Ga naar inhoud

darmklachten


knuffel

Recommended Posts

Hoi,

 

Wie heeft ook last van darmklachten?

En ook vaak een opgeblazen gevoel van de lucht in je, winderigheid dus.:laugh: Haha ja lach maar.

Maar het is erg genant en erg lastig.

ps ik heb het niet alleen na eten van uien of zo hoor, maar ook na ander eten.

 

Wie heeft tips om dit te verhelpen?

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

Re:darmklachten

 

ja herken het ook, ik zou te veel lucht happen tijdens het eten (haha haha).

:P

Ik eet inderdaad wel minder uien en kool. bij werkt cola soms, of een rennie deflatine.

Gelukkig heb ik het nu minder vaak maar in het begin durfde ik geen poepje te laten, dan had ik meteen mijn broek vol......:blush:

Ja behoorlijk genant. Als ik gas voel ga ik naar de wc, en laat dan windjes.

werkt ook niet altijd........:S

 

Wie o wie heeft de gouden tip, misschien helium.......???

groetjes Vicky

Link to comment
Share on other sites

Re:darmklachten

 

Hoi Victoria,

 

Ja dat kan ook als je teveel lucht binnenkrijgt.Alleen heb je dan die rotte luchtjes niet hahahahah.:laugh:

 

Ja idd genant, gelukkig kan mijn vriend erom lachen maar nou ja lekker ruikt het niet haha.

Ik vind het zo genant als je ergens anders bent, dan zit je steeds op te houden en wordt je buik steeds opgeblazener en dan ben ik dus bang dat me iets wegvliegt....:blush:

En het doet ook erg pijn dan.Z\'on dikke buik.

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

Re:darmklachten

 

:huh: hi hi... jaaaaahaha... dit herken ik ook!!!!:ohmy:

:blush: vandaar die dikke buik... pffff....

dit euvel is bij mij ook iets van de laatste 2 jaar

en lijkt wel of het als maar meer meer wordt die dikke buik en dat winderige :unsure:

Ik maak het vaak af met een grapje maar leuk is anders B)

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Re:darmklachten

 

Ik had alleen last toen ik veel Prednisolon slikte en daarbij moest ik Omeprazol slikken dus die damde het wat in.

 

Nu alleen af en toe maar niet zoveel zoals jullie.

 

Grtjs,

 

Joachim

Link to comment
Share on other sites

Re:darmklachten

 

Ik had al bij vlagen veel last van mijn darmen voordat ik Sarcoïdose kreeg. Spastische darmen (Reumatoloog denkt misschien ziekte van Crohn).

Ik krijg gegarandeerd een heel dik opgeblazen buik van koolzuur drinken (doe ik dus niet), rauwkost eten (doe ik heel soms toch een klein beetje), of veel vlees eten (bijv. BBQ of kippepootjes). Als ik veel vlees eten combineer met vezels, bijv. zilvervliesrijst of bruine broodjes met satésaus dan gaat het al veel beter. Dus dan maar mijn eigen broodje mee als ik ergens ga BBQ-en. Gelukkig is het donkere stokbrood tegenwoordig helemaal in!

 

Albertina

Link to comment
Share on other sites

Re:darmklachten

 

Albertina,

 

 

Het is niet te hopen dat je de ziekte van Crohn erbij hebt.

Maar heeft ie het wel goed? Omdat velen met sarco darmklachten hebben?

 

Ja idd, koolzuur drink ik nu ook veeel minder.

Vezels eet ik ook goed.

 

Ja idd, donker stokbrood wordt steeds meer gegeten.

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

Re:darmklachten

 

Hoi Knuffel,

 

Het is niet zo dat ik er ineens Crohn bij zou hebben.

De reumatoloog vermoedt, afgaand op mijn klachten, dat ik misschien al sinds mijn pubertijd de ziekte van Crohn heb i.p.v. spastische darmen. Toen was het heel erg, vermagerde ik ondanks dat ik heeeel veeeel at, had ik om de haverklap bloedarmoede. Dat is nu veel rustiger, maar ja, ik let nu goed op wat ik eet en ik neem veel voedingssupplementen.

De meeste klachten bij spastische darmen, komen ook bij Crohn voor. En dat HLA-B27 is bij mij positief (antistoffen tegen eiwitten die o.a. in je darmen voorkomen), wat de kans dat ik Crohn heb vergroot. En mensen met Crohn hebben vaak ook gewrichtsklachten, dus zo is de cirkel weer rond! Maar het is en blijft giswerk, zeker zolang ik niet naar een MLD-arts ga.

Als ik Crohn zou hebben, dan is het wel redelijk rustig, want ik heb gelukkig nog nooit ernstige dingen als darmafsluiting of fistels gehad. Dus ik vind het voorlopig wel goed zo.

 

Groeten,

Albertina

Link to comment
Share on other sites

Re:darmklachten

 

Hoi Albertina,

 

Ah misschien al veel langer dus.

Balen zeg.

Maar ik heb ook al eens van een crohnpatient gehoord dat die niet de klachten constant heeft maar met periodes.

Dus zou best kunnen kloppen bij jou.

Ik zou gewoon eens naar een mld arts gaan....

Je kunt het beter maar weten niet?

Kun je er tenminste rekening mee houden en vanalles opzoeken.

 

sterkte,

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

Re:darmklachten

 

hoi Albertina,

 

ja inderdaad niet te lang wachten, misschien zijn ze dan op tijd om te kunnen behandelen.

 

groetjes Vicky en veel sterkte (hoi ik heb deze week na 4 maanden eindelijk effe rustige darmen;) ):blush:

Link to comment
Share on other sites

Re:darmklachten

 

Mwah, ik vind het best wel goed gaan momenteel. Ik ben in de loop der jaren steeds handiger geworden in de omgang met spastische darmen (of heel misschien Crohn). Ik eet altijd netjes mijn bord leeg, ook als ik eigenlijk geen zin in eten heb, gebruik voedingssupplementen om tekorten aan te vullen/te voorkomen, vermijd eten waar ik slecht tegen kan, eet vezelrijk, drink veel water.

Op medicijnen zit ik eerlijk gezegd niet te wachten. Ik heb wat zitten lezen over Crohn en ik lees steeds over medicijnen om het immunsysteem te onderdrukken (die worden soms dus ook bij Sarcoïdose gebruikt). Ik vind dat gevaarlijke medicijnen. Als het niet anders kan, omdat de ziekte gevaarlijk is, oké, maar als het even kan, blijf ik daar vanaf.

Vroeger gebruikte ik om die reden zelfs geen antihistamine, omdat dat ook een afweerreactie onderdrukt. Maar daar ben ik nu vanaf gestapt, omdat ik bang ben dat ik anders kortademig word van de hooikoorts. Dat wil ik graag uitsluiten.

Ik moet wel heel erg last krijgen van kramp en diarree, voordat ik naar een MLD-arts ga. Heb daar echt geen zin in:P. Over drie maanden ga ik terug naar de reumatoloog. Dan zal ze er wel weer over beginnen. Geen idee hoe ik er dan over denk...

 

Groeten,

Albertina

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.