Announcement

Collapse
No announcement yet.

zon vakantie

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Display
Clear All
new posts

• zon vakantie

Heb weer een vraagje: ik wil heel graag weer op vakantie. Ben al een paar jaar niet meer weggeweest en wik heel graag naar de zon. Nu lees ik op Internet dat de zon echt helemaal niet goed is en je daar meer klachten van kunt krijgen..

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb geen zin om op vakantie nog meer klachten te krijgen.. je weet het nooit natuurlijk maar ik ga het niet opzoeken mocht het zo zijn. .

Ik voel me zelf eigenlijk uitsluitend beter van zonvakanties. Vrijwel alle klachten zijn bij mij dan iets minder!
    Gewoon even overleggen met je longarts, maar kan me bijna niet voorstellen dat het een probleem is.
    Het zou bv wel een probleem kunnen zijn wanneer je een vit d arme levensstijl navolgt (zie elders op dit forum), maar dan moet je ook hier in Nederland gesluierd (etc) de deur uit. Als dat niet zo is, dan hoef je doorgaans voor een vakantie niets te laten hoor..

Comment

OkÚ dat is goed nieuws.. ik las het op een site.. https://chronicillnessrecovery.org/i...article&id=190

Comment

Helder verhaal, weet jij of jouw vitamine d verhoogd is?

Ik zat juist zo vreselijk laag dat ik supplementen slik, met controles iedere 6 weken bloedprikken om te controleren dat mijn calcium niet omhoog gaat.

Comment

Mijn vitamine d is niks mis mee zegt de longarts. Heb vorige week alle bloeduitslagen gehad. Alles was okÚ zei hij..

Comment

gek vraagje misschien maar vliegen jullie ? dit mag ik absoluut niet van de artsen ? dit in verband met mijn longen ? jullie wel, mis een weekje zon ook wel.

Comment

Ja ik ben wel van plan om te gaan vliegen.. maar zit het bij jou in de longen? Bij mij zit het in de lymfeklieren bij de long maar niet erin. En bij mijn luchtwegen zitten 4 plekken.. Misschien moet ik toestemming vragen dan aan de artsen..

Comment

ja zit bij mijn o.a. in de longen schijnt met druk verschil vergrote kans te hebben op een klaplong, ik ga het in februari weer eens vragen

Comment

OkÚ misschien voor mij ook wel verstandig om na te vragen. Bedankt weer voor je antwoord. Geldt natuurlijk ook voor sapphirelinda

Comment

Nog even een aanvulling mbt zonnen en sarco´dose :)

Zon mijden is niet nodig. Het advies is enkel om niet uren te gaan liggen bakken, aangezien dit een reactie kan veroorzaken ivm je vitamine D spiegel. Dit geldt in de regel overigens voor alle auto immuunziekten.

Dus zonnen = Ja maar met mate

Mijn arts heeft mij niet afgeraden te vliegen, zou ik dit willen. Dit ondanks dat mijn longen vol zitten met granulomen.
                    Never Surrender

Comment

Dank je wel Joachim voor je antwoord. Nee ik ga ook niet pal in de zon.. Lekker onder een parasol op een bedje is prima. . Ik wil er gewoon ff tussenuit.. Misschien dat een ander klimaat me helpt..

Comment

Ook zonvakantie gehad. En een ander klimaat was voor mij een verademing, had ook van veel klachten minder last.
                        Dacht dat ik ook niet mocht vliegen, maar nadat ik het hier al had gelezen, bevestigde ook mijn arts dat het geen probleem was.

Comment

Ik heb ok een vraag mag je onder zonnebank met sarco´dose?

Comment

ga ook onder de zonnebank, levert bij mij geen klachten op maar dat zal per persoon verschillen.
                            gewoon even navragen bij je arts.

Comment

hoi allemaal
                              heb nogmaals gevraagd of ik mocht vliegen, antwoord was absoluut niet ??? gek dat sommige van jullie dat wel mogen

Comment

Verwerken...
                              X