Ga naar inhoud

Sarcoïdose en buikpijn


Erik112

Recommended Posts

Beste mensen,

 

Ik heb nu al 2a3 maanden officieel sarcoïdose. Hiermee valt goed te leven en heb vrijwel nergens last van. Maar ik heb sinds een week of 4 ontzettende buikpijn/krampen links onderin in mijn buik(opgeblazen gevoel, waterige ontlasting, zeurende pijn) en zit er nu wel een beetje doorheen. Heeft iemand anders hier ook ervaringen mee, of staat dit helemaal los van sarcoïdose en medicatie (ik gebruik Pulmicort 200)?

 

Groetjes

 

Erik

Link to comment
Share on other sites

Hoi Erik,

 

ik heb ook vaak pijnlijke steken op de plaats die jij benoemt. Mijn longarts zei dat dat met mijn dikke darm te maken had. Ben ik dus niets mee opgeschoten.

 

Groetjes ,Bernadette

Link to comment
Share on other sites

Hey Erik,

Klinkt als dikke darm problemen. Waardóór die komen, is moeilijk te bepalen. Dat ze er zijn blijkt wel. Ik zou als ik jou was naar je huisarts gaan en je klachten laten onderzoeken.

 

Ik heb zelf als 13 jaar last van mijn dikke darm en twee jaar geleden na hét onderzoek bleek het prikkelbare darm syndroom te zijn.

 

Ook heb ik al zeker 6 jaar sarcoïdose. Of het met elkaar te maken heeft weet ik niet, aan beide is niets te doen. Maar ik wet het nu wel en houd de richtlijnen van PDS in de gaten. Die zijn namelijk nét vernieuwd, kijk maar eens als je googlet vind je wel wat. Maar huisarts is beste eerste plek.

 

Sterkte,

Marcella

Link to comment
Share on other sites

Hey Marcella

 

Ik ben al bij de huisarts geweest, en hij ook constateerde PDS. Maar de pijn bleef aanhouden en vond het vrij abnormaal dat ik al 1 maand constante buikpijn had. Daarom ben ik terug gegaan naar de huisarts en heb ik een doorverwijzing gekregen naar de MDL arts. Heb jij ook constant last van buik, en wat doe jij eraan om je klachten te verminderen?

 

Groetjes

 

Erik

Link to comment
Share on other sites

Ja ik heb ook al jaren last v mijn buik en een enkele keer heb ik langer aanhoudende klachten, pijn, diarree. Nu ik mijn dieet aangepast heb - speltbrood eet ipv tarwe - doen mijn darmen het ook beter. Grappig genoeg klopt dit met het nieuwe voorschrift. Vroeger zeiden ze eet zoveel als mogelijk vezels. Nu zeggen ze met PDS vermijd voldoren producten...

 

Ik denk dat je uiteindelijk je voedingspatroon moet leren te koppelen aan pijnklachten, dat kost tijd en opletten. Iedereen is toch anders.

 

Zelf heb ik het minste last als ik regelmatig eet, voldoende wandel en sport, veel water en thee drink, niet drink, niet teveel auto rijd, en stress vermijd. Allemaal ook goed voor sarco, dus :cool:.

 

Ik vind het héél goed dat je je verder laat onderzoeken. Diagnose PDS is snel en gemakkelijk gesteld, maar wie weet wat er ad hand is? Zeker als je al sarcoïdose hebt.

 

Ik heb nu met de diagnoses sarcoidose en pds twee onverklaarbare en onoplosbare diagnoses te pakken, daar word ik nog wel eens chagrijnig van. Maar niets wat een middagdutje niet oplost ;).

 

Groeten,

Marcella

Link to comment
Share on other sites

Ik ben nu redelijk aan het opknappen, zit nietmeer zo depri te denken over mn darmen en heb veel afleiding. Heb ook eens gekeken en research gedaan in de PDS hoek en het viel mij of dat er veel mensen zijn die PDS hadden en veel baat hadden bij Colonspoelingen. Ik zit er zelf ook aan te twijfelen om dit te doen. Maar ik wacht natuurlijk eerst de diagnose van de MDL arts af.

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.