Ga naar inhoud

Onderzoeken ziek.h. en de behandeling patient


knuffel

Recommended Posts

Hoi,

 

Hebben julle wel eens slechte ervaringen gehad in het ziekenhuis als je een behandeling of onderzoek moest ondergaan?

Zal vast wel...

 

Ik kom vanmorgen in het ziekenhuis, moest een ct-scan laten maken, die telefonisch verzet was.

Kom ik daar is er blijkbaar geen afspraak.

Degene die toen aan de telefoon was heeft het blijkbaar niet genoteerd.

Ik had dus ook een brief bij me moeten hebben die ik nooit ontvangen heb....

Zeg ik tegen die assistente, die behoorlijk pissig was: als jullie het hier niet goed noteren is niet mijn schuld. Nou ze werd me toch laaiend en ook omdat ik de brief niet had.

Ik zeg wat neemt u zich voor een houding aan? Vind u dit normaal.

Nou...toen was het hek helemaal van de dam, toen begon ze dezelfde woorden tegen mij te zeggen, nee ik nam me een houding aan en bla bla bla.Ik zeg wie begint? Leek wel een kleuterschool , bah.

Uiteindelijk kon ik bij gods gratie nog terecht en in de scan.

Ik zeg hoe moet ik nu nog in de scan , als u me zo behandeld, als ik over de rooie ben?

Zij: u kunt nu in de scan gaan en anders maakt u maar een andere afspraak en bla bla, op een erg dreigende toon.

Op het laaste was ze me echt aan het bedreigen : u kunt nu uit mijn gezicht gaan anders....

Ik zeg wat dan? Gaat u me slaan of zo?

Ik dus helemaal over de rooie hoe zij mij behandelde en zo dat ik nog niet meer in de scan kon gaan....

 

dit was een beetje de strekking van het verhaal.ze heeft nog meer gedreigd maar goed....

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Re:Onderzoeken ziek.h. en de behandeling patient

 

pffffffff tgaat echt helemaal nergens meer over :ohmy: als ik dat zo lees... Vinden de mensen het gek dat de ziekenhuizen in Belgie en Duitsland steeds meer Nederlanders over de vloer krijgen...

 

In het ziekenhuis van Antwerpen is zelfs al een hele vleugel gewijd aan Nederlandse patienten. Weet je wat wel het ergste is dat je wel een scan moet laten maken dus eigenlijk ben je afhankelijk van hun. Ik zou naar een ander ziekenhuis gaan en daar niet meer terugkomen.

 

En ja.. ook ik kan een heel boek schrijven over slechte ervaringen in verschillende ziekenhuizen.

 

Groetjes,

 

Joachim

Link to comment
Share on other sites

Re:Onderzoeken ziek.h. en de behandeling patient

 

Hoi Joachim,

 

Ja idd, het was vreselijk.

 

Ja het ergste is dat ik het dus nog moet laten doen, het is niet mijn favoriete onderzoek, ik heb engtevrees, dus ook bij een \"open\"tunnel ben ik nog bang.Het is gewon dat je vast ligt he.

Maar ik ben dus goed gekloot om maar zo te zeggen, moet het nog laten doen.

 

Ja ik heb al een afspraak in een ander ziekenhuis en dan ga ik wel nog naar dit ziekenhuis voor de uitslag.

 

Dus jij kent het ook wel....? pffffff klote.

 

 

sommigen assistenten en ook veel doktoren moesten zich eens een cursus \"hoe bejegen ik een patient/hoe behandel ik een mens\" gaan volgen.

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

Re:Onderzoeken ziek.h. en de behandeling patient

 

Hey Knuffel:blush: zoooo dat was een stevig gesprekje daar aan de balie van de röntgen afdeling...

Kan me wel voorstellen dat er fouten worden gemaakt overal waar gewerkt wordt toch???:dry:

Een beetje onpraktisch van de assistente daar aan de balie... je zou toch denken dat ze daar voor opgeleid zijn om ook de mensen op hun gemak te stellen of is het alleen een kantoor miep die denkt dat zij de macht beheerst en dat ook duidelijk laat merken

in jou verhaal...:angry: Ik zou zeker een klacht indienen, gewoon om het feit!!!

Jij gaat nu naar een anders ziekenhuis en misschien is dit wel veel verder weg voor jou en ik vind dat die miep wel aan de tand gevoeld moet worden, want dit kan toch niet?

En zij kan hier wel gewoon mee doorgaan als jij hier niks aan doet??:unsure:

 

Ik heb dit gelukkig in het ziekenhuis nog nooit mee gemaakt maar wel met meubels

en dan ga ik ook op mijn streep staan maar dan heb je wel de papieren bij elkaar.

 

En in dit geval als het telefonisch wordt afgesproken zou je de naam nog eens goed moeten vragen met wie je gesproken hebt... dit heb ik wel geleerd na dat gedoe met de meubelzaak.... oooowwww toen was ik ook des duivels maar ik kreeg mijn gelijk en ze hebben het afgehandeld wel zoals dat de afspraak was en geen uitstel meer....

en wel direct... hahaha en of ze kwamen.... ik heb gezegd dat ik het programma\"kass\" erbij zou halen of OOK DAT NOG hahaha

 

Ik hou niet van zulke geintjes!!!:P ;) :woohoo: :silly:

 

sjeeeeee ik kan me je boosheid wel voorstellen hoor Knuffel! Maar als je om een roesje of pilletje vraagt dan merk je er amper wat van hoor!

Ik vond het ook behoorlijk smal daar in de tunnel maar ik heb mijn ogen dicht gehouden en lekker de radio wat harder laten zetten en toen waren die 30 min zo voorbij, waan je aan het strand... je krijgt toch een lekker kussen onder je benen en een heerlijk warme deken over je heen en de bel in je handenvoor als het echt niet meer gaat en met die wetenschap dat ze er zo zijn kon ik er heerlijk ontspannen in.

Misschien lukt het jou ook als je dit opvolgt???

 

Heel veel sterkte... Knuffel ik voel met je mee hoor!!!!:kiss: :kiss: ;)

Link to comment
Share on other sites

Re:Onderzoeken ziek.h. en de behandeling patient

 

Hoi Okkie,

 

Ja tuurlijk waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt.

Dat is ook niet erg, als ze maar normaal doen.

 

Ja zij liet het duidelijk merken, een autoritaire trut was het.

 

Ik kan idd naar de patienteninfo gaan, zo heet dat. Maar dan moet je weer met haar spreken en daar heb ik geen behoefte meer aan. Ik zou idd wel een klacht willen indienen maar dan moet ik morgen weer een reisje van een uur maken.

 

Voor mij is dat al heel wat dat ik zo antwoord terug gaf, ik begin het te leren haha.

 

Ja wat jij zegt van de naam vragen dat gebeurt idd bij ons op kantoor ook maar in een ziekenhuis...? Ik denk niet dat ze mij de naam geven dan?

 

Hahah jij hebt heel goed gedreigd dan hihihhiih, het heeft geholpen !

 

Ja dit is maar een korte scan, kun je nagaan....pfffieuw....

 

En ik heb nog nooit een scan gehad waaarbij een bel was.....hoe heette die scan van jou dan?

 

Maar dat is een fijner idee ja, dat ze er gelijk zijn dan.

De vorige keer dat ik aangaf dat ik engtevrees had bij deze gewone scan gaven ze er weinig aandacht aan , niks eigenlijk.

 

En toen het infuus ook nog lekte en ik in paniek riep dat het infuus lekte kwam er ook niemand ( ze kunnen je toch horen door een microfoon in de cirkel?)

 

Dus nee erg begripvol zijn ze hier niet.

 

Maar in de vorige hartscan weer wel, de eerste keer niet, de tweede keer kwam er een assisten, een jongen ook nog haha, bij me zitten. Nou dat scheelde zeg !!!!

 

Misschien dat ik me zon valdisperttabletje moet halen? Of hoe heet dat.

 

Thanksssss.

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

Re:Onderzoeken ziek.h. en de behandeling patient

 

Hey Knuffel,:)

 

Wat een goede hè!!!:blink:

Ik heb allebeide scans meerdere keren gehad.

Bij mij was een MRI, dat is dat je in een tunnel gaat,

waar je een knop in je handen krijgt

en als \'t niet goed met je gaat of er iets is kan je daarmee bellen

en praat het personeel gelijk met jou.

Gelukkig heb ik die angst niet, anders moeten ze weer helemaal opnieuw beginnen :) dus ik bleef stil liggen en waande mij aan zee....;)

Ik begrijp je wel hoor met die angst, ik ken wel iemand die er ook verschrikkelijke angst voor heeft en vandaar dat roesje en ook fam. of een goede kennis mee naar binnen tijdens de scan voor de afleiding.;)

De CT_scan is een soort van grote hoepel waar je steeds heen en weer word geschoven net als de MRI, alleen veel minder indrukwekkend als die tunnel:)

 

Op röntgenfoto\'s, CT en MRI kun je altijd de oorzaak van de pijn zien.

Wel fijn maar ook niet altijd mooi hoor! Zeker niet als ze niks aan die pijn kunnen doen....:unsure:

 

Waarvoor moet jij door de MRI scan als ik vragen mag???

En hoe lang duurt de scan?

 

Groetjes Okkie

Link to comment
Share on other sites

Re:Onderzoeken ziek.h. en de behandeling patient

 

Hey Okkie,

 

Oh een mri, ja die moest ik voor mijn hart, die heb ik toen niet gedaan ivm engtevrees en heb ik die mibg-spect scan gedaan. nou die was heus niet minder eng(in de zin van ruimtelijk) hihi maar je kon wel nog wat zien.

 

Ja dat scheelt natuurlijk een hoop he als je geen engtevrees hebt.

Dan kun je die onderzoeken wel aan gelukkig.

 

Ja wat raar hoe dat verschilt per ziekenhuis, hier mag je in 3 ziekenhuizen waar ik kom dus echt niemand mee naar binnen nemen hoe het je ook beloofd is door de dokter. De assistenten op de scan afdeling zeggen dan van niet.

 

Ja zeker, die ct scan is ook veel minder erg, maar toch, voor mij wel erg . door die engtevrees.Want als je geen angst hebt daarvoor stelt die scan echt niks voor.

 

Nee ik moet in de gewone, de ct scan dus. is voor de longen. Weer ff gecheckt worden dus. Is maar een kwartier of zo, en de uiteindelijke tijd dat je echt in dat ding ligt is volgens mij maar iets van 5 minuten, maar een living helllll voor mij hahahhahaha.

Erg zeg. lol.

 

Dus zul jij wel denken poe dat stelt niks voor. Maar ja die engtevrees he.

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

Re:Onderzoeken ziek.h. en de behandeling patient

 

hi hi ja ja.... en wanneer gaat het nu gebeuren dan?

Dus ook niet de eerste keer voor jou die MRI? Wat maakt dat een herrie hè!!!

Vandaar ik vroeg of de radio een beetje harder kon:laugh:

 

Heb je ook al op Google gekeken??

 

http://64.233.183.104/search?q=cache:lAnJbFQm0ocJ:www.neurochirurgie-zwolle.nl/COM_ctscan.html+scan&hl=nl&ct=clnk&cd=4&gl=nl

 

Hier zie je en kan je lezen hoe het ter werk moet gaan!!!

Link to comment
Share on other sites

Re:Onderzoeken ziek.h. en de behandeling patient

 

Okkie,

 

Nee ik hoeft niet in de mri...de ct scan...

 

14 augustus.

 

Bedankt voor de link maar ik heb die scans als vaker gehad he.

 

thanks,

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

Re:Onderzoeken ziek.h. en de behandeling patient

 

OOokeeeee.... dat duurt nog even...

probeer het nu dan maar los te laten ;)

anders benje straks helemaal hyper

ennu dat komt niet ten goede voor je

gezondheid hè:P ;)

 

Sucses en ik hoop dat je tegen die tijd al iets hebt kunnen regelen

want ik lees dat ze bijna verplicht zijn jou beter te begeleiden hoor!!!

 

Groetjes Okkie :)

Link to comment
Share on other sites

Re:Onderzoeken ziek.h. en de behandeling patient

 

Ik heb één keer heel lang zitten wachten bij Reumatologie. Op een gegeven moment kregen ze door dat er iets mis ging. Bleek dat mijn afspraak op een ander tijdstip (het eerst voorgestelde) was genoteerd. Ik kon toen alsnog terecht bij de Reumatoloog.

 

Ik kreeg als tip van de assistente om altijd om een Afspraakbevestiging te vragen. Dan krijg je een brief thuis met daarin datum, tijd, arts, ziekenhuislocatie, verdieping, echt alles wat je nodig hebt. Alles zwart op wit. Erg handig en geen vergissingen meer, want ik kan de afspraak, zoals die in de computer staat, controleren.

 

Groeten,

Albertina

Link to comment
Share on other sites

Re:Onderzoeken ziek.h. en de behandeling patient

 

Hoi Albertina,

 

Gelukkig kon je toen nog terecht.

Dat is idd een goede tip.

Ook als je telefonisch een afspraak maakt ook een bevestiging vragen....

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

Re:Onderzoeken ziek.h. en de behandeling patient

 

okkie schrijft:... MRI ...

Wat maakt dat een herrie hè!!!

:blush: Bij bepaalde sessies wordt de herrie een tijd lang wat monotoon. En de radio was kapot. Dus ben ik in slaap gevallen... :blush: :cheer:

Link to comment
Share on other sites

Re:Onderzoeken ziek.h. en de behandeling patient

 

:woohoo: :silly: dat meen je niet :ohmy: slapen in met die herrie:blink:

zou mij echt niet lukken... maar sommige mensen kunnen overal slapen hihi

Ja echt, die ken ik ook hoor!!! ZOu soms willen dat ik het kon:blush: ;)

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.