![]() |
| Welkom |
|
|||||||
| Medicijnen Overzicht, vragen en ervaringen van veel of weinig gebruikte medicijnen. |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|
||||
|
||||
|
Remicade, met als werkzame stof infliximab, is een geneesmiddel dat de werking remt van Tumor Necrose Factor-alpha (TNF-alpha), een eiwit dat een sleutelrol speelt in allerlei ontstekings¬processen in het lichaam. Infliximab is een antilichaam tegen TNF-alpha. Het bindt zich aan TNF-alpha in het bloed en aan cellen die TNF-alpha produceren, waardoor TNF-alpha onwerkzaam wordt gemaakt en de ontsteking afneemt. Inmiddels zijn er 3 geneesmiddelen die de werking van TNF-alpha remmen, beschikbaar voor de behandeling van ontstekingsziekten: infliximab, etanercept en adalimumab. Deze middelen worden ook wel TNF-alpha blokkers genoemd en behoren tot de zogenaamde biologicals. Biologicals omdat ze gemaakt worden via biotechnologische processen door levende cellen in kweekbassins. Voor alle TNF-alpha blokkers zijn dit hamstercellen. TNF-alpha blokkers worden bij een aantal ontstekingsziekten toegepast.
Voor meer informatie over Remicade kijk op onderstaande link: http://www.remicade.nl/
Never Surrender Laatst gewijzigd door Joachim; 20 februari 2009 om 22:27 Reden: . |
|
|
||||
|
||||
|
as dinsdag krijg ik mn eerste behandeling met Infliximab (Remicade). Ben erg benieuwd en toch wel angstig. Hopelijk doet het wat het moet doen
|
|||
|
|||
|
Joachim, hopelijk doet het wat het moet doen, schrijf je en dat is ontstekingen remmen/onderdrukken heb ik gelezen. Maar nergens lees ik dat het ook voor sarco wordt gebruikt, betekent dat jij een proefkonijn (oneerbiedig gezegd) bent? En het is 2x een infuus? een infuus is altijd ingrijpender dan een pilletje, beetje enger, dus ik begrijp je angst!
Dinsdag is voor mij ook een spannende dag, testen en gesprek longarts, ik verwacht niet veel goeds maar Joachim WE NEVER SURRENDER! |
|
|
||||
|
||||
|
Joachim,
Voor welke klachten hebben ze bij jou remicade aangevraagd? Is dat uit te leggen? Ik wens je alvast veeeeel succes! groetjes |
|
|
||||
|
||||
|
Thanks allemaal
en Ienepien komt goed hoor probeer jezelf niet druk te maken want het gaat toch allemaal door. Daar zijn we iig al wel achter of niet dan?Ik heb Sarco alleen in de longen maar het is erg aggressief. In feite worden ze alleen maar slechter. Omdat bij mij geen enkel ander medicijn (tot nu toe) heeft geholpen gaan we dit proberen. Ik ben niet echt een proefkonijn want Remicade is al bij andere Sarcoidose patienten toegepast. Alleen wordt het niet vaak gegeven omdat A bij veel mensen de reguliere medicijnen aanslaan en B omdat het ontzettend duur is en NIET wordt vergoed door de verzekering. Klachten Knuff zijn oa erg kortademig, pijn op de borst, vaak grieperig voelen, hoesten met af en toe slijm etc. Groetjes, Joachim
|
||||
|
||||
|
Hey Joachim,
Ah ok je long en die opgenoemde klachten dus. thanks voor de uitleg. Gek dat ik die klachten ook heb maar het niet zo erg in de longen heb of stabiel. En veeeel succes. groetjes |
|
|
||||
|
||||
|
Hey Joachim, sterkte voor as. dinsdag. dit lijkt me ook niet zo'n pretje dat infuus!!!
groetjes Okkie. |
|
|
||||
|
||||
|
Hoi Joachim,
Sterkte morgen en hopelijk werkt dit middel voor jou!!! Groeten, Albertina |
|
|
||||
|
||||
|
Joachim,
Sterkteeeee! groetjes |
|
|
||||
|
||||
|
Nou we zijn er nog
dus iig is het goed gegaan.Remicade wordt gegeven tijdens een dagbehandeling. Meteen was ik aan de beurt gelukkig. Ik kreeg een bed toegewezen en een hele vriendelijke zuster begint je dan op je gemak te stellen en echt ALLES uit te leggen. Heel fijn want ik was toch wel angstig. Je krijgt iedere 20 min controle dmv hartslag, bloeddruk etc. Er wordt eerst een infuus geprikt en daar komt dan het medicijn aan maar eerst 'spoelen' ze het infuus en je ader door met zoutoplossing. Daar merk je niks van. Daarna zonder dat je het in de gaten hebt loopt het over naar het medicijn wat er gemiddeld 2 uur over doet om in je lichaam te druppelen. Daarna krijg je weer een zoutoplossing om te 'spoelen'. Al met al valt dat dus gewoon erg mee. Je bent meer bang voor het onbekende. In de tussen tijd dat je daar ligt kun je tv kijken, lezen, puzzelen, kletsen met iemand die mee is gegaan etc. Eigenlijk is het gewoon erg saai ![]() Je moet nog wel even ter controle blijven in het ziekenhuis. Dit was maar goed ook want ik werd na 30 min. niet erg lekker. Werd erg beroerd en moest weer op bed gaan liggen. Ik kreeg ook erge honger, zweten, duizelig etc. Dit 'werd mij verteld' is een normale reactie. Er zijn zelfs mensen die hele slappe benen krijgen. Ik ben dus wat langer in het ziekenhuis gebleven dan normaal. Gelukkig geven ze Remicade dagelijks en hebben ze er erg veel ervaring mee. Ik ben samen met nog iemand de enige die ze hebben met Sarcoidose in het ziekenhuis die Remicade krijgen. De ander persoon reageert er goed op dus hopelijk ik ook. Ik hou jullie op de hoogte aangezien zodat iedereen een beetje weet wat Remicade doet (bij mij dan iig). Groetjes, Joachim
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|