Ga naar inhoud

zon vakantie


maaike1976

Recommended Posts

Heb weer een vraagje: ik wil heel graag weer op vakantie. Ben al een paar jaar niet meer weggeweest en wik heel graag naar de zon. Nu lees ik op Internet dat de zon echt helemaal niet goed is en je daar meer klachten van kunt krijgen..

 

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb geen zin om op vakantie nog meer klachten te krijgen.. je weet het nooit natuurlijk maar ik ga het niet opzoeken mocht het zo zijn. .

Link to comment
Share on other sites

Ik voel me zelf eigenlijk uitsluitend beter van zonvakanties. Vrijwel alle klachten zijn bij mij dan iets minder!

Gewoon even overleggen met je longarts, maar kan me bijna niet voorstellen dat het een probleem is.

Het zou bv wel een probleem kunnen zijn wanneer je een vit d arme levensstijl navolgt (zie elders op dit forum), maar dan moet je ook hier in Nederland gesluierd (etc) de deur uit. Als dat niet zo is, dan hoef je doorgaans voor een vakantie niets te laten hoor..

Link to comment
Share on other sites

Helder verhaal, weet jij of jouw vitamine d verhoogd is?

 

Ik zat juist zo vreselijk laag dat ik supplementen slik, met controles iedere 6 weken bloedprikken om te controleren dat mijn calcium niet omhoog gaat.

Link to comment
Share on other sites

gek vraagje misschien maar vliegen jullie ? dit mag ik absoluut niet van de artsen ? dit in verband met mijn longen ? jullie wel, mis een weekje zon ook wel.

Link to comment
Share on other sites

Ja ik ben wel van plan om te gaan vliegen.. maar zit het bij jou in de longen? Bij mij zit het in de lymfeklieren bij de long maar niet erin. En bij mijn luchtwegen zitten 4 plekken.. Misschien moet ik toestemming vragen dan aan de artsen..

Link to comment
Share on other sites

ja zit bij mijn o.a. in de longen schijnt met druk verschil vergrote kans te hebben op een klaplong, ik ga het in februari weer eens vragen

 

Link to comment
Share on other sites

Oké misschien voor mij ook wel verstandig om na te vragen. Bedankt weer voor je antwoord. Geldt natuurlijk ook voor sapphirelinda

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Nog even een aanvulling mbt zonnen en sarcoïdose :)

 

Zon mijden is niet nodig. Het advies is enkel om niet uren te gaan liggen bakken, aangezien dit een reactie kan veroorzaken ivm je vitamine D spiegel. Dit geldt in de regel overigens voor alle auto immuunziekten.

 

Dus zonnen = Ja maar met mate

 

Mijn arts heeft mij niet afgeraden te vliegen, zou ik dit willen. Dit ondanks dat mijn longen vol zitten met granulomen.

Link to comment
Share on other sites

Dank je wel Joachim voor je antwoord. Nee ik ga ook niet pal in de zon.. Lekker onder een parasol op een bedje is prima. . Ik wil er gewoon ff tussenuit.. Misschien dat een ander klimaat me helpt..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ook zonvakantie gehad. En een ander klimaat was voor mij een verademing, had ook van veel klachten minder last.

Dacht dat ik ook niet mocht vliegen, maar nadat ik het hier al had gelezen, bevestigde ook mijn arts dat het geen probleem was.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

ga ook onder de zonnebank, levert bij mij geen klachten op maar dat zal per persoon verschillen.

gewoon even navragen bij je arts.

Link to comment
Share on other sites

hoi allemaal

heb nogmaals gevraagd of ik mocht vliegen, antwoord was absoluut niet ??? gek dat sommige van jullie dat wel mogen

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Hoi Maddizon, ik ben ondertussen naar Gran canaria geweest in april voor een weekje.. De vlucht op de heenweg was een ramp.. heel benauwd.. zal ook wel een beetje spanning hebben meegebracht. . Maar ik heb daar zoveel meer schone lucht binnen gekregen. . Ik zou er zo weer heen gaan.. het was zo'n fijn gevel om gewoon te kunnen ademen .. ik merkte meteen weer dat ik terug was in nl .. werd meteen weer benauwd..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Fijn dat dit dergelijke fora bestaan. Ik ben sinds 3 weken (definitief) op de hoogte dat ik Sarcoïdose heb. Voorlopig zit het in mijn gewrichten, maar ik heb momenteel ook veel last van mijn longen (vandaag lijkt het extreem erg). Nu zou ik eind deze week een zonvakantie ingepland hebben (vliegend). Is er een een verschil of dit wel of niet afgeraden wordt obv waar de Sarcoïdose zich in het lichaam bevindt? Mogelijk heb ik last met ademhalen door de extreem opgezette lymfeklieren achter mijn longen, en niet perse vanwege mijn longen zelf.

Link to comment
Share on other sites

Hoi Marcel ik heb ook sarco in mijn longen gehad. Mocht toen gewoon overal op vakantie van de longarts. Ik zou jou longarts ook even vragen hoe het bij jou zit.

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.