Ga naar inhoud

Nachtelijk zweten


annabelle

Recommended Posts

Ik heb op het moment veel last van nachtelijk zweten. Ik weet dat dit veel voorkomt bij sarco maar gebruikt iemand mineralen om het zouttekort aan te vullen?

Ik merk dat ik door dit zweten wel erg veel zouten kwijt raak.

Link to comment
Share on other sites

Vraagje: hoe kun je merken dat je een zouttekort hebt dan? Ik zweet me al een jaar of 5 te pletter, vooral overdag (wat bij DVN kan horen), maar merk niets van een eventueel zouttekort. Ik eet gewoon, en daar zit volgens mij genoeg zout in??

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Hallo Annabelle, ik heb geen last van nachtelijk zweten maar het lijkt mij verstandig om sowieso goed te drinken (water). Wat Hermione ook zegt; hoe merk je dat je een zout tekort hebt. In NL zit in ons voedsel toch al overmatig veel zout... echt aanvullen daarmee hoeft dus in de meeste gevallen niet.

 

Groet,

 

Joachim

Link to comment
Share on other sites

Ik merk dat omdat ik normaal gesproken een zoetekauw ben en nu bijna alleen maar hartige dingen eet, en daar ook behoefte aan heb.

Ik bedoel met zouten niet alleen natrium maar er zijn nog meer mineralen die onder de zouten vallen en die je volgens mij ook verliest als je veel zweet.

Link to comment
Share on other sites

Ik ben een liefhebber van hartige dingen. Maar soms krijg ik snoepaanvallen en kan dan zomaar de droppot leeg eten. Verder drink ik geen koffie, wel vruchtensap (bij ontbijt) en heel, heel erg veel water. Toch zeker wel 2 liter per dag, want ik heb de hele dag een droge mond en veel dorst. 's Avonds wil ik naast het water nog wel eens een glaasje wijn (max. 2 stuks) drinken.

Zweten doe ik eigenlijk nooit.Ik kan het ontzettend warm hebben, maar zweten, nee. Het nachtelijk zweten wat ik ivm de overgang had, heb ik niet meer. Ik haal bij de drogist ProMensil tegen overgangsklachten en het nachtelijke zweten is afgelopen.

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.