Ga naar inhoud

silica in tandpasta


bianc

Recommended Posts

Hoi. Het is een feit dat sarcoidose kan worden aangewakkerd door in contact te komen met silica. Dit zit onder andere in kattenbakvulling. Door de sarco heb ik vaak last van tandvleesontstekingen en gebruik tandpasta voor gevoelige tanden. Sensodyne. Per toeval las ik de ingredienten van de tube tandpasta. Daar staat dus op dat er vloeibare silica in zit. Ik heb in de supermarkt naar meerdere merken gekeken, maar daar zat het overal in. ik hoef pas in januari naar de mondhygieniste, ondertussen ga ik maar gewoon door met poetsen. Kent iemand hier een merk tandpasta waar geen vloeibare silica in zit?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • Administrators

Oef dat is een hele goeie. Ik gebruik tandpasta zonder fluoride Paradontax. Kijk daar eens naar want ik heb het zo niet bij de hand :)

 

Hoe gaat het met je?

 

Grt,

 

Joachim

Link to comment
Share on other sites

Volgens mij zit daar ook silica in. met mij gaat het lala. In de winter wat slechter als in de zomer. Hoe bevalt je het vaderschap?

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Bij mondhygienist geweest en het is haar gelukt om een merk met fluoride te vinden zonder silica. Elmex professional. Ik ga ermee aan de slag en kijk over enkele maanden mijn bloedwaardes verbeterd zijn. Dat zou een goeie zijn toch!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • Administrators

Bianc!! Wat een goede tip!! Hou ons op de hoogte en ik zal ook gaan kijken of ik ergens Elmex professional kan vinden. Er loopt nu een onderzoek in NL om te onderzoeken of sarcoïdose en silica een verband hebben.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Wauw Thanks!!

 

Ik gebruik Parodontax en daar zit het ook in, ongelooflijk dat we aan zoveel rotzooi blootgesteld worden.

 

Daarna gelijk even gegoogeld en een receptje gevonden, vanavond poetsen met eigen gemaakte tandpasta:)

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

het is haast niet te geloven en medisch ook niet onderbouwd....Maar mijn bloedwaarde sil2 receptoren zijn gedaald naar normaalwaardes!!!! Ik moedig dan ook iedereen aan naar zijn of haar tandpasta te kijken en het ook te proberen. Baat het niet dan schaad het niet. Ik ben er in ieder geval blij mee!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Administrators

Wat super!!!!! en je gebruikt geen reguliere of alternatieve medicijnen?

 

[uSER=1585]Mandy[/uSER] Zou je jouw recept willen delen met iedereen? Ben wel benieuwd :)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 2 weeks later...

Hoi, de laatste keer had ik normaalwaarden. Maar nu heb ik weer last van ontstekingen, dus dat zal in januari wel te zien zijn in het bloed. Fijne feestdagen!

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Administrators

Hopelijk heb je fijne feestdagen gehad. Ik ben benieuwd of de bloedresultaten weer een daling laten zien deze maand :) ik hoop het met je mee

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hoi, deze chat begint met de volgende opmerking: "Het is een feit dat sarcoidose kan worden aangewakkerd door in contact te komen met silica.". Kan iemand dat toelichten of een verwijzing naar literatuur oid sturen? Het rare is nl dat ik van tandenpoetsen bijna altijd heel erg moet hoesten....

Dank alvast!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
Op 21-8-2020 at 17:39, Emile schreef:

Hoi, deze chat begint met de volgende opmerking: "Het is een feit dat sarcoidose kan worden aangewakkerd door in contact te komen met silica.". Kan iemand dat toelichten of een verwijzing naar literatuur oid sturen? Het rare is nl dat ik van tandenpoetsen bijna altijd heel erg moet hoesten....

Dank alvast!

Hallo Emile,

Misschien had je het zelf al gevonden. Hier staat dat metalen en / of silica mogelijk Sarcoidose kunnen triggeren. 
Groeten, Paul

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Klopt, niet als oorzaak maar als "trigger". Ik ken een aantal mensen die bij een bedrijf hebben gewerkt, waar zij in contact kwamen met silica en een aantal daarvan hebben ook de diagnose gekregen.

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.