Ga naar inhoud

Vliegen


maddizon

Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

We hebben het er eens in het verleden over gehad, wie mag er wel en wie mag er niet in een vliegtuig stappen ???

 

Ik zal heel graag willen weten van jullie wie hier informatie over heeft, wat zijn de gevaren ?? met sarco in de longen te gaan vliegen,

 

Mijn longarts was altijd kortaf hierover ik mag nooit meer vliegen volgens haar omdat dit gevaar kan opleveren, wel vertelde ze dat

als ik het toch wilde een speciale test net voor vertrek kon ondergaan maar dit niet te doen was, hiermee was de kous af, nu heb

ik deze lieve :-(( longarts niet meer en wil het toch weer eens opnieuw gaan aankaarten, omdat het verlangen er is om vakantie te gaan vieren in een

warm oord en dit nu niet meer mogelijk lijkt te zijn

 

Wie vliegt er van jullie met sarco in de longen en in rest van lichaam ?? ben heel benieuwd

 

gr Maddy

 

Link to comment
Share on other sites

Hoi ik weet niet of mijn antwoord veel gaat bijdragen. Ik heb fase 1 in de longen sinds kort en er is mij nooit iets verboden. Ik heb wel een keer gevlogen toen ik al sarco had. Mijn oren sprongen dicht zoals wel vaker gebeurd. Aangekomen op bestemming kreeg ik ze maar niet open.ik werd op het vliegveld bijna aangereden omdat ik het niet hoorde. Even later kreeg ik last met ademen.Dag erna had ik mijn oren nog niet open en ademen werd steeds moeilijker. Naar de griekse eilandarts.....Gelukkig wist hij wat sarcoidose was, maar het bleek een longontsteking. Volledige rust en niet in het water! Niet mijn beste vakantie kan ik je zeggen. Maar omdat ik in dat klimaat geen pijn heb van de dunne vezel neuropathie ga ik nog lekker ieder jaar een weekje pijnvrij zijn in het middellandse zee klimaat!

 

Link to comment
Share on other sites

Hoi bianc, natuurlijk is je antwoord van waarde, en wat vervelend dat je zo rotte ervaring hebt gehad in Griekenland, misschien dat je dat al had voordat je vertrok ?

waar ga je elk jaar heen met vakantie hoe lang vlieg je maximaal ?

 

Hoi bernadette, ik vind het raar dat N'gein dat jaren tegen me verteld heeft en nu hebben we een andere dokter en die beweerd weer anders, ik heb de vereniging gebeld en

nu blijkt dat mensen die ernstige longsarco een klaplong kunnen krijgen maar die zitten al aan zuurstof, nu is mijn linkse long niet meer de allerbeste maar

heb al die jaren haar geloofd en net wat bianc zegt in een warm klimaat is de pijn een stukje minder

 

waar gaar jullie dan heen ? en nog een vraag kan je een scootmobiel opvouwbaar meenemen in een vliegtuig heb totaal geen ervaring hoe vraag je dat aan etc

en mag je medicatie mee in vliegtuig ? moet je daar speciaal iets voor aanvragen ?

 

bedankt vast gr maddy

Link to comment
Share on other sites

Hoi Maddy,

 

ligt natuurlijk aan de mate waarin je sarco je hebt in je longen.

 

Ik weet niet of je opvouwbare scoot mee mag nemen. Even na vragen. Ik ben de laatste jaren regelmatig naar Mexico gevlogen en dat ging goed. Mag bij het reisbureau wel aan geven hoe zwaar mijn spalken, corset ed zijn. Komt bovenop mijn normale bagage. Wij regelen altijd alles via het reisbureau en die zorgen voor goede plaatsen en een geschikte hotelkamer. Als je morfine gebruikt moet je toestemming aanvragen omdat mee te nemen als je buiten Europa gaat. In Europa weet ik het niet. Rest mag zo mee. Neem wel genoeg mee in je handbagage. En vergeet je medicijnenpaspoort niet.

 

Heb je al plannen?

Link to comment
Share on other sites

hoi bernadette,

 

nu eerlijk gezegd hebben ze in N'gein altijd verteld niet te mogen vliegen( 1 longarts die dat steeds zei, de vervanger vertelde weer dat het wel mocht daarom die verwarring )

, en we zitten er hier ff helemaal doorheen daarom mijn vragen

we willen graag naar de zon cannarische eilanden of zo zo min mogelijke vlieguren en wil toestemming van N'gein of course

maar ff naar de zon in april of mei

Link to comment
Share on other sites

Hoi Maddy, ik ga altijd naar griekenland , langer als 3,5 uur vliegen is voor mij te vermoeiend. Medicijnen in handbagage en medicijnenpaspoort meteen laten zien bij bagagecontrole. Soms moet ik alles eruit halen en soms mag ik zo door. Als ik goed geinformeerd ben moet je scootmobiel aangeven bij reserveren. Vooral ryanair heeft beperkte ruimte.Transavia heeft meer plek maar je moet het wel op tijd aangeven. wel even een plek uitzoeken met een artsenpost in de buurt, dus niet naar een onbewoond eiland vertrekken heh! Check ook je reisverzekering op gemaakte ziektekosten, je hoeft niet voor extra dekking te gaan betalen als je eigen zorgverzekering medische hulp in je vakantieland vergoed.

Link to comment
Share on other sites

hoi bianc

 

wat een goede tips bedankt ga het eens zeker napluizen is al heel lang geleden vakantie eerst afspraak N'gein afwachten defitief groen licht

dan pas boeken, en lol nee geen onbewoond eiland wil alleen maar zon :-))

Link to comment
Share on other sites

Bij mij wordt er tenminste 2x per jaar een uitgebreide longgunctie-test gedaan e.d. omdat ik naast Sarco fase 1) nog steeds een dubbelzijdige diafragma-paralyse heb ( longfunctie van 67%).

Wat mijn longarts (UZ Gent) iedere keer ook verteld is dat een bepaalde waarde boven de 80 is en ik derhalve ook zou mogen vliegen.

Vergeef me dat ik vergeten heb welke type waarden dat zijn, mijn geheugen laat me nog al eens in de steek.

Bewerkt door BasuitGent
Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.