Ga naar inhoud

sarcodiose in lever?


thierry74

Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

Bij mij is sarcodiose in de longen ontdekt.Lymfe en de longen zelf.

Nu heb ik sinds december ook dat de leverwaarden in men bloed veel te hoog zijn gamma+ alat ruim boven de 80.Nu moet ik over 4 weken weer bloed laten prikken van de longarts kijken of ze dan nog zo hoog zijn.hebben jullie dit ook gehad of wil dat dan misschien zeggen dat het ook in de lever zit?Ik kan eigenlijk weinig hierover vinden.Mijn klachten tot nu toe zijn moe, pijnlijke gewrichten en hoesten.

 

Gr Thierry

Link to comment
Share on other sites

Lever sarcoidose

 

Mijn waarden van bloed waren afwijkend, vervolg onderzoek was gewenst.

 

Mijn lever is inmiddels een echo onderzocht.

De arts heeft gezien dat de lever niet "normaal" is.

 

Kan door de sarco komen. We gaan dit echter niet verder onderzoeken omdat, mocht het sarco zijn, het behandel plan van de sarco hiervoor/hierdoor niet zal wijzigen.

 

Maakt voor mijn sarco totaal beeld dus geen verschil.

 

 

Als ik koorts heb of geel:crying: mocht worden wordt het natuurlijk een ander verhaal en zal de arts wel actie ondernemen.

 

Op de site van de SBN is wel enige info te vinden. klik hier voor info

 

Groet,

Arie

Link to comment
Share on other sites

ik heb geen idee of ik het in me lever had of heb denk wel haast van niet alleen weet ik wel bij mij me bloedwaarders niet meer willen zakken dus sterkte er mee

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor de reacties ......mijn bloedwaarden zijn ook afwijkend........wacht dus maar gewoon af wat de longarts zegt over 4 weken.............is er toevallig iemand in behandeling in breda:confused1:......

 

 

groetjes thierry

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Bloedwaarde Lever

 

Bij mij is sarcodiose ontdekt in de lever via speurwerk van een internist

Ik werd diabetes II en tevens waren de leverwaardes afwijkend.

De stelling van de internist was twee organen kunnen nooit van slag zijn tegelijkertijd. Dus dat werd speuren. Uiteindelijk is er een leverpunctie gedaan

en de diagnose was sarcodiose. In al die jaren vanaf 2005 was mijn gamma ct waarde veel te hoog. Dit is een teken dat de lever beschadigd is

 

Tevens had ik een vraag wat de zuurstof opname capaciteit is van de diverse deelnemers aan dit forum. Ik hoor wel bloeddiffusie capaciteit maar niet de zuurstof opname capaciteit.

Link to comment
Share on other sites

zomaar even

 

Hoi Allemaal

Bij mij is onlangs sarcoïdose geconstateerd. Achteraf denk ik dat ik het al wel langer heb gezien de klachten, maar ik had er nog nooit van gehoord. Ik ben nu 4 jaar aan het dokteren met allerlei klachten zoals nierstenen, baarmoeder verwijderd(vermoedelijk endometriose) aanhoudende pijnklachten, vermoeidheid waar je niet aan toe wil geven, veel hoofdpijn en sinds begin dit jaar pijn op de borst en kortademig, duizelig en erg veel last van spieren en gewrichten. De lijst met klachten wordt er niet kleiner op, ik baal er ontzettend van. Maar als ik de verhalen van jullie lees heb ik wel veel herkenning en weet ik ook wel dat ik niet alleen baal. In het begin wilde ik er niets over lezen maar nu ik me heb aangemeld kijk ik elke dag even en zie ik dat er zoveel mensen zijn die begrijpen wat je doormaakt en elkaar steunen, dat is echt top.

 

Groetjes Astrid

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest mlodewijk

De waardes van ALAT/ASAT, Gamma-GT en dergelijke kunnen toch niet zomaar verhoogd zijn?

 

Ik heb hetzelfde probleem nu, maar nog geen duidelijkheid over de aard van de verstoring in de lever en of er sprake is van sarcoïdose in de lever (in de longen zit het niet meer bij mij, voor zover bekend).

 

Probleem is wel dat sarcoïdose in de lever vaak niet symptomatisch is en vaak ook niet reageert op corticosteroïden, het goede nieuws is dat het slechts in een klein aantal gevallen klinisch gezien ernstig is als het in de lever zit. Het slechte nieuws daarentegen wel dat er getallen worden genoemd van tot wel 80% van de mensen die sarcoïdose hebben die het ook in de lever hebben.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ik weet sinds 21-07-2010 dat ik neurosarcoïdose heb :shocked:

Hiervoor lag ik twee maanden in het ziekenhuis en onderging allerlei onderzoeken.

 

Mijn hele zenuwstelsel was en is nogsteeds in de war. Had onverdraagelijke pijn in de rug, hierna in hele romp en gevoelloos lichaam (eerst één klein plek die in paar weken tijd zich verspreed tot hele lichaam). Mijn hele gezicht is verlamd :crying: had volledig poker-face en open starende ogen, maar het gaat nu ietsjes beter. Deze rotziekte zit zo'n beetje overal; zenuwstelsel, liquor, lymfeklieren, longen, ogen, milt etc.etc. Toen de doktoren het vergrote lever bij mij constateerden (:biggrin: doktoren, hartstikke goed gedaan!), volgde de leverecho en -biopsie; granulomen werden gevonden.

 

Vanaf 22 juli gebruik ik Prednisolon, het herstel is begonnen.

 

Hopelijk gaat het ook beter met jou !

 

Groetjes,

Kaija

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.