Ga naar inhoud

Vraagje mbt klachten


Zen

Recommended Posts

Ben benieuwd of mijn klachten herkenbaar zijn bij jullie. Bij mijn eerste acute aanval van sarcoidose had ik ook erythema nodosum. Grote dikke pijnlijke bulten voornamelijk op mijn onderbenen. Ook had ik erg oedemateuze enkels. Pijnlijke gewrichten en een druk op mijn borst en rug. Verder vreselijk moe.

 

Gisteren opnieuw een acute aanval gehad (3,5 jaar later). Nu vooral overal pijn. Rechter heup zit een ontsteking, erg pijnlijk :-( Branderige ogen. En als ik mijn armen op til of wil gebruiken lijkt het net alsof er 20 kilo lood aanhangt. Verder weer erg moe en het gevoel wanneer ik loop iets voor me uit moet duwen...

 

Eigenlijk gaat het vandaag alweer best redelijk (naar omstandigheden). De Prednison werkt bij mij altijd erg goed en snel. Verder gebruik ik nu ook 3 x 800 mg Brufen retard op een dag. Werkt ook prima!

 

Hopelijk ben ik er nu niet zo lang ziek van en kan ik snel weer aan het werk!

Link to comment
Share on other sites

Hey Zen,

 

Mooie gebruikersnaam :-)

 

Ik heb een ontsteking in mijn beenmerg in mijn heup - en al ca 3,5 jaar een pijnlijke heup, pijn die soms doortrekt door hele been. Soms minder is. Soms her en der een pijnlijke ruggewervel. Verder ontstoken longen, voel ik vnl achterin mijn rug, alsof ik te krom aan mn laptop gezeten heb. Geregeld kortademig. Desondanks ben ik ook sterk, vaak fit nu ik leef met m.n. een tarwevrijdieet, yoga doe, lange nachten slaap, al lig ik soms tussendoor een uurtje of 2 wakker en niets meer drink. Het warme weer doet me echt goed!

 

Ik gebruik alleen een puf, QVar, een lokale ontstekingsremmer. Ik ben als de dood voor Prednison en weiger dat totdat ik dood lig te gaan. Hopelijk wordt dat nooit nodig :cool:.

 

Sterkte!

 

Marcella

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.