Ga naar inhoud

Branderige ogen


Doortje_B

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Een vraagje...

Al meer dan een jaar bekend met sarco, zoals eerder vermeld ;)

Het gaat wat betreft de controles goed maar heb wel een vraag... En volgens mij kan ik die hier goed stellen ;)

 

De laatste controle (juli 2013) was prima, stabiel, niet 100% maar ook geen achteruitgang. ACE volgens longarts gedaald (volgens mij bedoeld hij dan normaal) De moeheid nekt mij het meest... Waar ik overigens nu Ritalin voor slik...

En die Ritalin helpt erg goed!! Wat een verschil... Aan te raden...

Maar goed, daar gaan de vraag niet over ;)

 

Ik heb de laatst weken overdag, voornamelijk bij zon, enorm branderige ogen. Zo erg dat ik mijn ogen niet meer open kan houden.

Juni 2012 controle van de ogen gehad: geen sarco op de ogen maar geen oogvocht meer door de sarco... Daarvoor druppels gehad.

Sinds half jaar continue rood doorlopen ogen en sinds een paar weken dus regelmatig enorm branderige en tranende (ondanks te weinig vocht) ogen.

Zo erg dat, wanneer ik in de auto rij, niet links of rechts kan kijken want dan kan ik mijn ogen niet meer open houden...

Ik dacht steeds dat die rood doorlopen ogen, door de moeheid komen...... Het zijn geen rode vlekken maar veel rode bloedvaatjes...

Nu dat branderige gevoel... Wat moet ik daarmee? De druppels helpen niet...

Ik weet dat, wanneer ik naar de huisarts ga, meteen word doorverwezen naar de oogarts, maar kom daar liever niet voor niets...

 

Heeft iemand tips... Hoort dit er gewoon bij, of toch maar laten controleren?

Ondanks dat de ACE weer normaal is? Zou de ACE ook niet verhoogd zijn als de sarco zich in de ogen zou openbaren?

 

Bedankt alvast!

Link to comment
Share on other sites

Zo snel als mogelijk naar de oogarts gaan, ik heb zelf tot zo'n 14 keer een uveitus in mijn ogen gehad. Mijn oogarts zei na de eerste keer al dat als ik ook maar iets merkte dat ik dan meteen moest bellen en langs moest komen. Ook ik ben een paar keer voor niets gegaan maar dat vond de oogarts niet erg, de redenen dat hij dat niet erg vond is omdat bij een uveitus verklevingen voor kunnen komen waardoor dat je blind kan worden. Dus niet twijfelen maar zo snel mogelijk bellen en gaan!

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor je antwoord... Mmm dan ga ik toch maar...;)

Nog wel even een vraag: zijn de klachten die ik noem ook echt herkenbaar toen je die uveitus had??

Link to comment
Share on other sites

Hey Doortje,

ik heb sinds kort een oogarts die meer weet van sarcoïdose dan een 'gewone' oogarts. Sowieso wil de longarts dat je ogen jaarlijks worden gecontroleerd, en bij meer klachten direct. Maar daarnaast vertelde de oogarts dat de klachten die jij hier noemt, er echt bij kunnen horen.

 

Zelf kan ik al anderhalf jaar slecht tegen licht, met droge ogen. Ik heb ook die neptranen meegekregen. Daarnaast heb ik weken dat het nog slechter gaat, en dan gaan ze bij tijden ook tranen. En inderdaad, die rode bloedvaten die goed zichtbaar zijn.

Bij mijn laatste onderzoek was dit ook het geval, maar gelukkig geen ontsteking!

 

Daarnaast heb ik op het moment extra last van de ogen, omdat ik overgevoelig ben voor de prednison die ik slik. Het onderdrukt zelf de allergische reactie wel grotendeels, maar niet helemaal. Juist aan de ogen, en aan het mond/keelgebied kan ik merken dat het niet goed zit.

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

En ik maar denken dat ik de enige ben met de zelfde problemen, ik heb een sherman test gehad in het oogziekenhuis en maak dus geen traan vocht meer aan ,dus dat is van de sarco? en krijg nu carbogel en dat werkt goed bij mij. sterkte!!!

Link to comment
Share on other sites

Hier zelfde verhaal. Ik gebruik een combinatie van artelac druppels, carbogel en duratears oogzalf. daarmee is het vol te houden. Vooral de artelac druppels bevallen goed. Hiervoor had ik celuvisc maar die waren enorm plakkerig. Ook ik maak praktisch geen traanvocht aan. het krijgen van tranende ogen bij droge ogen is niet vreemd. Echter zijn die tranen van een andere samenstelling waardoor het je ogen niet bevochtigt

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ik heb sinds kort brandende ogen. Volgens mijn dochter zijn mijn ogen ook rood. Ook heb ik steeds scherpe hoofdpijn in het gebied rond de ogen. Morgen 1e onderzoek bij oogarts..............

Link to comment
Share on other sites

Hey Doortje, dank je voor je vraag.

 

Ik kreeg bij de assistente een drietal onderzoeken. Eigenlijk zou ze druppels in mijn ogen doen, maar omdat ik een hoge oogdruk heb, heeft ze dat niet gedaan. De oogarts zelf heeft wel druppels gegeven en zei toen hij klaar was met zijn onderzoek dat ik een te hoge druk op de ogen heb en over 4 weken terug moest komen. Ik heb hiervoor druppels gekregen, maar daar krijg ik knalrode ogen en knallende hoofdpijn van. Verder zit er ook Sarcoïdose in mijn ogen. Het zit er volgens hem al een hele tijd en het is niet erg.

 

Vrijdag as 1e controle longarts. Ben benieuwd.

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.