben) ook mijn bloeddruk. Ik voelde me waanzinnig rot die vrijdagochtend, was straalmisselijk en heel naar in mijn hoofd enzo. Alsof ik van mijn graat zou gaan, zoiets... Eenmaal bij de huisarts (heb me laten brengen terwijl het maar 2 minuutjes lopen is ) bleek mijn suiker prima te zijn (4,8 nuchter) maar de oorzaak waarom ik me zo rot voel werd ook meteen bekend.Mijn bloeddruk is normaal rond de 120/65 en nu was ie 143/103 Veel te hoog dus. Vandaar dat ik me zo ellendig voel. Dinsdagochtend opnieuw prikken en bloeddruk meten. Maar heb een bloeddrukmeter van mijn moeder te leen (een goede) en mijn bloeddruk was gisteren ook nog te hoog (154/106) Ik hoop maar dat ik gauw aan die Prednison wen en mijn bloeddruk dan weer normaal wordt. Want ellendig voel je je er wel bij hoor, pfffff ![]() Heb nu 6 dagen Prednison geslikt. Gelukkig nog steeds niet de vreetbuien. Wel sinds gisteren gevoel alsof je een hele dikke tong hebt, licht pijnlijk. En tintelende vingers. En apart gevoel bij mijn wangen, beetje ter hoogte van mijn jukbeenderen. Maar behalve de te hoge bloeddruk verder gelukkig (nog) geen extreme dingen
|
||||
|
||||
|
P.S. ik heb trouwens wel wat minder pijn in mijn longen, zoals jij ook zegt Frits!
|
||||
|
||||
|
Mij is gezegt dat je de pijn aan de longen niet kan voelen???
|
||||
|
||||
|
Citaat:
Maar ik voelde ze eerst toch écht...en nu, na een week Prednison, heb ik het nog wel benauwd maar die extreme "pijn in mijn longen" is weg.
|
||||
|
||||
|
ik had ook echt pijn in mijn longen, mij was ook verteld dat je aan je longen geen pijn kon hebben
|
![]() |
| Favorieten/bladwijzers |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|