Ga naar inhoud

duur van Sarco?


lisa

Recommended Posts

ik stel me even voor.. ik ben lisa 29 en afgelopen maandag is sarco bij mij geconstateerd via een long foto eerste fase. ik kreeg acute klachten pijn in gewrichten koorts ontstoken bulten op mijn onder benen. alle andere uitslagen van de testen waren goed alleen dus de afwijking op de foto. mijn beneden zijn nu weer rustig wel gewricht pijn bij veeli inspanning en erg moe! de internist die dit constateerde was er erg luchtig over niks ernstigs gaat weer over alleen een doorverwijzing naar de longarts. thuis ben ik gaan Google en vond ik meer informatie ook over de duur zo'n 2 jaar in de meeste gevallen. helaas heb ik nog geen hoopvolle berichten gelezen op forums waar mensen met de acute form indd hebben ervaren dat de klachten af zijn genomen na twee jaar. heeft een van jullie hier hoopvolle ervaring mee?

Link to comment
Share on other sites

Hoi Lisa,

 

de kans is heel groot dat je acute sarco hebt gekregen. Bij deze vorm zie je vaak dat de mensen snel of binnen 2 jaar van de klachten af zijn. Het kan zelfs voorkomen dat je binnen een paar weken helemaal klachten vrij bent. Vergeet niet dat je op dit forum nooit verhalen lees over mensen die zo snel ervan af zijn. Meestal hebben ze de chronische vorm die er langzaam in is geslopen en lang aanhoudt.

 

Sterkte ermee, Bernadette

Link to comment
Share on other sites

Hoi Lisa, De symptomen die je beschrijft had ik ook precies hetzelfde op het begin. Moed houden he. Het kan echt weer over gaan, maar het onzekere is wel vervelend. Je kunt wel aan het verloop van de ziekte al een eind weten of het de acute vorm is, dat lijkt er bij jouw veel op. als het zo heftig begint. Na 1.5 jaar is het bij mij aan het wegebben, nog wel wat op en neer hoor. Vooral de moeheid ben ik nog niet helemaal kwijt. De symptomen die je beschrijft had ik ook precies hetzelfde op het begin. Moed houden he. Het kan echt weer over gaan, maar het onzekere is wel vervelend. Je kunt wel aan het verloop van de ziekte al een eind weten of het de acute vorm is, dat lijkt er bij jouw veel op. als het zo heftig begint. groetjes, Zeeuws meisje

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hoi Lisa,

die dikke gewrichten en zo dat heb ik ook gehad, doet vreselijk pijn. na 10 minuten zitten bijna niet meer op kunnen staan. Dat is de ziekte van Lofgren die je erbij hebt. Bij mij ging het na 2jaar weg, geleidelijk aan. maar na een 5 a 6 jaar is het weer terug 2009 en heb het nu nog. Maar dat is niet bij iedereen zo. een collega van mij is er al 18jr vanaf dus dat kan ook.

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.