Ga naar inhoud

Leeftijd


Rhodé

Recommended Posts

Ik ben benieuwd op welke leeftijd jullie een diagnose kregen. Het is een ziekte die het meeste in de leeftijdsgroep 20-49 voorkomt heb ik begrepen?

En is het zo dat hoe jonger je bent, hoe langer het duurt, of heeft dat er niets mee te maken?

Ik ben 55, dus val buiten de grote groep.

Link to comment
Share on other sites

Hoi Henrieke,

 

hoe lang je last van sarco zult hebben, weet niemand. Je hoort hier verhalen van mensen die boven de 50 waren toen ze het kregen en er nooit meer van af kwamen. Ook kom je verhalen tegen van jongere die er snel van af waren.

 

Niemand zal jou kunnen vertellen hoe het bij jou gaat verlopen. Vergeet echter niet dat je hier alleen verhalen zult lezen van mensen die het vaak al langer hebben. Er zijn er nog steeds genoeg die acute sarco hebben gekregen en er maar heel kort last van hebben gehad. Maar die verhalen hoor je vaak niet .

 

Groetjes, Bernadette

Link to comment
Share on other sites

Hoi Henrieke,

 

Zie je berichtje nu pas: ik ben 56 jaar en in afwachting of het bij mij acuut of chronisch is. Heb net weer fors meer klachten van pijn in m'n knieen, vocht in m'n knieen en moeilijk lopen en m'n ogen voelen erg branderig. Daarom ben ik vervroegd voor controle gegaan en bleek dat de sarcoidose weer opspeelt in m'n kniegewrichten waarvoor 3 dd Diclofenac 50 mg en een verwijzing naar de oogarts.

 

Groetjes, Annemiek

Link to comment
Share on other sites

Hoi Henrieke,

 

Zie je berichtje nu pas: ik ben 56 jaar en in afwachting of het bij mij acuut of chronisch is. Heb net weer fors meer klachten van pijn in m'n knieen, vocht in m'n knieen en moeilijk lopen en m'n ogen voelen erg branderig. Daarom ben ik vervroegd voor controle gegaan en bleek dat de sarcoidose weer opspeelt in m'n kniegewrichten waarvoor 3 dd Diclofenac 50 mg en een verwijzing naar de oogarts.

 

Groetjes, Annemiek

 

Wij zijn dus even oud. ;) En wat bedoel je in afwachting, moet de tijd dit leren? Ik heb zelf het gevoel dat ik waarschijnlijk ongediagnostiseerd door had kunnen leven. Er kwam bij mij een andere kwaal doorheen, daardoor is min of meer bij toeval ontdekt dat ik het heb. Ik heb al die tijd gewoon door kunnen werken, was niet extreem moe, had afgezien van een aantal keren A typische thoraxpijn,en wat milde klachten die bij allerlei andere ziektebeelden ook kunnen passen.

Link to comment
Share on other sites

Bij mij is het echte sarco slag bij 35 jaar, maar ik denk dat ik in mijn jongere jaren misschien lichtjes ook last van gehad zonder te weten.

Bewerkt door tremorman
Link to comment
Share on other sites

Ik heb het gekregen toen ik 29 was...

als had ik eerder kleinere klachten maar 1 april 2011 kreeg ik de uitslag..

Waarschijnlijk niet al te zware vorm..gaat langzaam wel steeds beter..

maar zeker weet je het nooit.. ben beperkt.. geen pijn maar vaak niet lekker en hoofdpijn+moe.. Heb het wel aan het begin heftig gehad.. aangezien ik al in het ziekenhuis heb gelegen ervoor. Werk nu 30 uur meer lukt niet..

 

Krijg vaak te horen dat ik jong ben en dat het erg is..

ik merk wel dat ik flexibel ben.. ik verzin snel een oplossing voor opstakels en wen daar snel aan. Oudere hebben daar meer moeite mee.

Ik heb bijv. al een elektrische fiets... waarvan ik de voordelen zie en niet erbij nadenk dat ik er helaas al aan moet....

Link to comment
Share on other sites

  • 9 years later...

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.