Ga naar inhoud

ct scan longen


knuffel

Recommended Posts

Hoi,

 

Is er een standaard aantal keren dat je je adem moet inhouden en vasthouden voor een paar seconden tijdens een ct voor de longen?

Hoe vaak moeten jullie dat normaal gesproken doen?

Het viel me op dat ik dat vandaag , volgens mij (?), moest doen?

Leek vaker dan normaal....

Maar ik twijfel.

Nu ben ik aan het denken of er misschien iets te zien is , aan de hand is....iets anders dan sarco natuurlijk.

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

Re:ct scan longen

 

Zou het niet weten Knuffel...:)

weet wel dat het bed vaak jaa heel vaak heen en weer schoof

en ook met kleine en dan weer grotere stukjes verschoof...

en dat allemaal best heel snel. Ik was met een klein kwartier klaar:)

 

Wees blij dat je zo goed onderzocht word Knuffel

en als het goed is heb je over een week al de uitslag bij je arts?

Maak je nog niet te veel zorgen is ook niet goed hè;)

Weet je al wanneer je de uitslag krijgt???

 

Groetjes Okkie:kiss:

Link to comment
Share on other sites

Re:ct scan longen

 

Hoi Okkie,

 

Ja tuurlijk daar ben ik ook blij om, daar zeg ik ook niks over.

 

Als het goed is dinsdag....

 

Maar bij ons zijn er teveel kankerpatienten geweest in de familie....dus daar dacht ik meer aan....je weet het nooit he

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Ik weet niet of er een standaard voor is. Volgens mij moest ik de laatste CT scan 3 keer mn adem inhouden. Je ziet dan zo'n mooi groen gezichtje oplichten als je weer mag ademen en het wordt je ook meegedeeld via een speaker.

 

Succes dinsdag!

Link to comment
Share on other sites

Hoi Joachim,

 

Ah ik had een geel lampje, maar was zeker meer dan 3x.

Hmzzz.

Ik kwam dinsdag daar is de uitslag niet binnen!

Moest er vanuit gaan dat er niks was, anders zou ze me bellen.

Ik heb liever dat ze me sowieso zou bellen ivm uitleg mbt de vorige scan.Had ik nog eens teruggebeld en dat gezegd tegen assistente maar dat deed ze blijkbaar niet.

 

wat ik ook raar vind, omdat de longen de vorige keer stabiel waren (denk dat dat de reden is) hoef ik pas over een jaar terug. Nou dat vind ik echt krom, want ik heb een waslijst aan andere klachten.

Raar.

 

thanks voor het succes wensen.

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Voor zover ik weet zit er bij een CT scan ook een arts maar die mensen mogen NOOIT een uitslag aan de patient geven.

 

Moet je niet terug bijvoorbeeld volgende week naar de longarts voor de uitslag?? Ik heb nog nooit, nooit niks gehoord. Ik moest altijd later terugkomen voor de uitslag etc.

 

Weet je knuff, omdat Sarcoidose ook frustrerend is voor artsen omdat ze er feitelijk geen raad mee weten denk ik dat ze je daarom pas over een jaar laten terugkomen. Mijn mening is dat dat van de zotte is al is het maar alleen om de uitslag te vertellen en je gewoon even aan te horen.

 

Praten doet ook al veel goeds.

 

Niet laten kisten en gewoon bellen hoor. Dan ben je maar een 'zeikerd' maar het gaat om jouw gemoedsrust :)

Link to comment
Share on other sites

Hoi Joachim,

 

Ja dat weet ik maar ik ben bij de longarts zelf geweest dinsdag(waar je me nog succes voor wenste) Ben dus teruggeweest.

Daar heb ik de uitslag dus niet gekregen helaas.

 

Ja idd en het is helemaal vd zotte omdat ik ook geen onderzoeksformulieren heb meegekregen, dus ga ik maar gewoon praten dan? Nou dan wil ik ook een onderzoek gehad hebben en weten hoe de stand van zaken is....maar daar bel ik tzt nog wel eens voor hoor.

 

Praten doet idd goed maar ik heb liever de stand van zaken erbij hihi.

 

Klopt ben ik het wel met je eens, soms ben je gewoon bang om te bellen maar daar wordt je wel weerbaarder in, je moet gewoon bellen als jij het nodig vindt.

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

Hey Knuffel, :biggrin:

 

Hoe is het nu met je?

Dus als ik het zo lees heb je nog geen uitslag van de ct? Ik weet wel dat er zeker 2 weken tussen de scan en de uitslag zat bij mij... en dat je nu pas over een jaar terug mag komen??? sjeee...

Ik zou als ik jou was zeker opkomen voor mijn lijf Knuff... en als jij het te lang vindt 1 jaar en ook omdat je graag persoon de uitslag van de scan wil hebben zou ik staan op een afspraak op korte termijn!

Je moet goed voor jezelf opkomen hoor... het is ook best moeilijk voor onze artsen maar toch... wij hebben en voelen ons ook niet lekker en dan is het toch fijn dat beiden weer tevreden zijn, toch???

Zo denk ik er dan over maar het is soms best moeilijk om voor jezelf opkomen hè... :unsure: hou je haaks meis!:thumbup:

 

Groetjes Okkie:kissing:

Link to comment
Share on other sites

Hoi Okkie,

 

Hoe het gaat? Ik baal ontzettend van mijn dik zijn en niet kunnen afvallen. En verder baal ik ook vh feit dat als ik nog moeder word dat het zo laat is en dat het moeilijker gaat als bij anderen en moeilijker beslissingen nemen is zo dan bij gezonde mensen.Dit wordt weer ff opgeroepen omdat er weer een kleintje is geboren in de familie. Ach ja thats life he? En voorallllll doooooooooooorgaan hihihihihi. :wink: :wink:

 

En met jou?

 

Ik ben dus al bij de longarts geweest.

 

Zij zou mij al bellen als er iets fout was. Dus ik hoor het niet pas over een jaar. Maar over een paar weken, ALS er iets fout is. Anders hoor ik niks meer.

 

Ja opkomen voor jezelf is moeilijk bij een dokter. Leer je wel in de loop der jaren. Niet perfect maar gaat stukken beter.

 

Jij ook he, houdt je ook haaks.

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

Hey Knuff :)

 

Ik hoop dat je geen telefoon krijgt Knuff en dat alles toch goed is...

maar aan de andere kant je hebt ook zoveel en en en hè... en dan die onzekerheid er nog bij, komt ook niet ten goede voor je lichaam!

Het gaat best goed met mijn longen en ik moet in januari weer terug naar de longarts en dan zit ik eindelijk weer op een half jaar en als dat goed gaat schuift het naar 1x per jaar...

Ik blijf toch mijn leven lang onder controle bij de longarts, dat omdat er meer ziektes in mijn longen zijn.

 

 

Jaa dat afvallen.... ik zit daar ook mee had zo'n goed idee met die hoepel, lopen en fietsen maar van alles is niets terecht gekomen omdat ik de lucht en energie niet meer hebt voor

deze "leuke" activiteiten maar.... het gaat gewoon niet!!! Was afgelopen vrijdag zo blij dat ik een tuniekje kon ophalen,

(was overal uitverkocht en ik blij, ik erheen waar ze hem nog hadden maar helaas...)

Was een domper, paste niet!!! :cursing: :cursing:

En toen... heb ik de knop om gezet en wéééér gaan accepteren dat het nou eenmaal zo is

en wat doe je eraan... ??? Die rotte medicijnen.... maar zonder kan ik ook niet @#$#@???

Misschien gaat het straks vanzelf als ik het eenmaal ga accepteren??? Maar voor we zo ver zijn hè hahaha.....zucht..... Maar we sterken elkaar hè?!!!!!

 

Groetjes Okkie:kissing:

Link to comment
Share on other sites

Hey Okkie,

 

Nou ik had veel pijn rondom mijn longen de laatste tijd en omdat mijn tante bijv ook longkanker heeft en pijn had vroeg ik me wel af of ik niet ook eventueel iets zou kunnen hebben.

 

Maar ik ga van het positieve uit en ga der vanuit dat er gewoon niks is.

Ik denk maar zo als je echt iets had gehad hadden ze wel al gebeld alhoewel dat ook niet zeker is omdat ze mijn tante ook gewoon tot de afspraak laten wachten.

 

Maar goed ik ga er dus vanuit van niet hoor.

 

Ah wat fijn zeg dat het goed gaat met je longen !

Ja dat is dan een goed teken dat je langer mag wachten voor de afspraak.

 

Ja dat is balen dat je dan altijd onder controle blijft maar vd ene kant denk ik altijd maar zo beter een keer extra naar het ziekenhuis dan.....

 

Balen is dat he met die beweging, je wilt maar maar het gaat niet.....klote zeg.Dat heb ik nou ook.

 

Miljaaarrrrrr, hij paste niet? grrrrrrr balen zeg !

 

Ja idd het accepteren dat is ook een punt....maar ja moet je wel kunnen....ik vraag me af of dat wel gaat als je er zooo erg mee zit....

 

Ja tuurlijk we sterken elkaar !

Ff lekker tegen elkaar aan kletsen en we gaan weer dooorrrrrrrrrrrrrrrrrr!

Hoppaaaaaa!

We moeten !

Kom op he?! (zucht hihi)

 

Dikke knuffffff.

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.