Ga naar inhoud

witte jeukende vlekken op armen


siepje

Recommended Posts

Hallo. Ik weet niet zeker of ik hier goed zit er is nl nog geen diagnose gesteld. Men is nu al 3 weken bezig met uitzoeken of het sarcoidose of (non)hodgkin is. Deze situatie is ontzettend onzeker en vreet behoorlijk aan me. Het begon allemaal 4 weken geleden, naar de huisarts ivm al een een tijd niet lekker voelen, al 2 maanden hoesten, nachtzweten, afvallen. Een bronchitis dacht ik. Maar er moest een thorax gemaakt worden en hier waren bij beide longen lymfeklieren in het mediastinum te zien. Naar de internist, zij heeft de diagnose sarcoidose of (non)hodgkin gesteld. Met spoed een ct scan gehad en een uitgebreid bloedonderzoek. Gelukkig was het bloed helemaal goed. De ct scan ook, inderdaad alleen de klieren die ook op de thorax te zien waren, verder geen verrassingen. Toen moest er een punctie worden gedaan via een bronchoscopie. deze punctie is mislukt, er was geen bruikbaar klierweefsel. Nu krijg ik maandag a.s. eindelijk een punctie via de slokdarm. Maar sinds afgelopen zaterdag heb ik ineens witte vlekjes op mijn armen en handen die erg jeuken. Het is niet opgezet, het lijken net vlekjes waar het pigment minder is. Deze vlekjes zaten er eerder absoluut niet! Ook op mijn hoofd heb ik jeuk. Herkent iemand deze vlekjes? Ik weet dat ik nog even geduld moet hebben maar wat is onzekerheid naar! Ik weet dat sarcoidose absoluut geen pretje is, maar ik hoop toch echt dat dat is wat ik heb want lymfeklierkanker lijkt mij helemaal naar (zeker met 5 kleine kinderen).

Groeten, Siepje

Link to comment
Share on other sites

Hoi Siepje,

 

ik kan je niet echt helpen. Wel is mijn pigmenthuishouding op mijn armen de laatste jaren ontzettend veranderd. Heb veel licht bruine plekken en af en toe hele witte kleine vlekjes. Die jeuken niet.

 

Hoop voor je dat je gauw zekerheid krijgt. De tijd waarin je moet wachten op uitslag is vaak slopend.

 

Veel sterkte ermee, Bernadette

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Hi Siepje,

 

Zoals Bernadette heb ik her en der ook witte pigmentvlekjes (heel er klein) maar die jeuken niet.

 

Ik hoop dat je ook snel uitsluitsel krijgt. Tot die tijd zou ik mezelf niet teveel inlezen op internet om geen muizennissen te gaan denken.

 

Onzekerheid is vaak niet goed!

 

Veel sterkte en succes

Link to comment
Share on other sites

Hey Siepje,

 

Wat Joachim zegt klopt wel. Echter ik denk iets te herkennen van je probleem. Ik had dit soort plekjes op mijn rug het was een soort schimmel. Weggekregen met selsun. Ik zou het overigens inderdaad niet zelf diagnosticeren maar ik zou je wel aanraden om gewoon met ieder nieuw symptoom of nieuwe klacht even naar je huisarts te gaan.

 

Ik merk dat ik met de mijne - ze is een hele fijne - veel aan symptoom bestrijding doe met steeds nieuwe klachten (afgelopen maanden twee schimmels in keel, een op rug, een buikgriep, nu virus op hoge slijmvliezen - hoesten dus). Ze kan niet altijd iets doen, maar soms heel gemakkelijk wel en sowieso vind ik het geruststellend om de klachten te delen met iemand die er wellicht iets aan kan doen.

 

Succes!

 

Marcella

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.