Ga naar inhoud

Beter voelen na douchen


Joachim

Recommended Posts

  • Administrators

Ik vroeg mezelf af of er mensen zijn die zich 'energieker' voelen na het douchen. Ik heb namelijk als ik gedouched heb dat ik veel meer energie heb maar dat is dan na een paar uur weer weg.

 

Groetjes,

 

Joachim

Link to comment
Share on other sites

Guest Ienepien

Goh Joachim , wat zal jij een hoge water rekening hebben!

Maar zonder dolle, ik ben juist moe van al dat gedoe en roep na dat ritueel altijd:

hè hè, wat een werk toch zo'n lijf, ik ben er moe van!

Wij vrouwen maken er waarschijnlijk wel meer werk van, mijn man is altijd zo klaar maar ik ben dan nog aan het smeren, fohnen, beetje opfleuren enz.

 

Dus Joachim helaas voor mij maar ik word er moe van.

Link to comment
Share on other sites

Hey Joachim,

 

Ja bij mij is het douchen al een hele activiteit!!!

Ik moet er juist van bijkomen voor ik me kan kleden,

zo'n ochtend ben ik dan zeker één uur bezig!!! En dat was voor kort nog anders...

Maar dat kom bij mij door meerdere oorzaken in de longen ende spieren.

Dus bij mij werkt het niet echt 'energieker' voel me gelukkig wel fris maar ik baal dat het mij zoveel energie kost, het afdrogen en dan in bed liggen op adem komen en

daarna aankleden en daarna kan weer op adem komen

en zo is het eigenlijk met alle wat ik onderneem waar ik inspanning voor moet leveren...

Ik blijf hopen dat het ooit weer beter zal worden??? :)

Link to comment
Share on other sites

Joachim,

 

Nee ik ben ook na het douchen juist meer moe.

Moet vaak bijkomen erna.

En als ik te heet douche, vanwege spieren, voel ik me helemaal ellendig.

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

Liever badderen dan douchen

 

Hoi Joachim,

 

Hier nog een dame die douchen vermoeiend vindt. Ja, alleen even afspoelen, geen haren wassen, dat gaat best. Maar een 'grote beurt' kost veel energie. Gelukkig heb ik een spiegelkast boven de wastafel hangen. Als ik de deur daarvan openzet, kan ik zittend op het bad m'n haar föhnen enzo.

 

Ik ga tegenwoordig liever in bad. Dan hoef ik niet te staan en word ik dus niet zo moe :) En als ik niet te lang en niet te heet badder, knap ik er soms van op.

Link to comment
Share on other sites

Ooh.... Dat deed ik ook maar ik kom het bad niet meer uit tegewoordig dus dat is ook geen succes voor mij :(

het is toch wat... waar je vroeger zo van kon genieten dat dit tegenwoordig een opgave is, waar je vroeger zo van kon genieten en opknapte.... :)

ik ga wel graag naar de sauna waar ik heerlijk geniet van al die baden en de warmte van de sauna's doe dan ook alles heerlijk rustig aan en meestal in de wintermaanden... Als het lukt probeer deze maand nog een dag met mijn vriendinnen te boeken... Even kijken hoe het uitkomt;)

Link to comment
Share on other sites

Beter voelen na douchen?

 

Hey Joachim en anderen,

 

Ook bij mij is douchen een ware veldslag geworden. Eerst goed nadenken voor ik de douche in ga of ik alles wel mee heb, mijn hoofd lijkt tegenwoordig wel gatjespanne(vergiet). Dan leg ik alles klaar , slinger van de ene naar de andere kant ,raam open want t word al benauwd eigenlijk, en dan moet je nog douchen. Vort de cabine in,ja til goed je benen op Rien want die drempel zit er al n tijdje. Douchen met 1 hand want ik moet me vasthouden , ok alles went maar ik heb nog steeds het gevoel in een verkeerde verpakking te zitten. Ik wil nog steeds op de "oude" manier alles doen. Dus hup hup...ja daaaaag. Mooi niet he, nou cabine open , wil de rand pakken maar ipv dat eerst te doen stap ik er al uit. Fout, ik kijk ook dubbel af en toe en pak dus de "verkeerde" rand en lig languit, zucht. Leer ik het nou nooit of is dit echt met vallen en opstaan. Nou ff bekommen, ik ga dan ff zitten, droog me af maar het zweet breekt me dan alweer aan alle kanten uit. Pffffffff...kleren aan en maar weer plat met n handdoek in mn nek voor t zweten , wat voorheen zo lekker was , lekker fris douchen , haar doen , opmaken enz. is nu een tegenopzienderswerk geworden. Wat veranderd je leven toch met Sarco.

Mn man wil een bad plaatsen maar ik twijfel eigenlijk, zou dat beter zijn?

 

Liefs Rina

Link to comment
Share on other sites

Ik vroeg mezelf af of er mensen zijn die zich 'energieker' voelen na het douchen. Ik heb namelijk als ik gedouched heb dat ik veel meer energie heb maar dat is dan na een paar uur weer weg.

 

Groetjes,

 

Joachim

 

nou douche 3 x per dag vooral in de winter mijn spieren zijn soms helemaal

verstijfd helaas heb ik geen bad

maar soms zit ik uren op de grond in de douche:biggrin:

maar ik wordt er wel loom van maar na een paar uurtjes knap ik er wel weer van op

Link to comment
Share on other sites

Hoi Rina,

 

Als het douchen zo'n veldslag is en je je ook nog met één hand vast moet houden, is het misschien een idee om je zittend te douchen?

Met een simpel plastic kuipstoeltje kom je al een heel eind. Meestal zit daar wel een gaatje in om regenwater af te voeren. En anders maak je er met een boormachine heel gemakkelijk een gatjespanne (leuk woord!!!) van ;)!

Link to comment
Share on other sites

Rina,

 

ik denk dat een bad nog lastiger is, daar moet je helemaal je benen overheen gooien.

Ik persoonlijk vind dat erg lastig als je bijv door je rug bent gegaan ook.

Misschien is z' on inloopdouche iets voor jou? Zonder drempels zeg maar. Fijn wat beugels en een stoeltje erbij....?

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Ik heb zo'n douche met een zitrand die zat er al in. Was toen ik pas ziek werd zeker fijn! Ik kan nu staand douchen... en tja die rekening! :biggrin:

 

Je kan bij de gemeente een aanvraag indienen voor een zitsteun in de douche. Voor diegene die geen steun hebben en dit willen.

Link to comment
Share on other sites

Ik neem regelmatig (soms meer dan een keer per dag) een warm bad. Ik knap daar erg van op. Heb dan minder last van m'n spieren en gewrichten.

Ik heb sarcoidose in de longen en daarnaast (sinds kort ontdekt) ook neurosarcoidose. Heb veel last van spier- en gewrichtspijn.

We hebben thuis een infrarood sauna en die helpt ook erg goed tegen de spier- en gewrichtspijn, maar ik moet er niet te vaak in volgens de internist ant infrarood kan stimulerend werken op je immuunsysteem, dat nu juist onderdrukt wordt met de prednison ;)

Ik merk wel dat ik veel minder goed tegen grote hitte en erge kou kan als in het pre-sarco tijdperk.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Op de een of andere manier heb ik het toch liever warm dan koud. Zit nu ook met een dikke trui aan terwijl het nog niet eens vriest...

 

Warm bad is ook een goeie. Toch eens proberen :)

 

Trouwens welkom op het forum Boendoek.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb het ook liever wat warmer dan kouder ;-)

Maar ik ga zo vreselijk snel zweten (door een combi van neurosarcoidose en de prednison denk ik).

Soms krijg ik zo'n zweetbui dat er een plasje op m'n toetsenbord drupt. Gelukkig zijn ze inmiddels op m'n werk daaraan gewend, ook dat ik regelmatig droge kleding aantrek.

Door het zweten krijg ik het trouwens wel ijskoud, dus je blijft aan de gang. Warm-koud-warm-koud.....enfin zal er wel bij horen...

Link to comment
Share on other sites

Ik heb geen neurosarcoidose en geen prednison en ik heb dat ook, zweet me kapot en dan weer ijskoud, vaker tot een temperatuur van 33,6 , maar dat ligt aan de dvn blijkbaar.Nu heb ik bijv volgens mij de bact.infectie nog niet uit mijn lijf en ik heb het me toch warm. Poe. Heb ik trouwens al veel langer, de laatste tijd veel warm overdag, als ik dan in bed heb gelegen, dat het me bijna slecht word van de warmte maar daarna idd weer ijskoud door de afkoeling.

Dus ja het hoort erbij.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
Hoi Joachim,

 

Hier nog een dame die douchen vermoeiend vindt. Ja, alleen even afspoelen, geen haren wassen, dat gaat best. Maar een 'grote beurt' kost veel energie. Gelukkig heb ik een spiegelkast boven de wastafel hangen. Als ik de deur daarvan openzet, kan ik zittend op het bad m'n haar föhnen enzo.

 

Ik ga tegenwoordig liever in bad. Dan hoef ik niet te staan en word ik dus niet zo moe :) En als ik niet te lang en niet te heet badder, knap ik er soms van op.

 

Hi,

 

Mijn douche heeft een soort stoelletje waar je op kan zitten. Stoomdouche.

Toen ik het kocht had ik ....voor oude mensen maar nu ben ik er wel heel blij mee.

Heb je al een krukje in de douche proberen te plaatsen kan ook helpen.

Link to comment
Share on other sites

Hallo Josine,

 

We zijn intussen een halfjaar verder. Het gaat nu veel beter met mij. Ik ben niet meer uitgeput na een uitgebreide douche-sessie, dus een stoel in de douche is gelukkig niet nodig!

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.