Ga naar inhoud

Geurkorrels voor stofzuiger, verdacht?


Rhodé

Recommended Posts

Hey luitjes, ik ben een tijdje niet op het forum geweest, want het ging best allemaal stabiel. En dan is sarco niet vooraan in het geheugen.:cool:

Maar ik wil iets onder jullie aandacht brengen.

Ik heb een Dyson stofzuiger en helaas geeft zo'n zakloze stofzuiger na een aantal maanden een vieze geur af.

Ik zag bij de A.ction flesjes geurkorreltjes staan en die mogen daarin, i.t.v. die zakjes die alleen in een stofzuiger met zak mogen.

 

Nu wilde ik daarnet weer een handje korrels opzuigen, omdat ik net de bak geleegd heb en ineens viel mij iets op. Het zijn glazige pareltjes, silica???

De letters zijn zo klein ik kan met geen mogelijkheid lezen waar het spulletje van gemaakt is.

Ik heb de lavendelgeur en het ruikt heerlijk, maar ik durf nu niet meer.

Want als het inderdaad silica is, is dat voor ons natuurlijk niet goed.

Er staat wel een waarschuwings teken op, rood vierkantje in ruitvorm, met een zwart uitroepteken erin, maar dat kan ook betekenen dat de korrels giftig zijn voor kinderen als ze in de

mond gedaan worden.

Wie weet hier meer van af? Tot dan gebruik ik ze niet meer, ik zuig wel een lepel waspoeder op.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Interessante vraag Henrieke. Ik ken ze zelf niet maar wat ik wel weer is dat, als je sarcoïdose in de longen hebt, je sowieso moet oppassen met parfum oid. Als dat al geadviseerd wordt, dan zou ik ook uitkijken met die pareltjes.

 

Als je een scanner hebt kun je het zakje daaronder leggen en vergroten zodat je het wel kan lezen. Anders als je een link hebt naar het product dan kijk ik ook even.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Administrators

Ik durf het niet met zekerheid te zeggen... wellicht meenemen naar je huisarts of bij je vervolgafspraak in het ziekenhuis?

Link to comment
Share on other sites

Ik ben het helemaal vergeten te vragen. Ik was gisteren in het ziekenhuis en was zo blij met mijn goede uitslagen, dat ik die korrels totaal vergeten ben.

Ik durf ze niet meer te gebruiken. Beter safe than sound, zal ik maar zeggen.

Ze zaten wel in de stofzuiger, een paar maanden lang, desondanks is mijn sarco in rust gebleven.

 

Net zoals de kattenbakkorrels. We hadden niet die witte silicaatkorrels, maar wel die scherpere.(klei of zo?) Nu heb ik voor de bak die boven staat ecokorrels, ze mogen zelfs in de groencontainer, die zijn gemaakt van plantenvezels. Ik merk wel dat het veel minder stoffig is boven. Wel moet ik vaker stofzuigen, omdat deze vezeltjes aan hun pootjes blijven hangen.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.