Ga naar inhoud

Keelamandelen


Joachim

Recommended Posts

  • Administrators

Zijn er mensen die hun keelamandelen nog hebben en toch longsarcoidose hebben? Ik las nav een zieke in de familie (amandelen ontstoken) dat deze ervoor zorgen dat ze pathogenen tegenhouden voordat ze het luchtwegkanaal ingaan. Ben daarom benieuwd of dit mede een rol kan spelen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hallo Joachim, mijn keelamandelen zijn nooit verwijderd. Op de één op andere vage wijze zijn mijn keelamandelen verdwenen. Heb in mijn jeugd wel heel vaak keelontstekingen gehad. Vreemd hè?

 

Groetjes,

Linda.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Dat was bij mij de "bliksem afleider"..........

 

Eind 2007 kreeg ik giga opgezette amandelen, hiervoor met spoed 4 dagen in het ziekenhuis gelegen, veel antibiotica en 10 dagen kuur.......

 

Na 10 dagen alles weer mis, dreigde te stikken in mijn slaap omdat ik tevens ook verkouden was geworden, dus ik kon via mijn mond niet meer ademhalen

en via mijn neus heel moeilijk.

 

Weer met spoed dus opgenomen, direct "de druk" weggehaald en weer antibiotica. Toen het geheel redelijk geslonken was alles eruit bleek er achter een van de amandelen een giga abces te zitten. Alles op kweek geen ernstige gevolgen..... tot eind 2008 begin 2009.......

 

Ik voelde me lamlendig en kon niets meer, kon de dag maar net doorkomen op het werk en s'avonds op de bank liggen en daarna slapen.

 

Diverse huisartsen en ziekenhuis bezoeken en het duurde 3 a 4 maanden

dat ik voorstelde om eens longfoto's te gaan maken en toen bleek dat ik sarcoidose had, waarschijnlijk opgelopen in 2007 !! dus 2 jaar eerder al.....

 

Persoonlijk denk ik wel dat er verband is, ook voel ik me stukken beter en ben bijna nooit meer ziek nu ik mijn amandelen mis, dus dat is een verademing,

nu nog van de sarco zien af te komen..... Mzzl. Klaas:thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.