Ga naar inhoud

vermoeidheid en plekjes op huid


maaike1976

Recommended Posts

Hier weer ff een update. Na weer een paar onderzoeken gehad te hebben blijf ik weer verbouwereerd achter. Heb ondertussen longfunctietest gehad, astma test, hartfilmpje, holter onderzoek (hartkastje) foto's gemaakt en bloedprikken. Longarts zegt dat alles er goed uitziet, bloed is goed, foto's goed plekjes op de huid gaat ie met Nieuwegein bespreken. Daarna Door naar cardioloog, weer hartfilm gehad naar longen en hart geluisterd. Uit holter onderzoek kwam niks uit.. Krijg volgende week een hart echo. Maar als alles goed is waarom ben ik dan zo verschrikkelijk moe, ben soms duizelig, hartkloppingen en pijn op de borst??? Ik weet het ff niet meer...

Link to comment
Share on other sites

De vermoeidheid is sowieso een symptoom wat bij sarcoidose aanwezig is (en heeeeel lang blijft) terwijl er verder geen 'aanwijzingen' bestaan.

Ik krijg er duizeligheid bij als ik te ver over mijn vermoeidheidsgrenzen heen ga, wellicht is dat het? Geen idee hoor, vervelend is het zeker wel Die eindeloze machteloosheid, horen dat 'alles goed' is terwijl je je niet goed voelt. 't Is een rotziekte, en ook dit hoort erbij :( Veel sterkte..

Link to comment
Share on other sites

Dank je wel voor je antwoord. Ja vooral als de arbo arts en je werk in je nek hijgen wanneer ze weer op me kunnen rekenen.. pfff.. ik doe er alles aan om gezond te eten en te leven. Pak mijn rust waar ik kan.. en nog heb ik de symptomen. .

Link to comment
Share on other sites

Hoi Maaike,

 

Die vermoeidheid en duizeligheid is bekend voor mij. Die duizeligheid is nu een stuk minder.

Bij mij had de duizeligheid niet te maken met over je grens heen gaan maar is wel vanzelf minder geworden.

Link to comment
Share on other sites

Dank je annabelle voor je antwoord. Heb je nog iets speciaals gedaan zodat het minder werd. Ik zou wel iets willen tegen de vermoeidheid.. poeh poeh. Heb vandaag weer 5 uurtjes gewerkt en ben helemaal gebroken..

Link to comment
Share on other sites

Hoi Maaike,

 

Ik heb niets gedaan of eigenlijk kunnen doen tegen die duizeligheid.

Ik ben door de longarts doorgestuurd naar de neuroloog om te kijken of de sarco in mijn hoofd zat maar dat was niet. Het zou vanzelf overgaan maar het kon wel een tijd duren,maanden.

Het was zo erg dat fietsen en autorijden een probleem werd. Uiteindelijk heeft hij gelijk gekregen.

Het zit er nog wel een beetje maar ik kan er mee leven. Bijvoorbeeld achterom kijken en lopen of fietsen is soms nog een probleem.

De neuroloog had wel gezegd, blijven bewegen dan gaat het het snelst over.

 

Ja, die vermoeidheid daar heb ik geen oplossing voor. Het is toch een kwestie van aanpassen en naar je lichaam luisteren.

Ik vind het al knap dat je dan op een dag 5 uur gewerkt hebt!

Ik ben volledig afgekeurd en kan niet meer werken. Dit zorgt er wel voor dat ik mijn eigen tijd kan indelen. Wanneer het niet lukt doe ik niets.

 

Jij bent nog jong dus moet je goed luisteren naar je lichaam om je werk te kunnen blijven doen want de sarco kan natuurlijk ook genezen of zoveel minder worden dat je er geen last meer van hebt en dan ben je je werk kwijt.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ja klopt. Ik werk nu ook op therapeutische basis.. 3x per week en dan maximaal 5 uurtjes per dag. Ik ga ook gewoon naar huis als het niet gaat. Het is elke dag anders.. De ene dag gaat het aardig goed en de andere dag kan ik amper op mijn benen staan.. je wordt er ook wel een beetje onzeker van omdat je niks kan plannen.. en op het laatste moment af moet zeggen omdat je je gewoon niet goed voelt.. Ik was eerst overal en nergens.. nu ben ik meer aan huis gekluisterd..

Link to comment
Share on other sites

Ik heb ze aan mijn longarts laten zien en hij zei dat het sarcoidose bultjes zijn en hij zou met Nieuwegein gaan overleggen wat ermee te doen.. ik heb er geen last van Tot nu toe alleen ik hoop dat er niet meer bijkomen.. Want het is niet mooi om te zien..

Link to comment
Share on other sites

Ik had dezelfde plekjes en zijn nu door de MTX nagenoeg bijna weg.

 

Hartkloppingen kan ook DVN [door de Sarco] zijn. Ik schreef dacht ik al eerder dat je je kan door laten verwijzen naar dr. Hoitsma in het Diac. Als zij DVN constateert, dan heb je een beter verhaal bij de carioloog en kan je misschien medicatie krijgen om het enigszinds te verlichten.

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.