Ga naar inhoud

Sarco en slecht slapen ondanks de moeheid


knuffel

Recommended Posts

Hoi,

 

Hebben jullie ook last van slecht slapen?

 

Gek word ik ervan, doodmoe zijn en toch niet kunnen slapen.

 

Toen ik naar bed ging had ik het ontzettend benauwd. Poe kreeg slecht lucht, had wel van te voren nog gepuft.Heb wel veel last van benauwdheid de laatste tijd.

En nu lig ik dus al vanaf circa 3.00 wakker door hevige warmte en onrustgevoel. Die onrust en onrustige benen is ook erg vervelend vind ik.

Dit heb ik al een hele tijd, dat ik rond 3.00 wakker word. Het warmere weer zal wel meespelen maar in de winter bijvoorbeeld heb ik dat bloedhete gevoel snachts ook.;)

 

Blehhhh.

Moeilijk is dat.

 

Normaal gesproken kan ik overdags nog wel in slaap vallen nu ik ziekgemeld ben maar nu gaat de vakantie in en kan ik ook niet de hele dag in bed liggen. Niet zo leuk voor mijn vriend....:laugh:

 

Het hoort erbij het slechte slapen , dat weet ik, maar lijkt wel of het steeds erger wordt. Tenminste de invloeden van warmte en onrust.Onrust is wel met periodes.Nog ff en dan slaap ik helemaal niet meer. Aangezien we normaal doorde weeks ook erg vroeg op zijn.

 

Het is wel vaker met periodes, een hele periode slecht, dan weer eventjes beter, dwz dat ik een paar uur per nacht kan doorslapen, dan weer slechter, dwz hele nachten liggen wakker liggen.

Maar normaal goed slapen kan ik eigenlijk nooit. Zoals een gezond persoon doet.

 

Erg herkenbaar zeker?

 

Voor diegenen die wel lekker slapen: slaap lekker hihi. 2vj1sua.jpg

 

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

Re:Sarco en slecht slapen ondanks de moeheid

 

Erg herkenbaar!!!

Goh, ik zat om 5 uur vanmorgen te twijfelen of ik de computer op zou starten. zelfde probleem dus.

Erg vervelend ja.. en die hitte pfffff vreselijk. Ik zweet me ook een ongeluk. jek. :(

en nu zit ik naast een stuiterend jongetje dat me van ver haalde toen ik juist wel weer lekker sliep. Oh . zo . erg hihi

groetjes cunera

Link to comment
Share on other sites

Re:Sarco en slecht slapen ondanks de moeheid

 

hihi Jaaahaa dit herken het ook... vooral dat zweten pfff...:dry:

en om 3 uur wakker zijn

sjaaahhh... en dan ga je naar keuken en eet en drink was en kruip mijn bedje weer in...8zo8cw.jpgdaar gaan we weer!!!!:unsure:

ik probeer wel overdag zoveel uit mijn bed te blijven en rust wel met een boek op de bank maar niet echt slapen anders kan ik de nachten ook niet meer slapen en die zijn dan langgggggggggggggggg... zucht!!!!

 

Groetjes Okkie:P

Link to comment
Share on other sites

Re:Sarco en slecht slapen ondanks de moeheid

 

Cunera,

 

Ja herkenbaar dus he.

Heee we moeten hier een chat aanvragen voor de mensen die snachts wakker liggen hahahahaha.Gaan we wat kletsen hihi.

 

Oooh ja zo erg he, lig je de halve nacht wakker en smorgens kun je heel goed in slaap vallen en ja hoor dan moet je op.

 

Haha stuiterend jongetje?

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

Re:Sarco en slecht slapen ondanks de moeheid

 

Okkie,

 

Pfff ja dat zweten he, jaiks.

 

Wat toevallig dat jij ook precies om 3.00 wakker bent.

 

Nee ik ga niet wat eten en drinken.

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Re:Sarco en slecht slapen ondanks de moeheid

 

Yep heb ik ook alleen dan is het wel zo dat als ik dan bijvoorbeeld overdag niet echt kan slapen ik savonds slaap als een blok! Een echte middenweg is er nog niet helaas en meestal ben je dan te moe om iets te doen maar slapen lukt dan niet. Zweten maakte ik alleen mee toen ik hoge dosis Pred slikte. Dat is nu en stuk minder gelukkig :)

Link to comment
Share on other sites

Re:Sarco en slecht slapen ondanks de moeheid

 

Ook herkenbaar dus....

 

Prednison heb ik niet, alleen in de puf.

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

Re:Sarco en slecht slapen ondanks de moeheid

 

Heel herkenbaar,soms nachten slapen als een mof

en dan weer nachten zweten en konstand wakker...

wat doen we er aan zou graag willen lezen maar dan maak

ik Andre wakker tja is ook niet best..die moet er smorgens vroeg uit

dus dan maar schaapjes tellen.....:dry:

 

Rienke

Link to comment
Share on other sites

Re:Sarco en slecht slapen ondanks de moeheid

 

Rienke,

 

Ook herkenbaar voor jou dus.

Word je man wakker van het nachtlampje dan?

 

Ja dan is het idd moeilijk.

Ik ben vannacht maar gaan laptoppen.

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

Re:Sarco en slecht slapen ondanks de moeheid

 

HOi,

 

Ja soms heb ik er een maand geen last van en dan begint het weer. Het begint bij mij vaak met een rot gevoel in mijn buik, veel gerommel.

Rennie werkt soms, maar dan midden in de nacht, benauwd, en warm en voor ik het weet, lig ik weer te zweten als een otter.

Soms ga ik gewoon in het donker op de wc zitten, om af te koelen. en ga naar de kleine vent kijken. ga ik naast zijn bedje op een deken zitten en kijken hoe hij slaapt, handje vasthouden.

 

zo lief zo,n klein menneke.hihihi:laugh:

ben benieuwd hoe ik dit oplos op de camping, kan slecht rondgaan lopen op het veldje hahah:S

leuk zo in pyama haha, groetjes Vicky

Link to comment
Share on other sites

Re:Sarco en slecht slapen ondanks de moeheid

 

ach joh, misschien doe je nog leuke contacten op, zo snachts op de camping hahahahahahaha :lol: :silly:

Ook iemand met Sarcoidose die af moet koelen, je weet nooit? :P

 

maar dat bij je menneke gaan zitten ja... herkenbaar... zo heerlijk. Mijn grote menneke wordt van licht waker maar zéker van getiep dus dan zou ik beneden moeten gaan zitten. Nee, dan toch beter in bed en hopen dat de maan schijnt. Zie ik buiten ook nog wat :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Re:Sarco en slecht slapen ondanks de moeheid

 

Ik heb wel slaapproblemen (manlief is het daar roerend mee eens:blink:), maar niet altijd:unsure:.

 

Ik herken jullie klachten gedeeltelijk. Vorig jaar, toen de Sarcoïdose nog heel actief was, had ik een paar maanden iedere nacht last van nachtzweten. Ik legde \'s nachts vaak een strandlaken op mijn helft van het bed zo dat ik weer droog en warm verder kon slapen. Dat is gelukkig weer overgegaan:).

 

Ik heb het weleens warm, maar dan gooi ik gewoon mijn pyama uit en evt. een kwartiertje het dekbed half van me af, dan ben ik meestal wel weer afgekoeld. En anders maar weer even heen en weer kleppen naar de badkamer...

 

Die rusteloze benen, daar had ik al last van voordat ik ziek werd. Dat is een echte familiekwaal, maar het was vorig jaar wel veel erger dan anders. Nu is het weer op \'normaal\' niveau. Vooral voordat ik ongesteld moet worden is het bar en boos. Dan lig ik vaak tot 1.30 uur te trappen, ondanks veel water drinken overdag, \'s avonds mijn benen wat hoger leggen en voordat ik ga slapen mijn kuitspieren stretchen en masseren:S Eenmaal ongesteld, zijn de rustelozen benen weer een poos over, tenzij ik overdag of \'s avonds erg veel heb moeten lopen of staan:dry:.

Ik maak denk ik maar eens een apart topic over rusteloze benen aan. Ik kwam laatst een artikel tegen over slaapproblemen en rustelozen benen bij Sarcoïdose. Even zoeken.

Mijn grote probleem is: In slaap vallen. Slaap ik eenmaal, dan word ik weleens wakker, ga naar de WC en slaap zo weer verder. Geen probleem.

Maar hoe val je in slaap, als je gewoon niet lekker ligt? Als ik niet in mijn favoriete houding kan liggen (op mijn buik, met mijn linkerarm onder mijn hoofd!), doordat een pols, knie of enkel (of allemaal) pijn doet, dan heb ik een probleem! Op mijn rechterzij liggen is geen optie, omdat mijn rechterenkel dan pijn gaat doen. Op mijn linkerzij lukt meestal wel, evt. met een kussentje tussen mijn knieën, maar ligt toch niet superlekker. Op mijn rug liggen is geen optie, dan val ik noooooit in slaap!

Meestal ga ik na een uur wisselen tussen buik en linkerzij naar beneden voor 2 Paracetamol in de hoop dat ik dan eindelijk lekker kan liggen. Meestal werkt het.

Vrijdagnacht (om 2.00 uur) was is zo wanhopig dat ik alsnog 2 Paracetamol en een Temazepam heb genomen. Toen ben ik eindelijk in slaap gevallen... Ik ben niet verslaafd, hoor. Ik ben heel zuinig op mijn Temazepam. Ik doe minstens een jaar met een doosje van 10 capsules en gebruik dus alleen als ik er helemaal doorheen zit en géén last heb van rustelozen benen. Want daar is geen kruid tegen gewassen, zelfs Temazepam helpt me dan niet onder zeil:S

 

Ik ga nooit naar beneden als ik niet kan slapen (behalve om Paracetamol te halen). Ik heb \'s nachts echt geen zin in eten. Dan zou ik ook nog mijn tanden opnieuw moeten poetsen:ohmy:. Nee, daar begin ik niet aan, hoor! Ik blijf gewoon heen en weer kleppen tussen bed, overloop (nog een keer stretchen en masseren) en badkamer.

 

Victoria, misschien kun je \'s nachts de ronde meelopen met de bewaker? Gezellig:S Of misschien moet je je gewoon aanbieden als bewaker:woohoo:?

Groeten,

Albertina

Link to comment
Share on other sites

Re:Sarco en slecht slapen ondanks de moeheid

 

Hoi Albertina,

 

Ja dat doe ik ook altijd, de hele tijd met het dekbed op en neer wapperen.

Maar helpt maar even, blijf het warm krijgen.

 

 

Oh is dat een familiekwaal bij jou, de onrustige benen.

 

Dus het heeft volgens jou toch te maken met te druk zijn overdag?

 

En heeft de hitte in ons ook weer te maken met de onrust of andersom?

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

Re:Sarco en slecht slapen ondanks de moeheid

 

Ik heb nog geen apart topic over rustelozen benen aangemaakt. Het artikel gaat namelijk juist over Sarcoïdose, Rusteloze benen én Vermoeidheid: http://www.pharmaplanet.be/medisfeer/NEU98NL.pdf

 

Rustelozen benen komen ook nog heel even aan bod in deze samenvatting: http://www.ildcare.eu/Downloads/proefschriften/proefschriften_2005/Hoitsma_-_2005_-_Samenvatting.pdf die verder, voor zover ik zo snel kon zien, vooral over DVN gaat.

 

Veel info over rusteloze benen:

http://www.stichting-restless-legs.org/

 

Maar goed, rustelozen benen zijn voor mij niet nieuw, het is hooguit wat erger geworden door de Sarcoïdose. Het zit aan moeders kant heel erg in de familie. Mijn man kende het niet, wist niet wat hem overkwam toen ik voor het eerst in de \'echtelijke sponde\' begon te trappen:laugh:

 

Groeten,

Albertina

Link to comment
Share on other sites

Re:Sarco en slecht slapen ondanks de moeheid

 

Hi hi dat ken ik Albertina... toen al snel ieder een eigen matrasje genomen :woohoo: :silly: kan nu trappen en wapperen zoveel ik wil:P :laugh: ;)

 

Heb eigenlijk nooit hieraan gedacht, dacht meer dat het van mijn rug (hernia\'s) kwam maar nu ik dit zo lees.... het hele onderlichaam toch wel hè... das mooi balen maar wel fijn te weten dat dit ook de ook een mede oorzaak kan zijn:angry: :angry: nou der kan nog wel meer bij maar liever niet:S :blink:

 

 

Maar een mooi artikel over de rusteloze benen en sarcoidose :ohmy: wat goed dat je dat gevonden hebt!!!

 

Groetjes Okkie:kiss:

Link to comment
Share on other sites

Re:Sarco en slecht slapen ondanks de moeheid

 

Albertina,

 

Bedankt voor je artikelen, ik ga ze straks ff lezen als ik weer rustig en fitter ben.

Ben nu kapot vh ziekenhuisbezoek.

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Slecht slapen? Tip!

 

Hallo,

 

Ik lees vaak in berichtjes dat er zo slecht geslapen wordt. Ik kan hier over meepraten maar ik heb wellicht toch ook een Tip die soelaas biedt: Ik laat me voorlezen! Dat werkt nog altijd net zo goed als vroeger toen mijn moeder me een verhaaltje voorlas. Alleen gebruik ik nu mijn iPod en daarop download ik luisterboeken. Voordeel is dat je het licht niet aan hoeft te doen als je luistert dus je stoort er verder niemand mee. Nadeel is dat je vaak moet terugzoeken naar het moment dat je in slaap bent gevallen. Tuurlijk is het ook niet ideaal om met die oordopjes in te liggen maar op deze manier krijg ik toch veel meer slaap dan ik anders zou krijgen. Ik houd zelf van engelse/amerikaanse boeken en ik download ze van http://www.audible.com maar je kan in Nederland luisterboeken bijvoorbeeld bij de bibliotheek halen.

 

Groet,

Karin

Link to comment
Share on other sites

Hoi allemaal,

 

op dit moment ga ik weer met mijn bekertje warme melk met honing naar bed. Als ik dat niet drink, word ik rond 4.00 wakker en kan ik moeilijk in slaap vallen.

 

Overdag probeer ik ook zo min mogelijk echt te slapen als ik 's nachts aan het spoken ben. Als ik op bed lig, dan kijk ik tv of lees ik.

 

Groetjes, Bernadette

Link to comment
Share on other sites

Hey Karin :) fijn dat jij met je i-potje je slaap weer kan hervatten, leuke tip ;)

 

Ik ben gelukkig helemaal van mijn slaapprobleem af!

Door de Amitriptiline... samen met de morfine, is dit een super combinatie voor mij!

Wordt nog wel eens wakker rond de klok van 3uur hoor,

maar doe even een plas en drink een slokje water en...

 

slaap dan zonder probleem weer in.

 

Hoe gaat het slapen bij Knuffel, Albertina en Cunera?????

 

Groetjes,

 

Okkie.

Link to comment
Share on other sites

Okkie wat lees ik nou... Morfine????

 

Ja Joachim dat lees je goed,

ik had al een verslagje geschreven bij mijn voorstellen...

Zit momenteel aan de 60 mg Oxycontin en kan helaas niet zonder,

anders zit in nachten op.

Dit door de hevige pijnen en nu slaap ik de nachten als een ROOSje...

beter toch!!! ;)

 

Ben benieuwd hoe het met Knuffel, Albertina en Cunera gaat met hun nachtrust?????

 

 

 

Groetjes,

 

Okkie.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hoi Okkie,

 

Ik slaap tegenwoordig weer net als voordat ik Sarcoïdose kreeg. Ik val na een halfuur tot een uur in slaap (ik val helaas nooit 'zomaar' om). Ik ga sowieso meestal te laat naar bed, krijg dus te weinig slaap en ben dus goed moe :)

 

Ik heb woensdag nieuwe medicijnen gekregen: Brexine (Piroxicam) wat beter tegen pijnlijke SI-gewrichten zou moeten helpen dan Brufen (Ibuprofen). Bovendien werkt 1 tabletje 24 uur. Hopelijk werkt het bij mij zonder al teveel bijwerkingen! Bij de bijwerkingen staan ook slapeloosheid en slaperigheid... Voorlopig merk ik nog niet veel van bijwerkingen behalve een beetje last van mijn maag.

 

Welterusten!

Link to comment
Share on other sites

hallo allemaal,

 

wat heerlijk voor jullie dat er toch nog wat is waardoor jullie lekker kunnen slapen. het lijkt me vreselijk dat niet slapen , volgens mij wordt je daar ook dood moe van. zelf ben ik gezegend met zonoemen ze dat hier in huis ( slaperitis). ondanks de vele pijnen hoef ik mijn hoofd maar neer te leggen en ik ben vertrokken ( zelfs overdag), slaap dan ook 12 tot 16 uur op een dag momenteel. hoop dat jullie nu lekker slapen voorlopig dames , want daar knap je pas echt van op.

 

groetjes magdalena

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.