Ga naar inhoud

Kramp in longen


gootje22

Recommended Posts

Hallo,

 

Sinds een aantal weekjes heb ik kramp in mijn longen. (3x voorgekomen)

Het ademhalen gaat wel, maar de kramp blijft vaak een

uur of 2 met vlagen opzetten. Het doet erg zeer.

 

Komt dit iemand bekend voor? En wat kun je er tegen doen.

Ik heb wel een inhalator maar helpt niet om de pijn te verlichten, denk ik.

Het ziekenhuis weet er niet veel raad mee.

 

Lees dat het wel een verschijnsel is dat erbij hoort, en het is ook niet gek met al die rare klieren op mijn longen. De foto's in het ziekenhuis zijn goed, volgens de longarts.

 

Margo

Link to comment
Share on other sites

Hallo Margo,

 

Weet je wel zeker dat de kramp in je longen zit en niet in je slokdarm?

Dat kan ook erg pijnlijk zijn, voelt als "pijn op de borst".

(De eerste keer dat ik dit had dacht ik "nou Annelies, daar ga je..." :w00t: ).

Het bleek reuze mee te vallen, (ik ben er nog), maar neemt niet weg dat het pijnlijk is. Ook hier is niets tegen te doen.

 

groetjes,

Annelies

Link to comment
Share on other sites

hoi

 

Ja, inderdaad annelies..

Mijn slokdarm doet ook zeer. Het begint meestal in mijn keel lijkt wel..

En dat trekt langzaam naar beneden of wisselt zich af.

Lijkt net of je keelpijn heb en er messen inzitten.

Lastig zoals je zegt dat er niks tegen te doen is..

Maar ik was gewoon benieuwd of meerdere mensen hier last van hebben.

 

Het is vaak een eng moment want je weet niet wat er met je gebeurt.

En of je er in het ziekenhuis wel naar moet laten kijken. het blijft toch een orgaan.

 

Hoe vaak krijg je dit.. wordt het minder?

Link to comment
Share on other sites

Hallo Margo,

 

Ik denk dat ik met dezelfde complicatie zit waar jij mee zit.

Bij mij is 5 jaar geleden Sarco geconstateerd, na een bronchoscopie en mediastinoscopie.

Rontgenfoto's wezen eveneens uit dat voornamelijk mijn klieren rondom mijn slokdarm en luchtpijp waren aangedaan door de Sarco.

 

Een vorm van kramp of pijn op de borst is hiervan het gevolg.

Deze pijn komt heel erg onregelmatig. Waar ik inmiddels, in mijn geval, wel achter ben is dat ik er in een vochtiger seizoen veel meer last van heb. Zo ook treed de pijn veel meer op als ik emoitioneler een mindere periode heb.

 

Heb inmiddels diverse pijnstillers voorgeschreven gekregen(o.a. diclofenac, tramadol en paracetamol met codeine).

Het nadeel is dat je na inname van een pijnstiller, dit pas gaat werken na een half tot een uur daarna. De pijnaanval is dan inmiddels weer vanzelf verdwenen.

 

De pijn trekt vanuit mijn slokdarm helemaal naar mijn keel en het verstaanbaar praten wordt opeens ook een stuk minder.

 

Ben ook sinds 5 jaar aan de Prednison. Eveneens merk ik wel zodra ik de dosering tijdelijk verhoog, dit eveneens de pijn verminderd. Maar daarentegen wil ik de dosering van Prednison zo laag mogelijk houden, omdat het toch bekend staat, bij gebruik, als een medicijn met veel bijwerkingen.

 

Groetjes,

 

Eric

Link to comment
Share on other sites

hoi

 

Hallo eric,

 

Ja gekke is dat ik zo'n goede periode heb omdat de prednison bij mij erg goed helpt. Maar emotioneel ben ik nu bezig met alles te verwerken, merk het zelf nog niet heel erg maar waarschijnlijk door de krampen ben ik er onbewust er toch wel meer mee bezig dan ik denk. Het is ook niet niks als je in korte tijd zo bewust wordt gemaakt van je gezondheid en je lichaam.

 

Ik snap heel goed dat de kramp komt door al die klieren in mijn longen.. maar fijn is anders. Ik slik tramadol en prednison. Zit nu op 40 gram prednison per dag. En inderdaad de dosering moet na een tijdje ook weer naar beneden.

 

Gister had ik weer enorme kramp.. merk dat op bed plat liggen en je uitstrekken zorgt dat (hoofd beetje schuin naar achter) dat dan de pijn minder wordt.

Ga toch de internist er maar weer over inlichten.. gek dat daar geen middel voor is.. al is het iets van een inhalator zodat de spanning minder wordt en de krampen verminderen... Toch heb ik denk ik liever 1 van de andere verschijnselen ook al zijn die ook lastig maar die krampen zijn zo eng..

 

De krampen zijn bij mij nu wel heviger, hoe langer ik de ziekte ook heb.

Gek vind ik het ook dat het eerst in de slokdarm pijn doet.

 

Gelukkig kan ik er wel goed bij ademhalen en daar heb ik dan geen last van.

 

Het is elke keer ook weer anders.. eerst een periode gewrichtsklachten gehad.. zijn gelukkig weer weg.. dan droge mond... ergggg lastig... nu weer dit...

Ik heb inmiddels ook al in het ziekenhuis gelegen.. en ben 15 kilo afgevallen...maar nu gaat het weer beter.

Hoop echt dat dit zo blijft... dit hou ik voorlopig nog wel vol.

De trap kan ik weer normaal op zonder uit te moeten hijgen... douchen gaat weer normaal.. zonder te moeten uitrusten...

 

Succes allemaal

Link to comment
Share on other sites

Die 'krampen' komen me bekent voor. Ik ervaar het meer als pijn in/op m'n borst waar ik 1 á 2 keer per dag last van hebt. Dan straalt de pijn uit naar mijn buik en rug. Heel pijnlijk , maar ik heb nog niks kunnen vinden wat helpt/voorkomt. Alleen rustig blijven zitten/liggen en wachten tot het weer weg trekt.

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.