Ga naar inhoud

Te hoog calcium, galstenen en maagproblemen


kaat

Recommended Posts

hai,

 

Ik heb me laatst al even kort voorgesteld, nadat ik weer eens met veel vraagtekens ben blijven zitten na een bezoekje aan de internist.

 

Ik vraag me af of er hier meerdere mensen zijn die last hebben van een te hoog calciumgehalte in het bloed en wat daaraan gedaan is?? Ik ben de afgelopen weken weer meerdermalen bij de huisarts beland i.v.m pijnklachten in de galstreek. Zij denkt aan galstenen, ik moet as. donderdag naar de internist voor controle, maar kom daar meestal met meer vragen dan antwoorden vandaan. Ik vraag me af of die klachten van de gal en het calcium met elkaar in verband zouden kunnen staan en ga dat dus maar even navragen. Maar misschien leest hier iemand mee die soortgelijke problemen heeft gehad?? tips en adviezen zijn altijd welkom!!

 

Mijn longen zijn steeds goed en ook de overige bloedwaardes tonen geen actieve sarcoidose aan, dat maakt het zo frustrerend, want ik voel me belabberd en moe, moe moe.. Ik heb in het verleden opgezette enkels gehad en problemen met de speekselklieren. Maar iedere keer ben ik maanden bezig geweest in het ziekenhuis, voordat er de diagnose mogelijke sarcoidose uitrolde.. Ben het behoorlijk zat allemaal, maar dit even opschrijven lucht ook wel weer op..:)

 

groetjes karin

Link to comment
Share on other sites

Bij sarcoidose patienten is een hoog Ca-gehalte in bloed en/of urine een bekend verschijnsel, zelfs een van de aanwijzingen voor het hebben van Sarco.

Als ik in juli weer voor controle naar de longarts ga, moet ik van de te voren mijn bloed laten onderzoeken op Ca en ACE. (en voor Ca ook de urine).

Overigens weet ik niet of een verhoogd Ca-gehalte bepaalde klachten kan geven.

Link to comment
Share on other sites

Vreemd ik heb nog nooit mijn urine hoeven laten testen, ace waarde altijd.

Beide, Ace(bloed) en Ca (zowel bloed alurine) zijn na mijn laatste bezoek aan de longarts ook gemeten, op grond van de diagnose en meer ter bevestiging.

ACE is ook een keer eerder gemeten.

Ik heb tot nu toe alleen geen idee van welke waardes er zijn vastgesteld. Moet ik nog een keer vragen!!

Link to comment
Share on other sites

Ja, dat klopt wel van die urine. Dat heb ik toen ook ingeleverd, ik weet alleen niet meer of het nu alleen in het bloed of ook in de urine was aangetroffen....Ik zal het nog eens navragen. Ik hoop eigenlijk dat die galproblemen op zichzelf staan....niet dat ik er blij mee ben..haha..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

herkenbaar: ik heb ook te maken met een te hoog aan calcium. Toen ik met acute sarcoidose te maken kreeg was dat de voornaamste klacht. Bij mij was het een hoog gehalte, dus meteen aan de prednison. Dat hielp goed. Na een jaar was ik van de prednison af.

 

Helaas, 7 jaar later (nu dus) heb ik weer te maken gekregen met een te hoog calciumgehalte. Dat werd behandeld met Prednison, maar dat werkt niet voldoende dus slik ik nu ook MTX. Hopelijk gaat dat wel werken.

 

De klachten die ik met de hypercalcemie heb zijn spierklachten (wat logisch is gezien calcium ook iets met spierspanning van doen heeft) en vreemde smaken, geuren ruiken die er niet zijn of iets anders ruiken dan je zou moeten ruiken. Inmiddels ben ik dit al gewend; als er iets vreemds is vraag ik mijn vrouw of iets raar smaakt of gek ruikt. :)

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.