Ga naar inhoud

cbd olie


jerryj

Recommended Posts

Beste mensen,

 

sinds 2009 stond ik voor den 2e maal onder controle van een longarts ivm het tereug gekeerde Sarcoidose. (1e keer in 2002 accuut). Nu was het chronisch. 6 jaar lang controles, x-ray, bloedprikken, longfunctie, je kent het wel. Een kleine 2 jaar geleden was de longdiffusie (zuurstof opname) gezakt naar zo'n 73%. De foto bleef gelijk (vergrootte lymfeklieren) en de ACE waarde +100%. Bij gezonde mensen is ACE zo 55%. ACE geeft de mate van activiteit van Sarco aan.

 

Iedereen heeft dit in z'n bloed bij bij Sarco wordt dit gebruikt als meetwaarde. Bijna wou de longarts weer prednison voor gaan schrijven, maar hij wou nog een volgende testronde afwachten. Ik ben daarop begonnen met Cannabis-olie te gaan gebruiken. Je leest daar veel goede dingen over. Ik heb maar heel weinig gebruikt en alleen in het weekend, net voor het slapen gaan. En per keer ter grootte van een rijstekorrel.

 

Je kunt het geloven of niet en ik kan ook niet keihard zeggen dat dit het heeft opgelost voor me, maar ik geloof er wel heilig in omdat ik geen ander medicijn heb gebruikt. Wel ben ik drastisch gaan minderen met tarwe en andere granen, omdat dit ook in verband gebracht wordt met auto-immuun ziekten. Maar 2 weken geleden was ik voor de uitslag bij de longarts. En ik hoef niet meer terug te komen, tenzij ik weer ergens last van zou krijgen.

 

De long-difussie is gestegen naar 85% en ACE is weer op 55%. Dus ik denk dat het toch flink geholpen heeft om de cbd-olie (ook wel wiet-olie) te gebruiken. Je zou het eens kunnen proberen, het is niet schadelijk en je wordt ook niet high. Elk lichaam heeft cannaboiden-receptoren want dit schijnt ook in moedermelk te zitten.

 

Groet, Jerry

Bewerkt door Joachim
Link to comment
Share on other sites

He Jerry,

Heb hier al veel goede dingen over gehoord.

Heb je adres waar ik dit goed kan bestellen? En hoeveel % gebruik je?

Hoorde dat er nogal wat verschillende kwaliteiten op de markt zijn.

 

Ben voor alles in :-)

 

Groetjes Bianca

Bewerkt door Lappenmandje
Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

@ Annabelle: ik weet het niet. Heb ook geen harde metingen gedaan. Tegen de vermoeidheid en de daarmee behorende concentratieproblemen, hielp hey bij mij niet maar iedereen is anders.

 

@bianca: neem even contact op met de mensen van Stichting Mediwiet. Zij kunnen je op de goede weg helpen. Het zijn iedere keer maar een paar druppels die je onder je tong neemt.

 

Iedereen die meer kan vertellen over hun ervaringen met cbd en thc olie mbt hun Sarcoidose of DVN, deel het aub

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Hallo, ik ben Marina (B) en vorig jaar is bij mij sarcoïdose vastgesteld nadat ik last kreeg van granulomen (zwellingen) op en pijnlijke gewrichten. Buiten de gewrichtspijn en soms zwellingen door de ontsteking heb ik weinig of geen last van de ziekte.

Ik heb een half jaar Medrol genomen en in oktober bleek alles onder controle. Nu vorige maand waren de gewrichtspijnen weer erger en meer zwellingen, vooral op pols, vingers en in mijn schouder. En na scans, echo's e.a. onderzoeken bleek de sarcoïdose terug. Omdat ik geen voorstander ben van de cortisone Medrol ben ik ook op zoek naar allernatieven.

Ik heb nooit TBC of longontstekingen gehad... de arts weet niet vanwaar heb komt... typisch zeker?

Mijn voetreflexologe denkt dat het komt van blokkades en onverwerkt verdriet (en stress)... weet iemand daar meer over?

Ik ga in elke geval die cbd olie proberen!! Baat het niet het schaadt ook niet denk ik.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Administrators

Hi Marina, hoe bevalt de cbd olie bij jou?

 

Ik was nog vergeten te zeggen dat als ik de druppels nam er een soort 'bevrijdend' gevoel kwam in mijn longen. Net of ik veel dieper kon ademen maar hoe lang dit dan aanhield weet ik niet meer.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hallo allemaal,

 

misschien is dit topic al voorbijgekomen, maar wil graag mijn ervaring met jullie delen.

al enige jaren heb ik vastgestelde DVN . enige medicatie geprobeerd (lyrica en een antidepresiivum) maar reageerde daar slecht op. Neuroloog zei dat ik uitbehandeld was. Dit was allemaal nog voordat Sarcoidose in beeld was.

Ben toen contact gaan leggen mit de mediwiet kliniek in Haarlem, Ben naar een lezing daar Geweest en heb daar cannabisolie gekocht. Altijd heel spannnend om dat mee te smokkelen (ik woon in het buitenland , en mijn artsen wil geen medicinale Cannabis voorschrijven). Kom dus om die reden regelmatig in Haarlem.

Ik kan Niet zeggen dat de pijn weggaat of minder wordt, wel ben je er minder bewust van. Het is nl heel moeilijk op 1 Ding je lang Te focussen (in mijn geval pijn aan mijn voeten), want je gedachten springen van de hak op de tak (weet niet of dit een goede Nederlandse uitdrukking is ). Druppeltje olie op de rug van je Hand (uit een pippetje), aflikken en afwachten (soms zijn er meerdere druppels nodig, moet je zelf uittesten). Bij mij merk ik de werking pas na 45 Minuten...

ik ben er Niet verslaafd aan, gebruik het ook niet elke dag.

misschien is dit iets voor jullie

groetjds naagje

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Hallo Naagje,

 

Dank voor je bijdrage en ik heb 2 onderwerpen samengevoegd omdat er al een CBD onderwerp bestond. Fijn om te lezen dat meer mensen met Sarco baat hebben bij de olie. Geen bijwerkingen en chapeau als het bijdraagt een jouw kwaliteit van leven.

 

Inmiddels is er wijd verspreid cbd olie beschikbaar. Ik geloof dat er regelmatig in Druten bijeenkomsten zijn van Stichting Mediwiet. Dat scheelt reistijd voor je :) mocht je geïnteresseerd zijn.

 

Gezonde groet,

 

Joachim

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Hallo allemaal,

Ik zag dit bericht voorbij komen over CBD olie. Mijn vader heeft sarcoïdose en is daarom onder behandeling bij de longarts. Vrijdagavond moest ik met hem naar de spoed eisende hulp omdat ze op zijn longfoto's (men dacht eerst bloedpropjes gezien te hebben op de foto's wat zou kunnen duiden op een longembolie) wat zagen en zijn bloedwaarden niet goed waren (Hij had namelijk eerder die dag een afspraak bij zijn longarts i.v.m. benauwdheidsklachten, piepende ademhaling, moeheid en gewrichtsklachten en daar hebben ze longfoto's gemaakt en bloed afgenomen).

Hij heeft die vrijdagavond een ct scan gehad en daaruit bleek dat door de sarcoïdose zijn lymfeklieren waren vergroot en dat deze op zijn longen drukken waardoor hij benauwd is. Ook bleek het zuurstofgehalte in zijn bloed te laag te zijn. Deze schommelde tussen de 88 en 95. Omdat mijn vader vaak hele erge pijn aan zijn gewrichten heeft slikt hij hiervoor diclofenac maar hierdoor gaan zijn nieren weer achteruit. Al met al, zijn er hier meer mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt en denken jullie dat cbd olie kan helpen? Zo ja, welk merk etc is volgens jullie het beste?

Alvast hartstikke bedankt voor jullie hulp.

Groetjes Susanne

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Administrators

Hoi Susanne, een late reactie en hopelijk gaat het inmiddels beter met je vader. Wellicht kun je jezelf meer inlezen over CBD en auto-immune in algemeenheid. Ik weet niet of er veel mensen zijn die dit gebruiken. Of bijv vragen aan stichting mediwiet welke ervaring zij hebben met pijnbestrijding. Zij kunnen je ook goed helpen met merken etc. Ik begreep wel dat bijv het merk Endoca goed is.

Grt,

Joachim

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.