Ga naar inhoud

Laatste 2 weken gaat het goed.


Guest Watson

Recommended Posts

Guest Watson

Beste allemaal,

 

Zoals sommige al weten. ik heb al 10 jaar sac. Gelukkig in lichte maten. Ik merk wel dat de ziekte alles af loopt. Een last van mijn voeten, daarna heel lichte uitslag, ontlasting niet perfekt. Een beetje moe. etc.

Doordat ik anders ben gaan eten smelt alle symtomen. Hopelijk kan ik dat vasthouden. Duimen dus. Dus afwachte.

 

Groeten Watson:blush:

Link to comment
Share on other sites

Guest Watson

Mijn aanpak

 

Beste Joachem,

 

Ik ben minder en gezonder gaan eten.

 

1 ) in de ochtend fruit met yogert. Bijv Banaan + sinasappel. Dan met de staafmxer en op drinken.

2) Extra vitamine c

3) geen frituur.

4) weinig alcohol.

5) minder vlees en jus

6) Tussen de middag boterham met bijv. kaas.

7) wel koffie en thee en water.

 

Hierdoor werd ik in ieder geval fitter.

 

Als tussen door wel stiekem friet eet met iets daarbij. Ben ik de volgende moe etc.

 

Op dit moment kan het niet beter.

 

gr Watson:thumbup:

 

Ik juig nu wel, effe afwachten of het doorzet.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ienepien

Fijn voor je Watson!

Maar als het zo eenvoudig zou zijn hadden we allemaal nergens last meer van....

Je hebt gewoon geluk voor zo lang het duurt en ik hoop dat dat voor eeuwig is!

Sarcoidose laat zich niet sturen door iets meer of minder of iets gezonder eten,

daar geloof ik niet in.

Wel altijd goed natuurlijk!

 

Groetjes

Bewerkt door Ienepien
Link to comment
Share on other sites

Guest Watson

Gezond eten belangrijk

 

Beste Ienepien,

 

Ik weet niet of het oplost, maar ik heb op dit moment praktisch geen last.

 

Ik ben van mening dat gezond eten sowieso wel goed is.

 

We eten toch met elkaar veel troep. Overal zit stoffen in om producten goedkoper te maken etc etc etc. Ga zo maar door.

 

De wetenschappers weten het zelf niet wat het voor invloed op ons lichaam.

 

We zien wel. Het werkt op dit moment wel bij mij.

 

groetjes Watson

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Watson

Kleine terugval

 

Beste allemaal,

 

Het gaat nog steeds goed. Alleen als ik niet aan mijn ritme houd krijg ik een kleine terugval. Ik ben dan moe.

 

Terugval heeft vooral te maken als te veel drinkt of toch stiekum meer friet eet.

Ik wordt dan intens moe.

Dit heeft uiteraard te maken dat de lever te hard moet werken.

m.a.w. ik ga mijn lever "vertroetelen". Hoe meer ik hem kietel hoe beter dat ik me voel.

Ik ga nu MariaDistel thee drinken. Schijnt goed te zijn voor je lever.

Uiteraard minder vet en "geen" alcohol.

 

Groeten Watson ;)

Link to comment
Share on other sites

Als je het zo in de hand kan houden is het fijn te weten dat het bij jou werkt!

Hopelijk kan je hier dan een tijd mee verder en blijf je zo goed voelen als je nu voelt...

Deze remedie heb ik ook al gevolgd maar hielp niet echt en ook maar voor korte tijd helaas.

 

En net wat Ienepien al zei: "Sarcoidose laat zich niet sturen door iets meer of minder of iets gezonder eten,daar geloof ik niet in."

 

Succes!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hoi Watson,

 

ik heb ook de ervaring dat voeding zeker invloed kan hebben. Eet sinds een paar maanden zeer suikerarm, weinig tot geen kaas en ook geen koffie, zwarte thee of alcohol meer. Voel me er veel beter bij. Heb nu weer wat energie om te sporten en dat heeft ook weer een positieve uitwerking. Al met al denk ik dat je zelf toch wel invloed op het verloop kunt hebben. Ook het vermijden van stress is in mijn geval erg belangrijk. Ik maak afspraken standaard onder voorbehoud van dat ik me goed voel. En ga als het even kan geen verplichtingen aan.

Het blijft vallen en opstaan, leren van je fouten, zoeken naar de goede weg. Maar zolang ik nog maar het gevoel en vertrouwen heb dat ik zelf goed mee bezig ben en daardoor toch iets van 'grip' op het opbouwen van mijn gezondheid heb, kan ik de tegenslagen wel relativeren.

Link to comment
Share on other sites

Guest Watson

Nu voel ik me helemaal ok.

 

Beste allemaal,

 

Voeding is sowieso heel belangrijk. Door mijn werk heb ik vaak last van stress. Eigenlijk funest voormij. Afspraken maken geeft een enorme druk. Ik ben u 11 dagen op vakantie geweest naar Portugal. Veel zon gehad. Geen last gehad. Veel vis gegeten in olijfolie met wel wat wijn. Ik had wel last gehad van diaree. Medicatie gehad in Portugal. Mijn ontlasting is sinds een klein jaar weel helemaal normaal. Ik voel me helder en happy. :)

Morgen weer werken. Ik probeer een andere werkhouding te zoeken. Wel lastig.

 

 

groeten Watson

Link to comment
Share on other sites

:applaus: fijn dat het zo goed met je gaat...Watson :thumbup:

 

En... heb je al baat bij je nieuwe werkhouding??? :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Watson

Lastig

 

Beste Okki,

 

Ik vind dit lastig. Ik heb de neiging om weer veel te doen en geen rust te nemen.

Ik vind werken leuk. Vroeger vond ik stress prettig. Ik kan wel naar een gedragkundige gaan, maar ik weet toch dat het aan mezelf ligt. Ik moet consequent zijn. Moeilijk. Effe nadenken. Op dit moment heb ik enorm veel energie. Mijn ontlasting is weer helemaal in orde. Kleine halfjaar lang last gehad van slappe ontlasting. In Portugal had ik diarree. Een kuur gehad en nu is alles ok. Beetje een vies praatje maar wel de werkelijkheid. :blush:

 

Groetjes Watson

Link to comment
Share on other sites

Beste Okki,

 

Ik vind dit lastig. Ik heb de neiging om weer veel te doen en geen rust te nemen.

Ik vind werken leuk. Vroeger vond ik stress prettig. Ik kan wel naar een gedragkundige gaan, maar ik weet toch dat het aan mezelf ligt. Ik moet consequent zijn. Moeilijk. Effe nadenken. Op dit moment heb ik enorm veel energie. Mijn ontlasting is weer helemaal in orde. Kleine halfjaar lang last gehad van slappe ontlasting. In Portugal had ik diarree. Een kuur gehad en nu is alles ok. Beetje een vies praatje maar wel de werkelijkheid. :blush:

 

Groetjes Watson

 

Hè garver WatSoN :slaan:

 

Ik gebrijp uit je "beetje vieze verhaal", dat je lastig je nieuwe werkhouding (kring) kunt vinden... sterkte ermee!!! :lol:

Bewerkt door okkie
Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.