Ga naar inhoud

Homeopathie


Joachim

Recommended Posts

  • 3 months later...

Re:Homeopathie

 

Heyyy

 

Ik ben bij een accupuncturist geweest. Die gaf aan dat hij (natuurlijk) alleen de symptomen kan proberen te bestrijden. (ik ben constant verkouden altijd snotterig, koortsig, grieperig etc.) Wat hij ging doen was mijn lymfatisch systeem stimuleren zodat alle (ontstekings) afval weer goed wordt vervoerd door je lichaam.

Dit hield in dat ik een 1 uur op een bed lag en op verschillende plaatsen naaldjes ingeprikt kreeg die hij af en toe draaide. Ik moest ook verschillende kruiden in capsulevorm bij hem kopen die het hele proces ondersteunen. Ik moest de eerste 6 weken elke week terug komen voor hetzelfde ritueel en daarna 1 keer in de 2 weken.

 

Ik heb het ongeveer een halfjaar gedaan, de eerste 2 maanden voelde ik me beter, ik had het gevoel meer energie te hebben en had niet meer zo vaak verhoging/koorts.

 

Na 2 maanden begon ik me weer moe te voelen en was de sarcoidose duidelijk weer wat actiever. Zo ging het de rest van de weken heen en weer van iets beter naar het oude. Ik ben uiteindelijk gestopt ook omdat ik de pillen zelf moest betalen en merkte uiteindelijk ook niet veel verschil.

 

Misschien nog een keer proberen?

 

gr

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Re:Homeopathie

 

Wat me wel opvalt is dat volgens mij IEDEREEN hier altijd of vaak last heeft van een verstopte neus!

 

Lijkt mij wel \'eng\' met al die naalden of valt het mee??? Gebruikte je tijdens de homeopathische pillen ook je gewone medicijnen nog?

Link to comment
Share on other sites

Re:Homeopathie

 

Heeft dit wel iets met homeopathie te maken? Of moet er een draadje Acupunctuur bijkomen?

 

Ik ben voor mijn laatste IVF-poging een tijd naar een acupuncturist geweest en moet zeggen dat ik daar wel van opknapte. Ik kreeg ook kruidenpreparaten van hem voorgeschreven, maar dat waren geen homeopatische middelen (dan wordt er verdund enzo). Helaas stortte ik weer in, toen ik weer hormonen ging spuiten. Ik kan daar gewoon niet tegen.

 

Je hebt me wel aan het denken gezet. Misschien moet ik die acupuncturist maar weer eens opzoeken.

Maar ja ik loop ook al bij een homeopaat (die overigens zegt dat ik geen Sarcoïdose meer heb). Die homeopaat maakt gebruik van een apparaat waarmee hij me \'doormeet\' en ook kan meten of medicijnen bij me passen of niet. Hij meet ook hoeveel energie ik heb. Dat was heel laag en is tegenwoordig wat minder laag:S. Een beetje wazig:huh:.

De eerste keer zat de Sarcoïdose alleen in mijn huid, daarna was de Sarcoïdose weg volgens hem. De kortademigheid kwam volgens hem door een schimmel in mijn longen. De pijn in mijn gewrichten door een of ander iets in mijn kraakbeen. De laatste keer was mijn kraakbeen schoon, maar zat er weer een of ander iets in mijn gewrichten. Overal heeft hij weer korreltjes of tabletjes voor. Ik weet niet of het helpt, of dat het zonder korreltjes ook beter was gegaan. Maar goed, ik ga er toch maar heen. Dan heb ik tenminste het gevoel dat ik iets doe tegen mijn klachten. Voor de steken had hij ook een verklaring en korreltjes. De steken zijn nu weer over, maar goed, dat kan ook komen door toeval, of mijn oude trouwe hoge dosis Ibuprofen.

Kortom: ik weet niet of al die korreltjes van de homeopaat helpen, mijn man lacht me uit, maar ik ga er toch mee door omdat het me een goed gevoel geeft:P Mijn hooikoorts-klachten begonnen dit jaar wel veel later en zijn ook minder. Daar heeft het zeker voor geholpen, vind ik.

 

Groeten,

Albertina

Link to comment
Share on other sites

Re:Homeopathie

 

acupunctuur bbbbbbbbbrrrrrrrrrrrr:(

ik heb al zo,n naalden vrees, maar ja je moet alles proberen toch:silly:

ik ga dus binnenkort eerst naar de homeopaat, kijken of die nog iets kan toevoegen aan die lijst van voedingssuplementen

Baat het niet schaadt het niet!

ben een paar jaar geleden geweest bij de bloem bus, ik heb artrose en artritis, ja wat wil je ik werk al sinds mijn 16e in winkels, en te zwaar tillen en te veel staan is voor niemand goed.

nu let ik natuurlijk wel op wat ik doe.:blush:

 

groetjes Vicky:)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Ienepien

Re:Homeopathie

 

Ook ik ben begonnen met homeopathie en kan er dus nog niet heel veel over vertellen uit ervaring.

Ik krijg 3x een kuur van 4 weken met 2 soorten druppels te gelijk.

Met een tussenstop van steeds 2 weken.

Geen mens is gelijk dus ook niet de kuren.

 

De eerste kuur heeft mij veel rust gebracht, in die periode was ik op vakantie en voor het eerst had ik helemaal geen heimwee.

Ook dat kwam door de kuur volgens mijn homeophaat.

Je moet zelf ondervinden wat het voor je doet.

 

Natuurlijk geneest het je niet maar het kan wel helpen met de rust te vinden die je

waarschijnlijk zoekt.

Link to comment
Share on other sites

Re:Homeopathie

 

Ik ben nu sinds september 2007 klachten vrij. Sinds oktober/november medicijnvrij en sinds februari voedingssupplementenvrij.

 

Feb 2007 kreeg ik klachten en na de symptoon bestrijding voor gewrichts-, long- en oogklachten bleef de vermoeidheid. Ook tradt er geen verbetering van mijn longen op en moest ik gaan vrezen voor een prednison behandeling.

 

Op advies van bedrijfsarts naar homeopatisch arts gegaan dr. Klatte te Den Haag.

Hij kijkt naar een druppel bloed en zag daar afwijkingen. Naast dieet (geen suikers en vlees)kreeg ik totaal 16 voedingssuplement pillen voorgeschreven. Na drie dagen was het niet meer nodig om in de middag 2 a 3 uur te rusten/slapen. Ik heb geen terugslag meer gehad tot nu (juli 2008). Ik heb verleden week nog een controle onderzoek gehad, bloed en longfoto goed.

 

Ik sta erg sceptisch tegenover homeopathie en had het destijds 3 maanden gegeven onder het mom baat het niet dan schaadt het niet. Dat ik me na drie dagen al beter voelde had ik niet verwacht (dr. klatte vond het ook wel erg snel).

 

Naast deze therapie wilde hij nog een voedingsallergietest en een stresscursus doen. Hier had ik geen behoefte aan.

Link to comment
Share on other sites

Re:Homeopathie

 

Ik loop al wat jaartjes bij een arts/acupucturiste..

moet zeggen die naalden daar voel je niets van dat mag nl niet...iets voelen..

mij helpt het wel..gewoon iets meer energie,wat rustiger in mijn koppie

doe het samen met mijn gewonen med heb heel lang hom gehad daarbij maar door dat alle

kosten de pan uitrezen en het niet meer vergoed werd, daar mee gestopt dat vershil merk ik niet..

Rienke

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Re:Homeopathie

 

Hallo luitjes,

Ik ben bij een klassiek homeopaat geweest, deze vrouw heeft zelf ook sarcoidose en is ooit met homeopatie begonnen om haar eigen symptomen te bestrijden. Inmiddels is zij ziekenfonds erkend. Ik heb ongeveer een jaar bij haar gelopen, heb verschillende mineralen van haar gehad die mijn energie niveau moesten verhogen. Heeft tot resultaat geleid dat ik in 2002 gewoon op vakantie kon en zelfs wandelingen in de bergen kon maken.Op dat moment geen last van knieen en enkels, later kwamen deze wel weer terug. Op korte termijn heb ik er zeer zeker wat aan gehad.

 

Groetjes Peter

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Homeopathie

 

Hallo allemaal,

Sinds januari weet ik dat ik dus sarcoïdose heb. Van de grote hoeveelheid prednison kreeg ik teveel bijwerking , dus die hoeveelheid is wat afgebouwd en daarvoor in de plaats is methotrexaat gekomen. maar of het allemaal helpt ....? Ik weet het niet.

Aangezien sarcoïdose een auto immuun ziekte is ben ik het nu aan het proberen met homeopathie.

Wie heeft hier ervaringen mee?

 

Hartelijke groeten van

Johan.

Link to comment
Share on other sites

hoi Johan.

 

jaren terug ben ik langere tijd bij een klassiek homeopaat geweest.

wat daarvoor steeds niet lukte lukte nu wel!! ik kwam van de prednison af en daar ben ik de man nog steeds dankbaar voor!!!!:biggrin:

Wat helaas niet lukte was om van de vermoeidheid verlost te worden. Op een gegeven moment ben ik op advies van de arts gestopt.

ben jij bij een klassiek of "gewoon"homeopaat?

 

groetjes Tine

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Hallo, ik ben een vrouw van 41 en weet sinds 3 maanden dat ik sarcoïdose in mijn longen heb. Daarnaast neusklachten, vermoeidheid, branderige ogen, spier- en gewrichtsklachten in nek, handen, schouders, armen, knie en heup. Ook veel last van nachtzweten. Vanwege de zware bijwerkingen van de reguliere medicijnen, geeft de longsarts aan dat het beter is niet te behandelen, waar ik zelf ook al van overtuigd was door mijzelf in te lezen op internet. Ik heb direct een afspraak gemaakt bij een klassiek homeopaat en toen ik dat de longarts vertelde, was hij hierover erg positief. Dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht.

Volgende week woensdag heb ik daar het eerste consult.

Ik ben erg benieuwd.

 

Groeten, Anieta

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Homeopatische arts

 

Hallo Allemaal,

 

Ik heb al 2 jaar last van sarciodose in lever, longen en milt maar heb nu vooral last van mijn gewrichten en met name mijn voeten en enkels. Ik zit eraan te denken om naar een homeopatische arts te gaan en heeft er iemand ervaring met deze artsen of kun je beter iets anders doen. Groetjes Cis

Link to comment
Share on other sites

hallo Cis,

 

ik denk dat dit voor iedereen anders geldt, ik heb 5 jaar geprobeerd met alternatieve doktoren ook homopathische, eerlijk gezegd, heeft het voor mij niets geholpen, alleen stuk armer.

 

wat voor mij helpt voor mijn pijnlijke gewrichten is infrarood cabine, maar dat is een tijdelijke verlichting, ik doe dit in combinatie met warmtebaden ( ook voor reuma patienten ).

 

succes in je zoektocht

gr.maddy

Link to comment
Share on other sites

Hallo Cis,

 

Ik ben het met Maddy eens, een ieder voor zich moet erachter komen of het alternatieve circuit werkt. Ik heb oa homeopathie/osteopathie/bowen-therapie/chiropractie en accupunctuur geprobeerd... heelaas, een beurs lichter zonder enig resultaat. Alleen de chiropractiker vond ik erg prettig, hielp ook goed voor de pijn van mijn hernia. Maar verder...jammer maar helaas.

 

Voor mijn pijnlijke voeten maak ik gebruik van een warmtekussen, dikke sokken (ook als het buiten 40 graden is!) en een extra deken op de voeten. Aangezien ik ook dvn heb is het moeilijk om te bepalen welke pijn nou waarvan komt, maar het helpt enigszins.

 

Succes verder en ik hoop uiteraard dat jij er wel baat bij hebt!

 

Groetjes Petra

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • Administrators

Hallo Annabelle, ik heb jouw vraag samengevoegd met het andere onderwerp over homeopathie :)

 

Overigens heb ik zelf geen ervaring met algemene homeopathie.

 

Groet,

 

Joachim

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ik ben een tijdje geleden begonnen met een behandeling door een homeopatisch arts.

Ik merk dat ik vaster slaap en mijn temperatuur meer naar een normale waarde gaat(deze zat daarvoor steeds tussen de 37.5 en 38.0).

Homeopathie heeft zijn tijd nodig dus ik ben benieuwd.

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.