Ga naar inhoud

Enchinaforce: supermiddel


Devorah

Recommended Posts

Heeeel stom misschien, maar bij mij werkt het echt. Ik heb hierdoor mijn longontstekingen goed in de hand! Hoe? Iedere morgen in mijn fruitsmoothie of fruitsapje 20 druppeltjes EF en dat het hele jaar door. Iedereen om me heen vallen om door griep en verkoudheid en Devorah 'huppelt' zonder problemen er tussendoor. Ik doe dit nu al een jaar!

 

Wie heeft dit ook ontdekt en heeft hier slechte of goede ervaringen mee?

Link to comment
Share on other sites

Nee, en al zeker niet nu ik weet wat ik heb! Ik heb nu sinds een klein half jaar een diagnose, en behandeling. En ik kreeg zowel van de reumatologe als van de longarts uitgelegd, dat bij sarcoïdose je weerstand op hol is geslagen, en dat de medicijnen die proberen omláág te brengen.

Echinaforce en allerlei vitamines proberen die juist omhoog te krijgen, en dat werkt dan tegengesteld aan medicijnen zoals prednison en methotrexaat e.d.

Link to comment
Share on other sites

Wat bij mij wel anders is als bij jouw verhaal: ik was überhaupt al een jaar of 5/6 nooit ziek of verkouden, en mijn longen houden zich nog heel redelijk. De ontstekingen zitten bij mij in lymfeklieren, spieren, pezen en w.s. gewrichten.

Link to comment
Share on other sites

Hier nog eentje die niet zonder haar enchinaforce kan. Mijn man en ik slikken het al jaren en zijn maar heel weinig verkouden. We hebben het een keer in het voorjaar proberen te stoppen, werden prompt zo verkouden. Slikken het nu heel het jaar door.

 

Het kan zijn dat het tegengesteld werkt aan medicijnen als mtx, maar bij mij dus echt niet. Slik al jaren mtx en echinaforce samen.

 

Koop mijn echinaforce bij de Hema als hij in de reclame is. Werkt dus net zo goed als het echte merk.

 

Groetjes, Bernadette

Link to comment
Share on other sites

Ik gebruik ook regelmatig enchinaforce van dr vogel. Deze zijn er ook in druppels. Wanneer ik iets mankeer gebruik ik altijd druppels omdat ik vind dat dit beter helpt anders gebruik ik de tabletten.

Link to comment
Share on other sites

Wij hebben altijd EF druppels in huis voor mijn man en dochter. Zij zijn het hele jaar verkouden en geloven heilig in EF. Ik niet. Ben bijna nooit verkouden (behalve nu dan een beetje) en gebruik het niet. En volgens mij werkt het ook niet als ik die twee hier zo zie.

Link to comment
Share on other sites

Wij hebben het ook altijd in huis, maar nemen het kortdurend in. Want ik heb van de hom. arts begrepen dat het niet goed is om het continue te slikken. Op wiki staat zelfs dat er bij langdurig gebruik leverschade kan optreden!

Bij opkomende verkoudheid neem ik 3 x daags 50 druppels in, hoge dosering dus. Tezamen met een hoge dosering Vitamine C, langzame afgifte en ik slik dagelijks een tablet magnesium/calcium/zink.

Ik heb al jaren geen griep gehad.

Maar je kunt het ook uitwendig gebruiken, als je tenminste een hogere pijndrempel hebt. Druppel het in een wondje dat dreigt te gaan ontsteken, het is ff doorbijten, maar het werkt fantastisch. Je kunt daarvoor ook Calendula, al dan niet verdund nemen, dat is milder.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

We hoeven ons geen zorgen te maken. Apotheek gaf aan dat het geen punt is om lekker iedere dag je druppeltjes te nemen. Ze had nog nooit gehoord dat je lever ervan kan beschadigen. Wel met een overdosis paracetamol ;-)

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.