Ga naar inhoud

moeheid binnen no time


cindy

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

ik zit sinds kort op dit forum (zie voorstellen) en heb de afgelopen dagen hier veel gelezen.

Wat veel terugkomt en wat ik zelf ook ervaar is de alles afmattende moeheid.

Alleen komt bij mij die moeheid niet heel geleidelijk maar is er zo ineens, vanuit het niets.

Zo ben ik nog volop aan het werk, en dan ineens voel ik: ik kan echt niet meer! herkennen jullie dit, of worden jullie geleidelijk aan in de loop van de dag steeds vermoeider?

Groetjes Cindy.

Link to comment
Share on other sites

Hoi Cindy,

Ik herken dat wel vaak slaat het toe op een moment dat ik denk zo nu eens even zitten en dan kan ik gewoon niet meer verder zolang ik in beweging ben gaat het nog wel(geef er meestal niet aan toe)maar als ik dan stop is het ook gebeurt met de pret.

Groetjes Renate.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Welkom Cindy :)

 

Voor veel mensen is vermoeidheid in het begin de vervelendste klacht.

 

Jouw vermoeidheid is voor mij heel herkenbaar. In het begin was het namelijk precies hetzelfde. De accu was ineens helemaal leeg zonder waarschuwing.

 

Bijzonder vervelend om te ervaren maar bij jou komt er nog bij kijken dat je een kleine hebt.

 

Uiteindelijk verdween de acute vermoeidheid en is nu dusdanig dat ik altijd smiddags een siesta moet houden om energie voor de rest van de dag te houden.

 

Maar voor iedereen is het anders en ervaart het ook anders. Balans zal dus belangrijk voor je worden nu en in de toekomst.

Link to comment
Share on other sites

Hoi Cindy,

 

Een paar maanden geleden was ik nog de hele dag moe. Nu, na niet werken, veel rust, 9 uur per nacht slapen, aangepast dieet en milde sport kan ik weer een hele dag. Een siësta blijft gewenst en zorgt voor een betere avond. Dus bij voorkeur slaap ik 's middags net als Joachim een uurtje.

In mei ga ik weer werken, deze zomer 3 dagen in de week en kijken wat dit met mijn symptomen en vooral de vermoeidheid doet.

Ik denk zelf dat mijn dieet aanpassen me het meeste heeft geholpen met de vermoeidheid en vergeetachtigheid!

 

Sterkte, groeten,

 

Marcella

Link to comment
Share on other sites

Hallo Cindy,

 

Ik denk dat wij allemaal wel last hebben van de :cursing: vermoeidheid.

Ik had dat ook zomaar ineens en dan zo rond de klok van 2 uur s'middags.

Heb 10 maanden alleen s'morgens gewerkt, sinds een goeie maand werk ik weer voltijd.

Het beste voor je is om er aan toe te geven (je hebt weining keus) anders boer je steeds verder achteruit!

Ik heb sinds januari een strikt voedings patroon (zie ook mijn topic onder de knop Alternatieve medicatie/behandelingen >>> Lifestylemetamorfose, daar staat het dieet ook als bijlage en kun je downloaden)

Ik, maar dan spreek ik puur voor mezelf, ben daar behoorlijk van opgeknapt. Door alleen al het dieet te volgen nutraliseer je je immuumsysteem. Dan wordt je niet meer zo moe omdat je lichaam niet zo hard hoeft te vechten tegen allerlij stoffen.

 

Ik hoop dat je er wat aan hebt,

 

Groetjes,

 

John

Link to comment
Share on other sites

Moe in de zin van slaperig wordt ik niet. Zelf kan ik nog altijd de dag ritme aanhouden wat ik altijd had.

Wat mij pakt is dat de ademhaling dusdanig beperkt is geworden dat ik buiten adem ben bij een trap van 10 treden. Dit was ineens erger geworden na jaren van lichte kortademigheid. Dit kan ook te maken hebben dat ik ook in dit tijd een klaplong heb gehad...

Zittend activiteiten kan ik nog redelijk goed volhouden, staan en de rest niet

 

Julian

Link to comment
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

voor een groot deel heel herkenbaar jullie verhalen!!

Alleen zou je toch zeggen dat na 10 jaar sarco je toch wel een balans hebt kunnen vinden, maar dat wil bij mij dus echt niet lukken. Ik krijg geen seintjes door dat ik even kalmer aan moet doen. Ik stap redelijk fit uit bed, en het lijkt dan net of er in de loop van de dag/avond een loden deken over me heen gegooid word.

Ik ben nog wel heel actief, werk nog 5 dagen van 7 uur en voed alleen een dochter op van 15 jaar. (dus geen kleine meer, Joachim.:biggrin:

Ik ga zeker eens verder zoeken naar dat dieet van john en marcella.

Groetjes CIndy.

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.