Ga naar inhoud

vurige rode plek op de buik


okkie

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Een vraagje: hebben jullie dit ook wel eens?

Een grote ronde rode plek van 10cm op de buik,

deze is gloeiend en rood en iets verdikt en jeukt behoorlijk!

de plekken van de sarcoidose die ik altijd op mijn scheenbeen had

zijn anders wel de kleur en dat gloeiende wel

maar veel kleiner en pijnlijk en deze niet???

 

Herkent iemand dit?

 

Groetjes Okkie

Link to comment
Share on other sites

Re:vurige rode plek op de buik

 

Nee, gelukkig niet,

 

ik merk wel dat de plekken op mijn benen soms opspelen, maar worden niet meer warm.

Heb soms wel al last van opvliegers, dan duizeld het en moet ik echt rustig aan doen.

:(

Sinds dit forum merk hoe verschillend de symptomen zijn bij iedereen.

Ik hoop niet dat dit mijn hele leventje blijft........:dry:

ach ja, gelukkig mag ik af en toe lekker bij jullie komen neuzen....., weet ik tenminste dat het echt niet tussen mijn oren zit en ik niet alleen ben.

voel me af en toe zo onnozel, ik heb het maar in zo,n lichte mate, maar toch verpest het mijn manier van werken, leven etc......:S

 

Ik heb namelijk ook een huidziekte Sturge weber syndroom, ik heb wijnvlekken op mijn gezicht, in mijn kaken en op mijn hersenen. Ik heb een lichte vorm. als je deze ziekte googled, zie je namelijk dat een groot deel epilepsie heeft, dat heb ik gelukkig niet, wel een leuke poliep in mijn neus.

die wordt nu stukje bij beetje verwijderd. De vlekken in mijn gezicht camoufleer ik , zie er dus echt normaal uit:woohoo:

ben ik niet :side: :laugh: B)

Ach ja elke gek zijn gebrek.. toch ..

 

gelukkig kon ik wel alles doen voordat ik sarco kreeg, nu denk ik dat ik het gewoon te lang verwaarloosd heb.

groetjes Vicky

Link to comment
Share on other sites

Re:vurige rode plek op de buik

 

Ik krijg enorme rode dikke warme plekken van steekbeesten. Niet de gewone mug maar een maatje groter. Kan dat het zijn?

Groetjes Cunera

Link to comment
Share on other sites

Re:vurige rode plek op de buik

 

was vanmorgen bij de dokter maar die was er niet :( dus ga morgen nog maar eens weer.

de plek is wel hetzelfde gebleven.

Wel zitten er harde kloeten in, heel raar...

zou idd. ook wel een insektenbeet kunnen zijn

maar dat kan ik niet zien hopelijk de dokter morgen wel?:S

Link to comment
Share on other sites

Re:vurige rode plek op de buik

 

misschien een allergische reactie op een insectenbeet?

ik werk namelijk in een drogisterij, vorig jaar hebben wij een aantal mensen al doorverwezen naar de huisartsenpost. Grote harde schijven, warm en zo groot als een flinke 2 euro munt?

ik ben helaas geen dokter, maar koelen werkt heel goed, ik heb vorig jaar ook vaak mijn benen gekoeld. Plekken gingen niet weg maar welt wel wat groetje Vicky

Link to comment
Share on other sites

Re:vurige rode plek op de buik

 

hoi hoi,

 

Ik ben bij de arts geweest, hij denkt een allergie reactie maar voor wat???:angry:

De plek is al een heel stuk minder rood

en dik maar de grote is nog steeds wel bijna 15cm inmiddels.:S

Maar als de plek terug komt in die hevigheid

zoals is geweest, moet ik terug komen.Hij kan \'t nu moeilijk beoordelen...

Het ook zou goed kunnen dat ik te druk ben geweest

en het toch met de saco te maken heeft

maar zeker weten doet mijn arts het ook niet.

We wachten rustig af:)

Link to comment
Share on other sites

Re:vurige rode plek op de buik

 

:) :) jaaa.... ik ook!!!

Moet as. maandag toch ook naar de longarts en hoop dat het dan nog zichtbaar is?

Hopelijk heeft deze dit vaker gezien en mij een uitleg geven,

ik weet het ook niet:S

Zit er nog en moet zeggen je gaat eraan wennen of het trekt langzaam weg??

Maar heb het idee de plek nu hetzelfde blijft.

Heb blijft een raar iets:blink:

 

Groetjes Okkie;)

Link to comment
Share on other sites

Re:vurige rode plek op de buik

 

ik weet dat ik foto,s van mijn benen heb gemaakt.

zag echt niet uit leek net of ik in een nest wespen was gevallen......:(

Ik wou bewijs hebben voor de longarts, nou die plekken zaten er toen nog toen ik op gesprek moest.

 

Groetjes Victoria,

enne succes.....;)

Link to comment
Share on other sites

Re:vurige rode plek op de buik

 

Hallo,:)

 

Vandaag bij de longarts geweest en de vreemde rode plek laten zien (hij is nu bijna weg)

De arts denk niet dat het van de sarco komt , eerder een allergie maar waarvan weet hij ook niet?

Ik heb er ook geen last meer van de jeuk is ook zo goed als verdwenen, gelukkig maar.

Zal wel iets onschuldigs zijn geweest???

 

*** Ja Victoria wat suf.... ik had hier ook een foto van moeten maken, dit doe ik zeker als dit nog eens weer terug komt, bedankt voor de tip!!!

 

Groetjes Okkie:kiss:

Link to comment
Share on other sites

Re:vurige rode plek op de buik

 

Foto\'s zijn inderdaad weleens handig. Mijn man had foto\'s van mijn benen gemaakt op de 2e dag van Erythema Nodosum (Syndroom van Löfgren) om naar iemand te mailen voor zijn mening. Ik geloof een internist. Die bevestigde overigens de diagnose van mijn huisarts.

 

Gevolg was wel dat we foto\'s mee konden nemen naar de reumatoloog, toen ik daar na twee maanden ofzo eindelijk naartoe ging. Foto\'s zeggen meer dan duizend woorden. Ze vroeg of ze ze in het dossier mocht opnemen. Altijd handig, al was het maar om nog eens te concluderen dat het toch echt duidelijk Syndroom van Löfgren was, ondanks dat de longfoto\'s maar niets geks laten zien, terwijl ik wel kortademig was. En dan te bedenken dat dat nog maar dag 2 was. Het werd nog erger en dus duidelijker. Eigenlijk hadden we nog meer foto\'s moeten maken.

 

Albertina

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.