Ga naar inhoud

nog andere mensen last van een zoutsmaak in de mond?


bianc

Recommended Posts

Beetje vreemd misschien, maar ik heb sinds 2 weken een altijd aanwezige zoutsmaak in mijn mond en lippen. Eerst dacht ik dat het bloedend tandvlees was, maar mijn tandvlees bloed ondertussen niet meer. De zoutsmaak is allesoverheersend. Ik heb geen nieuwe medicijnen gekregen dus daar kan het ook niet aan liggen. Iemand enig idee of dit kan samenhangen met sarcoidose of dunne vezel neuropathie??? Alvast bedankt

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Hi Bianc,

 

Geen idee waar het vandaan zou kunnen komen. Volg je een bepaald dieet of medicatie? Probeert je lichaam iets kwijt te raken?

 

Heb je inmiddels meer info want ik ben ook wel benieuwd...

Link to comment
Share on other sites

Beetje vreemd misschien, maar ik heb sinds 2 weken een altijd aanwezige zoutsmaak in mijn mond en lippen. Eerst dacht ik dat het bloedend tandvlees was, maar mijn tandvlees bloed ondertussen niet meer. De zoutsmaak is allesoverheersend. Ik heb geen nieuwe medicijnen gekregen dus daar kan het ook niet aan liggen. Iemand enig idee of dit kan samenhangen met sarcoidose of dunne vezel neuropathie??? Alvast bedankt

 

 

Hoi Bianc,

 

Zoute of soms ook bitterzoete smaak lijkt meer op wisselende werking gal e/o alvleesklier. Ik heb dat ook regelmatig, maar dan vooral na maaltijd.

Kan mgl. dvn e/o sarcoidose zijn als je maag getriggerd wordt door spierspanning linkerzijde ? Dat is nl. volgens mij waar ik o.m. last van heb; wordt nog nader onderzocht. Ik hoop binnenkort via neuroloog st. Anthonius ook enige duidelijkheid te krijgen wat dit betreft. Mocht ik meer weten ook mbt dit evt. verband dan meld ik dat zeker.

 

Groeten,

 

Mark de Boer

Link to comment
Share on other sites

Ik kwam dit stukje tekst tegen op de site van Dunne Vezel Neuropathie. Misschien isdit wel waar jullie last van hebben.

Het staat onderDunne vezel neuropathie in Sarcoïdose en Pernicieuze Anemie: Vit.B12 deficiëntie.

 

Metaalsmaak – Sarcoïdose – Vit.B12 deficiëntie – Vit.D intoxicatie

Wat is de oorzaak van een metalen smaak in de mond? (28)

Veel systemische ziekten, ontstekingen en patiënten met auto-immuun aandoeningen die het centrale of perifere zenuwstelsel treffen, melden een metalen smaak in de mond. Aandoeningen van het zenuwstelsel kunnen mogelijk leiden tot smaakstoornissen. Het probleem kan liggen in de hersenen, ergens in de perifere zenuwen, die de zintuigen van smaak en geur bestuurt. Met inbegrip zoals (neuro)sarcoïdose (29,30), Vit.B12 deficiëntie (31,32,33) en Vit.D intoxicatie, (34,35,36) en o.a. CIPD (Chronic Inflammatory Demyelinating Polyneuropathy), Guillan-Barré Syndrome een vorm van polyneuropathie, de oorzaak is vaak een auto-immuun reactie na een infectie, is een perifere zenuw aandoening en kan worden geassocieerd met een metaalachtige smaak in de mond.

 

groetjes

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.