Ga naar inhoud

acute sarcoidose


maan105

Recommended Posts

Vorig jaar kreeg ik de diagnose acute sarcoidose. Na 3 maanden diclofenac en paracetamol geslikt te hebben, "doofde" de ziekte uit (zoals de reumatoloog zei). Af en toe nog wat pijnlijke polsen die na een paar dagen ook weer over waren. Nu heb ik al weer ruim een week last van mijn polsen, en vingers. En dan steekt toch de angst weer op dat ik dit nooit weer over gaat.

Dat het chronisch is/wordt. In de info staat dat acute klachten meestal na 1 of 2 jaar verdwijnen. Is er iemand met ervaring bij acute sarc? Even dit stukje typen gaat al moeizaam.

 

Gr Maan

Link to comment
Share on other sites

hoi maan,

 

Ik vind het heel knap dat ze al aankunnen geven dat je acute vorm heb.

Meestal weer je inderdaad na ongeveer 2 jaar of je de acute of de chronische vorm heb. Het is wel zo dat als het acuut begint het ook acuut weer overgaat.

Je meestal dus dan doe goede vorm heb. Dit blijkt bij jou ook wel.

Als het langzaam begint, met steeds meer meer klachten dan heb je meer kans dat het chronische is.

 

Ik heb het ook Acuut en heb het nu bijna een jaar, wordt na mijn ook langzaam steeds beter. Morgen krijg ik weer een longfoto en zal blijken of dat weer vooruitgaat. Helaas na veel met anders lotgenoten gesproken te hebben. Blijkt het dan wel weer "in te slapen" maar dat het altijd wel in je lichaam zit.

En dat er ook kans is dat het dus later kan pas na een aantal jaar soms terug komt. Als je de symptonen kent dan moet je dat gewoon goed in de gaten houden.

 

Succes en op de gezondheid.

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.