Ga naar inhoud

Pijnlijke ogen


Zilverdael

Recommended Posts

Sinds 2011 heb ik Sarcoïdose, in Augustus 2011 zijn mijn ogen getest, geen enkel teken te vinden...

In Januari 2013 heb ik een nieuwe bril gekregen (Draag al een bril sinds 1992)

In Oktober ben ik met klachten (met name aan mijn linker oog) naar de opticien terug gegaan, deze heeft opnieuw gemeten, verschil van -0.75 en een cilinder die verdwenen was (was 0.75)

Nieuwe glazen werden besteld, en ikke blij!

Helaas van korte duur.

Weer sinds een week klachten aan het linker oog. Wazig zien, pijn achter het oog.

Vandaag opnieuw laten meten: cilinder is weer helemaal terug, en een verschil van +0.25

 

Kan deze schommeling te maken hebben met Sarcoïdose?

Link to comment
Share on other sites

Goede vraag! Ik heb dat zelf ook al meegemaakt. Volgens de oogarts heeft de opticien slecht opgemeten ;-) en kunnen zij dat allen maar 'echt goed'. Maar er zat een groot verschil tussen die twee, op verschillende tijdstippen. En ook klachten tussendoor aan de ogen.

Ik ben benieuwd of meer mensen zoiets hebben meegemaakt.

 

Oh ja, goed in de gaten houden je ogen hè, is erg belangrijk. Volgens mijn oogarts (met kennis van sarco) zijn geïrriteerde ogen vaak voorkomend, en dat maakt het ook lastig om een ontsteking eruit te filteren. Ik kreeg de afgelopen tijd meer last aan één oog, en ben vorige week een keer extra gecontroleerd. (normaal 1x per jaar) Nou blijk ik een ontsteking te hebben aan het oogwit. En volgens hem is dat in combinatie met de sarco vaak een heel hardnekkige ontsteking. Ik heb er druppels en zalf voor gekregen, en nu maar hopen dat die helpen.

Link to comment
Share on other sites

Gelijk een afspraak gemaakt bij de HA voor doorverwijzing... Ik vertrouw het niks ...

Ik heb ook geen herhalingscontrole gehad bij de oogarts, enkel die ene in 2011.

Link to comment
Share on other sites

Bij sarcoïdose wordt geadviseerd om minimaal 1x per jaar je ogen te laten controleren, en bij klachten extra. Dus goed zo, dat je een verwijsbrief gaat regelen. Dat kan trouwens ook via je longarts, zo kwam ik bij deze oogarts terecht. Maar via je huisarts kan ook :-)

Link to comment
Share on other sites

Mijn oogarts werkt nauw samen met de longarts als het gaat om sarco patiënten.

 

Ik had aan beide ogen een verhoogde oogdruk. Daar heb ik druppels voor gekregen en van het linker oog heb ik geen last meer, als zit er nog wel een infectie. De infectie in het rechter oog is erger. Ik zie met rechts bijna niks meer. Heb sinds gisteren prednisolon 50mg per dag. Moet ik 20 dagen doen en maandag alweer controle en morgen bloedsuiker prikken. Ik ga niet naar de opticiën, want dat heeft geen zin zolang het oog ontstoken is. Pas als dat weg is, kan ik eens kijken hoe het dan is met de ogen. Maar voorlopig ben ik er nog zoet mee. Kan zelfs bijna niet lezen en computerscherm lezen is ook al moeilijk. Ik zie het scherm heel erg wazig.

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.