Announcement

Collapse
No announcement yet.

Calcium in bloed en urine

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Display
Clear All
new posts

• Calcium in bloed en urine

Vorige week is er teveel calcium in mijn bloed en in mijn urine vastgesteld. Een typische sarcoidose uiting.
    Wie heeft dit ook? En hoe is dat behandeld, gaat het ook weer over?
    Groetjes Lans

w.s. heb je teveel actief vit. D in je lichaam (vit D1,25). Dat is niet hetzelfde als vit.D3, dat kun je tegelijkertijd zelfs te laag hebben, heel apart.
    Als je intussen ook ontstekingen hebt van de sarco´dose, krijg je w.s. prednison voorgeschreven. Twee vliegen in ÚÚn klap: dat helpt tegen de ontstekingen, en het haalt een overschot aan calcium weg.
    Zoveel calcium is schadelijk voor je nieren en botten. Je kunt er nierstenen van krijgen, slechtere nierfunctie, en botten die aan de binnenkant ontkalkt zijn en aan de buitenkant juist verkalkt.
    groetjes!

Comment

Inderdaad Hermione, mijn gewone vit. D is 41, laag dus, en het actieve vit D is te hoog.
      Ik heb ook het advies gekregen zon te vermijden.
      Eind juli heb ik een afspraak in Nieuwegein, dan hoor ik of en hoe ze gaan behandelen.
      Prednison zou voor t eerst zijn bij mij.
      Ik heb dan ook een echo van de nieren.
      Bedankt voor je reactie, groetjes!

Comment

Hi Lans,

Ik mijd zoveel mogelijk melkproducten (niet extreem hoor) en daarmee blijft mijn calcium stabiel. Ik heb daar dus geen meds voor genomen maar heb het op deze manier opgelost en dat gaat prima.

Grt,

Joachim
        Never Surrender

Comment

Joachim, weet je dat je op die manier juist meer kans hebt op nierstenen?

Comment

Verwerken...
          X