Ga naar inhoud

Pijnlijke gewrichten


svenne

Recommended Posts

Hi allen,

 

Heb de laatste week zeer veel last van mijn pols en enkelgewrichten. Weet iemand toevallig hoe ik de pijn kan verminderen ipv steeds maar paracetamol te slikken?

Ik weet dat je vaker last hebt als het vochtig weer is...nou als ik nu al last heb, houd ik mijn hart vast voor de herfstperiode

 

Thnx,

Svenne

Link to comment
Share on other sites

Hey Svenne,

Een beter advies dan "warm houden" kan ik je helaas niet geven.

Ik zit hier, vooral 's avonds, met een vest (mouwen tot over de handen) en dikke sokken, terwijl mijn man in ee. T-shirtje zit te puffen

Oké ik heb het ook warmpjes, maar de pijn in de gewrichten is dan niet zo heftig :-/

 

Moet er dan wel weer voor zorgen, dat ik niet teveel zweet. Want dan krijg ik last van spierkrampen (oa bijwerking prednison)

 

Tsja, het blijft zo een beetje modderen ..... Leuker kunnen we het niet maken !! :-)

Link to comment
Share on other sites

Hoi Svenne,

 

misschien een lekker warm bad of een warme douche. Geeft mij nog wel verlichting. Dus weer warm houden.

Alleen zou ik nooit vest of dikke sokken aan willen zoals Chrissy weer beschrijft. Heel mijn lichaam staat vaak in brand door mijn dvn. Dus gooi ik net alles zoveel mogelijk uit om het branden te verlichten. Als het heel erg is, leg ik er net koude washandjes op.

 

Groetjes, Bernadette

Link to comment
Share on other sites

Ja ik doe wel een vest of zo aan, of dikkere sokken, maar alleen dan zit ik met een rood hoofd aangezien ik het te warm heb :-) en mijn gewrichten zijn wel iets beter maar blijven dan 'zeuren'.

Ben ook nooit tevreden lol ;-) Of is dit iets wat ik altijd blijf houden?

 

Ga morgen eens de koude versie proberen....

 

Thanks voor de reacties!

Link to comment
Share on other sites

Hoi Svenne,

 

niemand kan jou vertellen hoe je toekomst gaat verlopen. Denk daar nog niet teveel aan. Je leeft nu, en niet morgen. Er zijn nog steeds veel mensen die sarco krijgen, heel veel klachten hebben en na een tijdje helemaal klachtenvrij zijn. Houd de moed erin.

 

Groetjes, Bernadette

Link to comment
Share on other sites

Hoi Svenne,

 

Wat bij helpt is infrarood sauna, let wel op, er zijn speciale sauna's voor reuma patienten, die hebben andere lampen, en het helpt echt goed, alleen zal je er elke dag in moeten, helaas is dat voor mijn te duur.

 

Maar wie weet kun je het eens proberen en verlicht het wel.

 

Succes

 

gr.maddy

Link to comment
Share on other sites

Hoi,

 

pas erg op met wat je gaat slikken voor de pijn als je al andere medicijnen slikt. Vraag het eerst goed na bij je apotheek.

 

Groetjes ,Bernadette

Link to comment
Share on other sites

Nog niet helemaal uit wat het beste verlicht (koud of warm). Koud lijkt langer verlichting te geven om eerlijk te zijn.

 

En idd ik pas ook op met wat ik slik, heb nog ibu thuis liggen maar kreeg advies om paracetamol liever in te nemen da ibu.

maar de gedachte om toch een ibu te pakken komen steeds vaker in me op.

Daarom dacht ik ook ik vraag tips, misschien dat ik het kan verlichten zonder naar de ibu te gaan

Link to comment
Share on other sites

Zelf gebruik ik 3 tot 4 keer per dag diclofenac uiteraard met een maagbeschermer.

Heb 14 dagen Prednison gebruikt, vond dat heerlijk had geen diclofenac meer nodig en voelde me stukken beter.

Link to comment
Share on other sites

Hoi Svenne,

Gebruik je mtx?

Dan mag je namelijk absoluut geen ibuprofen gebruiken.

Heb laatst en kies moeten laten trekken verging van de pijn,maar mocht geen ibuprofen gebruiken en ook geen diclofinac moest het zien te redden met de paracetamols dit kwam omdat veel pijnstillers niet samen gaan met de mtx,dus kijk uit!!

Groetjes Renate

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.