Ga naar inhoud

dorst en plassen


Simone

Recommended Posts

Hallo Allemaal

 

Ik heb enorm veel last van dorst. Ik drink min. 4-5 liter per dag en moet dus ook zoveel uitplassen... herkenbaar ??

 

groetjes Simone

Link to comment
Share on other sites

Hallo Simone,

 

Snel effe naar de huisarts om te laten bloedprikken.

Typisch symptoom van een te hoge bloedsuikerspiegel!

 

groetjes,

Annelies

Bewerkt door Annelies
Link to comment
Share on other sites

Heb ik ook, ben er voor naar de huisarts en de uroloog geweest, veel onderzoeken later en een peniciline kuur verder was het niet echt opgelost. Ik moest steeds kleine beetje plassen. ik heb nu een medicijn dat de blaas wand wat ontspant, en de sarcoidose is wat minder heftig dan het was. Maar die dorst heb ik nauwelijks meer en dat kleine beetjes plassen is over. Het medicijn heet Vesicare 5 mg solifenacinesuccinaat. ontspant de blaas wand zodat je hem voller laat lopen voordat je aandrang krijgt. Maar lijkt ook iets aan die dorst te doen, dat tweede effect snap ik niet helemaal. Volgens de uroloog heeft het niets met sarcoidose te maken???????

 

Volgende week moet ik toch weer naar de uroloog zal het hem eens vragen.

 

groeten Erik

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Zoveel dorst heb ik niet maar wel met vlagen dat ik ineens meer drink dan normaal. Dit komt niet iedere dag voor.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

ik heb precies deze klachten gehad, dronk tot wel 6 liter per dag voor periodes van half jaar. urineerde heel veel daardoor.

 

bij mij is nooit vastgesteld wat de oorzaak was of wat de oplossing. dit omdat de klachten vanzelf verdwenen na anderhalf jaar.

 

een van de mogelijke oorzaken is diabetes insipidus (niet te verwarren met suikerziekte). als er granulomen in de hypofyse voorkomen kan de hormoonhuishouding overhoop raken met diabetes insipidus als gevolg. hoe te diagnosticeren of behandelen weet ik niet.

Link to comment
Share on other sites

hallo allemaal,

 

ik ben vandaag in ziekenhuis geweest, omdat ik dezelfde problemen heb, veel drinken, veel plassen, en steeds weer een blaasontsteking, keer op keer,

hoewel ik daar nooit last van had.

 

reslutaat, 1 keer operatie, fibroom in schede, zal ook weer niet waar zijn...

minstens 6 weken wachten....en weer onder narcose...en hopen dat het goedaardig is..

 

en arts is ervan overtuigt dat sarco ook in blaas kan zitten, dus met een camara erin kijken...

 

heeft iemand dat al gehad, een camara in de blaas ?

 

gr.maddy

Link to comment
Share on other sites

Hoi Maddy,

 

ja dat heb ik gehad, bij een jongetje is de toegang wat lastiger. Ze gaan dan met een kateter door de plasbuis (penis) naar binnen om te kijken. Met kijken hebben ze niets gevonden, met X ray hebben ze ook niets gevonden, met voelen aan de prostaat, ( anaal naar binnen en voelen, ook zeeeer onaangenaam, hebben ze ook niets gevonden. De eerste keer bij de huisarts zaten er wat bacterien in de kweek, maar na een peniciline kuur veranderede er niets. Ik moest super vaak naar de WC op het incontinente af. Ik heb daar pillen voor gehad Vesicare 5 mg. Hierdoor verween de aanhoudende aandrang. Ik ben met de pillen gestopt en het bleef een tijdje weg, maar kwam langzaam weer terug. Nu ik bezig ben met het marshall protocol komt en gaat het zonder enig verband. Maar het is al heel lang niet meer zo erg als in december. Ik denk dat het met de sarcoidose te maken heeft, en ik zou oppassen met een operatie. als het sarcoidose is dan helpt het waarschijnlijk maar tijdelijk. Je kunt altijd vragen of je de pillen kunt krijgen om die 6 weken te overbruggen, als het helpt is het geen fibroom, maar iets op de spieren van je blaas.

 

groeten Erik

Link to comment
Share on other sites

hallo erik(roelof),

 

nee dat heeft er niets mee te maken, die fibroom zit vooraan dus die moet er eerst uit, en ze denkt dat daardoor de klachten misschien minder worden,

omdat daar normaal geen fibroom zit wil ze hem onmiddelijk eruit dus dat wordt toch eerst opereren, gelukkig lichte narcose kon ook met ruggeprik

maar daar heb ik slechte ervaring mee

 

ze dacht aan sarco in blaas en fibroom zit vooraan in schede met toeval ontdekt dus...en als sarco in blaas zit kunnen ze er denk ik toch niets aan doen.

 

moeilijk moeilijk...

 

gr.maddy

Link to comment
Share on other sites

Hoi Maddy,

 

die pillen helpen wel om het effect te verzachten, het konstant blaas onsteking gevoel. maar verder kunnen ze niet zo veel dat klopt.

 

groeten Erik

Link to comment
Share on other sites

Hoi Simone,

 

In het begin van het jaar (bij gebruik van dexamethason) hed ik op het gegeven moment veel last van plassen. Vooral 's nachts moest ik regelmatig het bed uit. Bij het maken van een PET-CT scan kwamen ze erachter dat mijn suikergehalte boven de 20 zat (normaal is tussen de 4 en de 10). Eerst werd geprobeert om dit in de greep te krijgen met medicijnen. Daarna ben ik overgegaan op het bijspuiten van insuline. Momenteel moet ik dit nog steeds door het gebruik van Prednison.

Veel drinken en plassen kan een teken zijn van een ontregelde bloedsuikerspiegel. Ga ermee naar de huisarts en laat daar je suikergehalte eens bepalen. Mogelijk is deze bij jouw te hoog.

 

Groetjes,

 

John

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.