Ga naar inhoud

last van geuren en rokers


annie

Recommended Posts

hallo lotgenoten,

 

Hebben jullie ook zoveel last van mensen met veel parfum, geuren en rokers

ik kan er echt niet meer tegen ik ruik het soms zelf niet maar het begint verschrikkelijk te branden aan mijn ogen, keel en zelfs mijn huid, zelf gebruik ik geen parfum en gebruik alleen natuurlijke zeep en verzorgingsmiddelen mijn reukvermogen is erg slecht geworden ik denk dat het ook door de sarco komt.

 

Ik ben ook wel erg allergisch mijn huis is ook altijd schoon, ik heb ook geen vloerbedekking in huis, en boven en beneden een aircleaner aanstaan en s'avonds zet ik altijd een raam open, graag jullie ervaring hierover alvast bedankt annie

Link to comment
Share on other sites

Ik heb zelf veel last van hoestbuien bij rokers. Het is zelfs zo erg dat ik al last heb van de rook die op kleren zit. Ook als ik een ruimte kom waar gerookt is heb ik last van hoestbuien ondanks dat er goed gelucht is. Je ruikt de rooklucht niet maar mijn longen merken het wel.

Link to comment
Share on other sites

Bij mij zijn het ook de longen die heel heftig reageren. Iemand die parfum op heeft, veroorzaakt bij mij al een hoestbui. Bij mensen die roken of gerookt hebben, moet ik ook helemaal uit de buurt blijven.

 

Groetjes, Bernadette

Link to comment
Share on other sites

Ik heb zelf veel last van hoestbuien bij rokers. Het is zelfs zo erg dat ik al last heb van de rook die op kleren zit. Ook als ik een ruimte kom waar gerookt is heb ik last van hoestbuien ondanks dat er goed gelucht is. Je ruikt de rooklucht niet maar mijn longen merken het wel.

 

john, wat ben ik blij dat ik niet de enige ben, ik carpool met iemand die rookt en ik heb erg veel problemen hiermee dus dan stop ik, dan maar een beetje minder geld en geen irritaties dankjewel

Link to comment
Share on other sites

Bernadette, ja deze problemen heb ik ook vooral als ik erg veel last heb mijd ik feestjes en ergens te komen waar veel mensen zijn, zo leer je leven met beperkingen, en carpoolen kan ik dan ook vergeten, ik ben wel blij dat ik dit met jullie kan delen want niet iedereen begrijpt dit bedankt

Link to comment
Share on other sites

geuren en dampen

 

Bekend verhaal,

 

Komt bij mij ook wel eens door de dampen van het eten koken. Bij bepaalde gerechten moet ik absoluut uit de buurt van de keuken(dampen) blijven. Het gerecht op zich smaakt me wel heel goed:)

 

Ook is het zo dat ik er niet "altijd" hinder van heb.

Link to comment
Share on other sites

Tja, met sarcoidose was ik ineens longpatient, daarvoor nooit benauwdheid gehad. Wat een gewaarwording, al dat gebrobbel van binnen en die pijn bij ademhalen. Gelukkig is de boel onder controle gekomen met pufjes.

 

Ik herken de gevoeligheid voor allerlei luchtjes ook goed.

 

Sinds dat ik sarcoidose heb gebruik ik alleen schoonmaakprodukten zonder parfum, ik had een mail gestuurd naar de fabriek en kon alle schoonmaakmiddelen retourneren en kreeg iets aangeboden zonder parfum, wat nog goed werkt ook. (van Gigantmiddelen) Wel goede services. Ook kan ik wel tegen schoonmaakazijn, tenminste mijn longen dan, want verder vind ik het erg stinken. Maar ja, dat heb ik er voor over, even de ramen open daarna en het is weer verdampt. Verder gebruikte ik een hele milde deo waar ik nog steeds tegen kan (Bodyseries van Amway). In zoveel middelen zit parfum, daar kom je dan achter. Kom zelden rokers tegen in mijn omgeving, en anders merk ik het gelijk, 'k krijg dan hoestbuien en een zere keel. Verder heb ik het erger naarmate de sarcoidose actiever is.

Link to comment
Share on other sites

gelukkig nieuwjaar

 

beste zeeuws meisje, ik woon in zeeland vind het wel leuk dat je je zo noemt

soms is het wel erg als je niet tegen rook, en geuren kan.

 

Ik heb ook heel lang moeten zoeken naar waspoeder en schoonmaakmiddelen ik doe ook veel met schoonmaakazijn enz maar de rook vind ik het ergste als er mijn mensen in mijn huis komen uit een gerookt huis is het net of er bij mij gerookt is, het is ook zo als je sarco niet zo actief is dan is de reactie ook minder, maar ja we moeten ermee leven.

 

ik kom wel nergens waar gerookt wordt uit voorzorg al niet, ik heb veel geleerd uit een boek van Julia Kang wat eten en drinken betreft zoveel mogelijk natuurlijk voedsel eten dat helpt ook veel ik hoor nog van jullie nog een fijne 1 januari 2013

Link to comment
Share on other sites

Ook ik heb die afkeer van roken, of mensen die net gerookt hebben. Ik kan er gewoon niet meer tegen, zware parfum idem dito, sommige toiletreinigers of luchtverfrissers laten mij soms kokhalzen. Hoestbuien zijn ook geen uitzondering, zeker als je ergens geweest bent waar gerookt wordt. Dan wordt ik misselijk als ik mijn kleren uittrek van de rook lucht die in je kleren zit.

 

Ben toch wel blij dat ik niet de enige ben die daar last van heeft, vaak ben je al een zeikerd als je over roken begint.

Link to comment
Share on other sites

rokers

 

ja haags hopje, je bent inderdaad een zeikerd als je over roken begint het is al een paar jaar ook een hype dat roken en daarom is het veel erger, dus als ik ergens kom waar ik echt niet kan blijven dan ga ik gewoon weg en zeg niets over het roken zeg ik dat ik me niet goed voel, fijne dag

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.