Ga naar inhoud

aquarium en bacterie


Ger

Recommended Posts

hallo ben Ger en heb verschillende aquaria,s

nu had ik van de zomer een klein wondje dat maar niet dicht ging

aan mijn rechter hand palm

na wat zalf spoelen ging het toch dicht maar duurde lang

weken er na kreeg ik op mijn rerchter bovenarm wat rode bulten

fysio eens naar gekeken is geen spier zei die ga maar eens naar de huisarts

ja en je weet voor iets onbenulig ren je niet zo snel naar de dokter.

 

ging met mijn hondjes wandelen en die trokken me wat hard aan de riem en schaafde mij van de pols wat huid weg bloeden als een rund thuis wond verzorgd en maar weeer genezen dacht ik

 

na een week wond bleef open ging niet dicht verergerde zich naar mijn hand toe waar het rood en dik werd

naar de huisarts gegaan heel jong doktertje zei inf week anti b en kom achter 4 dagen terug want ik wil het terug zien

zo gezegd zo gedaan niks verbetert eigen huisarts zei week er bij antibi

 

week erna weer terug en kreeg gelukkig weer da tjong doktertje en die zei dat ziet er niet goed uit

ik haal je eigen arts erbij

 

ondertussen had ik in die 2 weken meer en meer rode bulten op mijn arm er bij gekregen huisarts kwam keek er na en zei ziet er goed uit ik somverbaasd

ik liet hem die bulten zien en kreeg te horen die zullen we maar negeren ???????

 

ik zei jij bent een fraaie ik negeer niks dit klopt niet zei ik

toen vroeg die waneer ik weer naar poli sarco moest ik zei pas in maart

zei die dan verwijs ik je naar een dermatolog

 

ik zei regel ik zel was pisnijdig over commentaar negeer maar

thuis gekomen mijn prof gebeld dag erna om 10 zat ik al bij de dermatoloog

die had zoiets nog nooit gezien en moest colega erbij halen

ze vroegen naar huisdieren en zo kwam die op het aquarium

we gaan dat testen

 

14 dagen later ik weer terug testen negatief niks gevonden

en toch was die er van overtuigd dat het een matine bacterie was ik moest 2 dagen later terug komen dan keken 18 artsen en 2 prof naar me

 

ik terug en daar kwamen ze prof zei kijk hier maar goed na er zijn er van jullie die dit nooit meer in de practijk zullen zien

 

testen moesten opnieuw en ik moest starten met zware antib wat ik maandasg te horen krijg want ze durven het niet zomaar te geven inv met mijn sarcco stage 4 ze hebben drie keuze en daar moest bacterioloog en mijn sarco prof overleg plegen welke ik mag

 

ik heb een link waar een amerikaanse arts het exact beschrijft en ook de oplossing heeft dat heb ik al door gestuurd naar mijn dermatoloog en die was daar heel blij mee want hij zei dit is heel extreem en we hebben daar helemaal geen ervaring mee

 

als je ziet welke mensen er gevoelig voor zijn staat sarco er bij

zie je die fotos zo ziet mijn hand er ook uit en er komen steeds meer bulten bij

de bact verspried zich via de kleine lymp kliertje en kruipt steeds hoger in mijn arm

mij pols is nu twee keer zo dik als normaal

 

als er sarco patienten hier ook een aquarium hebben advizeer ik ga niet meer je blote handen in het water

 

ik ruim mijn aquaria,s niet op heb ik al gezegd tegen artsen ik verbrand niet een schip meer achter mij heb er genoeg verbrand ) heb al zoveel weg moeten doen simple bloemetje als vb

 

mijn zoon verzorgd hem vanaf nu

 

zie link

 

http://www.huidziekten.nl/zakboek/dermatosen/mtxt/MycobacteriumMarinum.htm

Link to comment
Share on other sites

Hoi Ger,

 

wat een verhaal. Goed dat je zelf hebt door geduwd bij de huisarts. Niet normaal om het maar gewoon te negeren. Ik ben naar je link gaan kijken en weet nu hoe jouw armen er uit zien.

 

Groetjes, Bernadette

Link to comment
Share on other sites

Hoi Ger,

 

Wat een verhaal! Je ziet maar dat als je sarcoidose hebt, de rest van je verhaal onvoorspelbaar is. Ik hoop dat je antibiotica werkt en dat je er niet al te zien van wordt.

 

Sterkte,

Marcella

Link to comment
Share on other sites

Hoi Ger,

 

wat een verhaal. Goed dat je zelf hebt door geduwd bij de huisarts. Niet normaal om het maar gewoon te negeren. Ik ben naar je link gaan kijken en weet nu hoe jouw armen er uit zien.

 

Groetjes, Bernadette

ik heb al zoveel mee gemaakt in die 17 jaar dat ik sarco heb stdia 4

 

weet wel degelijk meer af van sarco als de gemiddelde huisarts en niemand scheept mij af dat was in het begin toen je zelf niks wist wel anders

 

en mijn prof heeft me toen verteld dat ik me door niemand meer mag laten afwimpelen zodra ik dacht dat er wat mis was

ben momdig genoeg en regel het wel

Link to comment
Share on other sites

Hoi Ger,

 

Wat een verhaal! Je ziet maar dat als je sarcoidose hebt, de rest van je verhaal onvoorspelbaar is. Ik hoop dat je antibiotica werkt en dat je er niet al te zien van wordt.

 

Sterkte,

Marcella

 

litekens bedoel je als dat alles is wat er dan over blijft dan is het wel ok

 

dit wat ik nu heb komt zo zelden voor daar denk je als paient toch niet aan moet je dan alle geneugden in het leven dan achterlaten

zit soms uren naar mij aquarium te kijken kom ik tot rust met mijn gedachten

 

mijn aq hoorde bij de beste van limburg deed er mee aan keuringen altijd bij de eerste 3

 

ik heb al bonzai,s alle bloemen in potten orchideen in allerlei kleuren had ik ook al weg moeten doen eens per jaar zet ik 3 ammerilisen neer geniet er van met volle teugen heb ze nu in bloei staan daarna gooi ik ze weg die zitten in een gesloten pot dat kan geen kwaad

 

dit inv met schimmels die in de wortels leven en ik heel gevoelig ben voor schimmels slik er standaard 100 mgr itraconazol voor is antib voor schimmels

maar zo als ik beschreef ik verbrand niet een schip meer achter mij

ben het zat

 

het is ook niet zo dat ik er ziek van word maar gewoon ik moest ze weg doen dan weten we zeker dat het daar niet van komt zo reddeneren de bacteriologen

Link to comment
Share on other sites

aquarium, duiken

 

Ik vraag me toch af of sarcoïdose niets met iets te maken heeft met iets dat in water zit.

Heb vroeger ook een aantal jaren een aquarium gehad. En kort voor sarcoïdose vast gesteld werd mijn duikbrevet gehaald. Zie mijn reactie bij Algemeen --> Sarcoïdose en Duiken.

 

Groeten Gaby

Link to comment
Share on other sites

Ik vraag me toch af of sarcoïdose niets met iets te maken heeft met iets dat in water zit.

Heb vroeger ook een aantal jaren een aquarium gehad. En kort voor sarcoïdose vast gesteld werd mijn duikbrevet gehaald. Zie mijn reactie bij Algemeen --> Sarcoïdose en Duiken.

 

Groeten Gaby

 

 

er zijn patiënt met andere ziekte die ook dat risico lopen zie de link daar staan die ziekte onder

 

ik heb sarco stage 1v dus ernstig en afweer is niet optimaal en misschien had een visje die bacterie en die is dan ingedrongen bij mij

en zo kunnen groeien

 

bij normale mensen komt dit heel zelden voor als je wat verzwakt bent door een griepje bvb

en mocht het zo zo zijn dat je die bact heb dan heb is het zo op te lossen

 

bij mij dus niet heel bot is infecteert

en springt via de kleine lymfhen als een schaakpaard door mijn hand heen

 

ik maak iedere week foto's van mijn hand en hou dat zo bij kan ik zelf en de dokter zien of die antib dan ook aanslaat

vond die heel slim en voor ik na hem toe ga achter een maand mail ik die foto.s naar hem toe

 

ik sta positief in het leven mijn glas is altijd half vol maar nu is er toch wat uitgelopen als de antib aanslaat word het weer half vol

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.