Ga naar inhoud

Hart MRI met Adenosine


maddizon

Recommended Posts

hoi allemaal,

 

volgende week krijg ik een hartMRI waarbij gekeken wordt als het hart bij inspanning zuurstof tekort komt,

dit dmv inspuiten van medicijn adenosine

 

Mijn vraag is heeft iemand van jullie dit onderzoek gehad, ik maak me namelijk wel wat zorgen hoe dit gaat werken ?

 

Vast bedankt voor de moeite

 

gr Maddy

Link to comment
Share on other sites

is dat medicijn hetzelfde als de contrastvloeistof die je met een CT scan krijgt? Ik heb een mri van het hart gehad vorig jaar, met die contrastvloeistof.

Er werden plakkers op me geplakt om intussen continu een ECG te kunnen draaien, toen kreeg ik een soort loden schort over mijn borstkas. Infuus werd aangeprikt, koptelefoon op, en ik werd de buis ingeschoven. Tijdens de scan werd steeds weer gevraagd, adem in, vasthouden, adem uit. Het duurde in totaal ongeveer 20 minuten.

Halverwege werd de contrastvloeistof ingespoten. Bij mij was dat het spul waarbij je het gevoel krijgt dat je in je broek plast. Altijd weer een feest dat spul.

 

Dit was mijn eerste MRI, en ik vond het niet heel erg prettig. Ik heb me er eerst weer uit laten schuiven, en daarna met ogen dicht en in mijn hoofd gaan tellen, weer de buis in. Toen ik later weer een mri moest (voor iets anders) heb ik om iets kalmerends gevraagd, en seresta gekregen. Maar goed, dat is mijn ervaring. Er zijn mensen die fluitend erin gaan, en daarbinnen in slaap vallen. Zelf heb ik liever een pet/CT scan, maar soit. Iedere scan weer zijn eigen deel wat opgespoord kan worden.

 

Link to comment
Share on other sites

hoi Hermione

 

nee dit is niet dat contrastmiddel waar we het warm van krijgen, van dit medicijn gaan je aders wijder worden (geen ervaring mee dus)

 

gelukkig heb ik geen vrees voor smalle tunnels en dergelijke, alleen een vreemd medicijn ben ik nooit gelukkig mee,

we wachten af

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ik heb een paar weken wel een soort onderzoek gehad om te kijken hoe de doorbloeding van mijn hart was. Maar ik had geen MRI maar een ct bij de nucleaire geneeskunde. Het onderzoek twee keer een paar uur. Moest mij ook aan een dieet houden.

Link to comment
Share on other sites

hoi bernadette

 

nee dit is een MRI en moet ook bijna nuchter daar zijn, nu heb ik eerst hele dag de normale onderzoeken en gesprekken

trouwens heb ik ineens ook een andere longarts, en smiddags dit onderzoek en daar op sluitend uitslag van de cardioloog

 

ga het maar over me heen laten komen en hopen op een goede uitslag

bedankt voor meedenken

 

gr Maddy

 

Link to comment
Share on other sites

ik hoop dat er nog iemand gaat reageren die dit wel heeft gehad, en anders ben ik van jou wel benieuwd hoe het gaat zijn. In ieder geval succes voor die dag gewenst, en natuurlijk hopen we op een goede uitslag!

Link to comment
Share on other sites

Al jaren krijg ik jaarlijks een hart MRI om mijn Sarco. Draai mijn hand er niet voor om. Naast constrastvloeistof, word ik een uurlonen bezig gehouden met "adem in... Adem inhouden.... "adem maar uit". Doet geen pijn, alleen vermoeiend omdat je een uur wordt wakker gehouden.

Link to comment
Share on other sites

Gisteren dus de hart MRI gekregen, en ik heb van de cardioloog begrepen dat ze nu voortaan deze methode gebruiken om aan te tonen als je sarco in het hart hebt.

Volgens de assistent gebruikte ze dit nu 1 maand, Inderdaad steeds in en uitademen en daarna op het laatst de vloeistoffen en medicijn.

 

Eerst kreeg je dus alleen contrastvloeistof en nu krijg je er dus ook adenosine ingespoten bij, bij mij ging het in eerste instantie helaas mis bleek dat het infuus door een ader was geboord

dus kreeg de adenosine in me bovenarm, ff paniek heftige pijn uit de scan gehaald arm afgebonden, en een derde infuus in hand geplaatst, daarna weer de scan in

Contrastvloeistof geen problemen zijn we inderdaad ook al gewoon tijdens de pet scans maar de adenosine is een ander verhaal, gelukkig duurt het maar 3 minuten

ze spuiten het in en je hoofd en nek worden warm dan komt er een golf misselijkheid en dan een enorme druk op je borst niet echt fijn.

 

Uitslag over 2 weken we wachten af

 

gr Maddy

 

 

 

 

[h=2][/h]

Link to comment
Share on other sites

oh bah dat klinkt niet lekker, als je die bijwerkingen krijgt terwijl je daar in die krappe buis ligt. Maar goed, je hebt het achter de rug. Ik hoop dat je een goede uitslag krijgt!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.