Ga naar inhoud

Lifestylemetamorfose


J.Meijwaard

Recommended Posts

http://www.lifestylemetamorfose.nl/

Iemand toevallig van gehoord of geweest? Ben benieuwd!

25 januari heb ik een afspraak met Yvonne van Stigt. Zij zegt mij te kunnen helpen, ben benieuwd. Baat het niet schaad het ook niet.

 

Kom er deze week achter dat ik maar beter geen koffie met zoetjes kan nemen. Het maagzuur komt bij mij sinds een week of 3 bijna dagelijks in de avond omhoog:cursing:

Ook de laatste tijd last van wat scharnieren, allemaal links:crying: knie, enkel en heup.

Link to comment
Share on other sites

Nooit van gehoord. Ben wel zéér benieuwd!

 

Ik geloof zeker dat sport en voeding veel bepalender zijn voor hoe we ons voelen dan we denken. Ik eet sinds ik weer sarcoïdose heb dan ook grotendeels zoals zij beschrijft, maar dan gericht op ontstekingremmende werking. Ik heb daar merkbaar baat bij. Denk ik :) En ik sport zoveel als mogelijk, altijd op lege maag (anders last v maagzuur :))

 

Ik ben benieuwd, laat je weten wat je ervaringen zijn?

 

Groeten,

Marcella

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Het "Oer-dieet"

 

Hallo allemaal,

Vorige week ben ik bij Yvonne van Stigt geweest, een leerzame ontmoeting!

Ze heeft mij uitgelegt hoe een immuum systeem werkt, kort gezegt komt het er op neer dat de mens in de Oertijd is ontworpen en dat ontwerp nooit is veranderd. Daarom met onze voeding back to basic. Ik ga het gewoon doen.

En nu na een kleine week wordt ik al minder snel moe, heb energie voor 10? werkt het dan toch? De tijd zal het leren. Het is wel een hele omschakeling want je moet wel heel anders boodschappen gaan doen.

Kort komt het er op neer dat je je moet voeden met: vlees, vis, noten, knollen, groeten en fruit. En zeker geen: koemelk, aardappelen, peulvruchten, soja producten, Gluten! dus ook geen brood! zo weinig mogelijk koolhydraten.

Voor de geintereseerden heb ik het stukje digitaal ingescand en bijgevoegd!

 

Stel dat dit helpt dan hebben we er allemaal iets aan

Link to comment
Share on other sites

De afgelopen week voel ik mij super:thumbup:

Of het mede door het dieet komt weet ik niet maar het gaat wonder wel!

Sporten hou ik ook wel weer iets langer uit. Dus wie weet.

Link to comment
Share on other sites

Hoe is het nu met je dieet? Ben benieuwd naar je ervaring ermee.

 

Hallo Miranda, Ik heb net je aanmelding gelezen. Heel beroert dat je het helemaal alleen moet doen!

Ik zeg ook aan het dieet, je Immuum systeem komt dan tot rust. waarschijnlijk ga je al na een week of 2 merken dat je minder moe wordt.

Ik loop er nu ongeveer 2,5 jaar mee en het kan heel goed zijn dat bij mij de ziekte op zijn retour is maar een antwoord heeft niemand en krijg je ook niet.

Ach ja lekker verder leven.

Hé sterkte er mee en ook ik ben benieuwd.

 

Gr. John

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Update / nieuws over mijn dieet.

 

Even een update over mijn ervaringen met het Oerdieet en mijn alternatieve behandeling.

 

Ik ben nu zeg maar 2 maanden bezig en hou me goed aan de adviezen van Yvonne van Stigt. Ze heeft mij nu 2 keer doorgemeten, afgelopen dinsdag weer geweest, ik maak goede vorderingen ten opzichte van een maand geleden! De eerste keer kwam er uit dat ik van het z.g. spoorelement Zink een tekort bleek te hebben. Dus een pot tabletten, super zink, meegekregen.

Ook blijkt er diverse onderzoek te zijn gedaan met de stof Quercentine. Dit zit onderandere in appels en in hogere dosis ook in kappertjes. Ook daar slik ik 3 x daags een capsule van (300 mg). Ik heb 2 stukjes op het internet gevonden over deze "Antioxidant" en ook toegevoegd voor de geinteresserden.

 

Hoe gaat het nu: nou ik kan jullie vertellen dat ik met sprongen vooruit ben gegaan. Ik werk sinds 1 maart weer hele dagen! voel me, wisselend, heel goed. Ook met sporten kom ik weer redelijk in de buurt van mijn oude niveau. Toch gaat het met mijn linkeroog nog niet goed! Nog steeds ligt wazig beeld en niet scherp, gevoelige en nog steeds vreemd uitziend ooglid. Dat werd 3 weken geleden wat erger, nu heb ik het gevoel dat het weer wat beter wordt.

 

Inmiddels (na dinsdag) nog wat supplementen gekregen om de darmflora een handje te helpen. Ben wel wat geschrokken van de rekening, maar als het mij helpt heb ik het er voor over!

Ik heb nu de volgende stoffen.

Super zink, 2 tabletten voor het slapen. De Quercentine 3 x daags.

z.g. Membraamcomplex 6 tabletten in de ochtend en 2 x daags een capsule Melaleuca. De laatste 2 zijn een kuur.

Ik voel me erg goed, ben niet meer zo vermoeit! alleen dat is al 100% winst! Ga zaterdagavond met de trainingsploeg mee om een 500 - 1500 meter te schaatsen in Tialf. Ik zal de gereden tijden jullie mededelen.

 

Groetjes,

John

Link to comment
Share on other sites

John,

 

ik heb het ene artikel gelezen, en het ander werd me toch wel ingewikkeld. Die flumiciel heb ik vaak als antie hoest middel gehad, en dat heeft als zodanig ook redelijk gewerkt. De vraag blijft natuurlijk waarom kan je lichaam niet meer de active oxidanten te lijf gaan? Een gezond lichaam moet dat gewoon kunnen. Het plat leggen van je verdediging linie tegen van alles is lijkt mij een slechte strategie als de reden voor de activiteit niet weet. Als of je tegen de generaal in een oorlog zegt houd eens op met schieten het maakt zo'n lawaai, zonder dat je weet welke vijand hij aan het bestrijden is. Zoals je weet is de leer van Marshal hierin heel duidelijk: er zitten bacterien in de cellen verstopt. Je immuun systeem is die aan het bevechten en dat geeft een hoop rotzooi, resten van die bacterien komen in je bloed baan en behalve dat het gevecht je ziekt maakt doen die toxinenen dat ook. Als je nu het gevecht stopt voel je veel beter! Dat is soms ook nodig omdat je teveel last van het hele gedoe krijgt. Maar als je denkt dat het nu weg is klopt er iets niet in de redenatie. Het kan zijn dat als je immuun systeem weer actief wordt je zonder dat je het merkt, toch langzaam maar zeker alles opgeruimd wordt. Het kan ook zijn dat het hele gedoe later weer terug komt. We zullen gaan ervaren wie er gelijk heeft. In elk geval heeft het zin om met dieet je hele syteem minder te bealsten zodat er totaal meer energie overblijft.

 

Ik hoop dat je mooie rondjes kunt rijden. Het is voor mij al weer een jaar of 5 geleden dat ik veel geschaatst heb, eerst een hernia, toen een verbouwing en verhuizing nu sarcoidose. Ik heb mijn schaatsen nog steeds, maar ga eerst maar fietsen voordat ik weer aan schaatsen ga denken.

 

groeten Erik (Roelof)

Link to comment
Share on other sites

Tja Erik, daar zit wat in! De tijd zal het leren.

Morgen om 19.00 uur staan we in Thialf. eens kijken wat het wordt, het is 2 jaar geleden dat ik een dergelijk wedstrijdje heb gereden.

De 500m zal wel lukken maar de 1500 is volgens mij nog een rondje te ver op dit moment. efin ik laat het je weten. evt. kun je me volgen op mylaps.com

Gr. John

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

John,

 

De info over Quercitine heeft ook mijn aandacht wat betreft o.a de veiligheid in gebruik omdat deze stof ook wordt gebruikt bij het Marshall Protocol indien nodig -- dit ter zijde.

 

Ook blijkt er diverse onderzoek te zijn gedaan met de stof Quercentine. Dit zit onderandere in appels en in hogere dosis ook in kappertjes. Ook daar slik ik 3 x daags een capsule van (300 mg). Ik heb 2 stukjes op het internet gevonden over deze "Antioxidant" en ook toegevoegd voor de geinteresserden.

Ik heb een vrij groot bestand met aanvullende info over Quercitine het is een proefschrift van Hester van de Woude in het Engels met een uitgebreide samenvatting in het Nederlands -- wellicht ben jij er in geïnteresseerd.

 

Mechanisms of toxic action of the flavonoid quercetin and its phase II metabolites

 

http://edepot.wur.nl/121777

 

Diesel

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Diesel,

 

Bedankt voor de link! Ik heb de samenvatting net gelezen, taaie stof!

Maar ook wel weer leerzaam.

Mijn behandeld natuurgeneeskundige kent het stuk. Misschien ook al bekend vanuit het MP mag je de stof maar beperkt in een grotere dossis hebben.

Ik slik 3 x per dag een capsule van 300mg.

 

Vooralsnog voel ik me heden best wel goed! De tijd zal het leren!

 

Thanx,

 

John

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Update tussenstand 24 mei 2011

 

Beste lotgenoten,

 

Vanmiddag weer in het Hofpoort ziekenhuis geweest voor een check up. Deze keer was ik toch wat sceptisch!

De laatste paar weken hoest ik namelijk weer veel maar toch ben ik niet meer zo extreem vermoeid.

De longfoto laat zien dat de lymfklieren van de longhylus nog steeds niet zijn genormaliseerd! Daar komt nu bij dat mijn longen nu erg veel vlekken vertonen! En dat is dus een verslechtering!

De uitslag van het bloed, het/de ACE waarde is nu 86. Dat is dus nog steeds veel te hoog!

Even kort de bloed waardes:

19-08-2009 ACE 108

19-01-2010 ACE 82

27-04-2010 ACE 77

20-10-2010 ACE 90

24-5-2011 ACE 86

 

De ziekte is duidelijk weer wat actief.

Toch heb ik met de ingeslagen weg met de alternatieve geneeswijze wel gewonnen dat ik niet meer zo extreem moe ben. Er zit dus wel degelijk veel in het fenomeen voeding!

Ik kan de hele dag mijn werk doen, voel me goed en ben redelijk actief. Dit laatste tot zekere hoogte.

 

Met de longarts net als de vorige keer besloten om afwachtend te blijven, en zolang er geen reden toe is, nog steeds niet over te gaan op medicatie.

 

De volgende afspraak is gemaakt op 22 november 2011 of er moeten zich tussentijds van allerlei klachten manifesteren.

 

Groetjes,

 

John

Link to comment
Share on other sites

Hey John,

 

Jammer vd uitslag zeg! Je zult wel weer geschrokken zijn. En inderdaad ook ik ervaar dat voeding, rust, levensstijl een behoorlijke impact hebben iig op hoe je je voelt. En voor mij werkt de vermoeidheid en concentratieproblemen veel meer invaliderend dan de dagelijkse pijnen. Welke arts heb jij, als ik vragen mag en heb jij je resultaten gezien op gewone thorax foto, of ook PETscan? En heb je een longfunctie test gedaan?

 

Groeten,

Marcella

Link to comment
Share on other sites

Tja, je hoopt altijd op betere tijden. Het gekke is dat ik maandagavond weer ben mee gegaan met de veldtraining, heb zeg maar bijna geen spierpijn en kon lekker mee komen.

Laatste weken, dit begon ongeveer met Pasen, last van verkouwdheid, weer hoesten, en op 4 mei nog langs de huisarts geweest omdat mijn rechter oor voor mijn gevoel dicht zat. Dit bleek niet zo te zijn. Denk dat dit al de voortekenen zijn geweest. Het blijft een moment opname.

Mijn vitamine B 12 staat nu op 283 de bezinking op 21, dat is hoog. Ook de kreatinine is erg hoog 102!

Ik ben onder behandeling bij doktor H. Ribbert. Beste man, heel meegaand en vind dat ik eerder en frequenter bij hem aan de bel moet trekken. Maar ik ben niet iemand die snel naar dat soort loopt. De resultaten gezien op een gewone Thorax foto. Lijkt wel een sneeuwbui in mijn longen.

Longfunctie wil hij de volgende keer weer gaan doen. Dat is in november of als de klachten / situatie verslechteren.

 

Groetjes, John

Link to comment
Share on other sites

John

Mijn vitamine B 12 staat nu op 283

 

Is dit je eerste B12 waarde die bij jou bekend is?

 

Een B12 waarde van 283 sluit een tekort nog niet helemaal uit -- dit is een waarde die in het grijze gebied valt waarbij B12 deficiëntie symptomen zich reeds kunnen manifesteren. Menig arts wacht af tot de B12 waarde is gezakt naar de absolute ondergrens of zelfs daaronder alvorens tot actie over te gaan.

 

Heb je de laatste tijd ook vitaminen supplementen geslikt waar B12 zit?

 

Wanneer dit jouw eerst gemeten B12 waarde is is het raadzaam over een tijdje (3 á 4 mnd) weer je B12 waarde te laten bepalen of er een significante daling valt waar te nemen. Slik geen vitaminen supplementen -- indien van toepassing -- waar B12 in zit verwerkt de aanwezige B12 in supplementen zal je bloedwaarde vervuilen en kan onnodig de juiste diagnose missen dan wel vertragen voor geruime tijd.

 

Voor meer info over B12 op het forum kan je lezen in het draadje van Kyra ;)

 

http://www.wijhebbensarcoidose.nl/forum/f15/huidklachten-t957/

 

De overlap symptomen die horen bij sarcoidose dan wel bij een Vit.B12 deficiëntie zijn groot te noemen -- in die zin is het lastig te ontwaren of de klachten een uiting zijn van sarco of B12 gerelateerd. Het periodiek volgen van de B12 waarde kan behulpzaam zijn in welk profiel het past -- zeker wanneer een B12 waarde in het grijze gebied verkeer een aanbeveling.

 

Compilatie info van de site “Stop Sarcoidosis” patiënten met daarnaast een B12 tekort -- deze combi is niet ongewoon.

 

http://www.inspire.com/groups/stop-sarcoidosis/discussion/b-12-question-and-ace-question/

 

http://www.inspire.com/groups/stop-sarcoidosis/discussion/high-methylmalonic-acid-possible-b12-deficiency/

 

http://www.inspire.com/groups/stop-sarcoidosis/discussion/vitamin-b12-and-d-deficiency/

 

http://www.inspire.com/groups/stop-sarcoidosis/discussion/vertigo-1/

 

Diesel

Link to comment
Share on other sites

John

 

 

Is dit je eerste B12 waarde die bij jou bekend is?

 

Een B12 waarde van 283 sluit een tekort nog niet helemaal uit -- dit is een waarde die in het grijze gebied valt waarbij B12 deficiëntie symptomen zich reeds kunnen manifesteren. Menig arts wacht af tot de B12 waarde is gezakt naar de absolute ondergrens of zelfs daaronder alvorens tot actie over te gaan.

 

Heb je de laatste tijd ook vitaminen supplementen geslikt waar B12 zit?

 

Wanneer dit jouw eerst gemeten B12 waarde is is het raadzaam over een tijdje (3 á 4 mnd) weer je B12 waarde te laten bepalen of er een significante daling valt waar te nemen. Slik geen vitaminen supplementen -- indien van toepassing -- waar B12 in zit verwerkt de aanwezige B12 in supplementen zal je bloedwaarde vervuilen en kan onnodig de juiste diagnose missen dan wel vertragen voor geruime tijd.

 

Voor meer info over B12 op het forum kan je lezen in het draadje van Kyra ;)

 

http://www.wijhebbensarcoidose.nl/forum/f15/huidklachten-t957/

 

De overlap symptomen die horen bij sarcoidose dan wel bij een Vit.B12 deficiëntie zijn groot te noemen -- in die zin is het lastig te ontwaren of de klachten een uiting zijn van sarco of B12 gerelateerd. Het periodiek volgen van de B12 waarde kan behulpzaam zijn in welk profiel het past -- zeker wanneer een B12 waarde in het grijze gebied verkeer een aanbeveling.

 

Compilatie info van de site “Stop Sarcoidosis” patiënten met daarnaast een B12 tekort -- deze combi is niet ongewoon.

 

http://www.inspire.com/groups/stop-sarcoidosis/discussion/b-12-question-and-ace-question/

 

http://www.inspire.com/groups/stop-sarcoidosis/discussion/high-methylmalonic-acid-possible-b12-deficiency/

 

http://www.inspire.com/groups/stop-sarcoidosis/discussion/vitamin-b12-and-d-deficiency/

 

http://www.inspire.com/groups/stop-sarcoidosis/discussion/vertigo-1/

 

Diesel

 

Hallo Diesel,

 

Thanx voor jou waardevolle reactie! Dit was de eerste keer dat het B 12 is gemeten! Ik heb het bewust zelf aangekruist en vind de waarde ook nogal aan de wat lage kant. Ik zal het inderdaad over een maand of 3 / 4 nog eens laten meten.

Ik gebruik geen supplementen voor B 12 of iets speciaals waar het in zit.

 

Groet, John

Link to comment
Share on other sites

Hmm, ik heb mijn formulier voor bloedonderzoek hier liggen en maandag ben ik in het ziekenhuis om eea te laten doen. Ik merk dat ík het niet durf, zelf aankruisen! Maar ik kan wel dr Grutters vragen of ik die waarde ook mag laten testen. Ik ben zo blij met deze dokter - hij is zo open ook voor alternatieve mogelijkheden - dat ik hem niet tegen de haren in wil strijken. Heb jij echt zelf aangekruist? Leuk, en zo te lezen, niet onhandig :unsure:.

 

Groeten,

Marcella

Link to comment
Share on other sites

John,

 

Het lab houdt over het algemeen B12 ref. waarden aan van 150-700 pmol/l. Helaas zijn er artsen die door gebrek dan wel onvoldoende kennis met de materie pas over gaan tot handelen wanneer de B12 waarde is gedaald rond de ondergrens van 150 of zelfs ver daar onder en zijn helaas niet bekend met het feit dat een B12 waarde in het grijze gebied 150 – 300 pmol/ reeds vele B12 gerelateerde symptomen kunnen geven.

 

Normaal gesproken kan het 3 á 5 jaar (soms nog wel langer) duren eer de B12 levervoorraad is geslonken naar een B12 bloedwaarde rond de ondergrens of daaronder. De snelheid waarin de levervoorraad daalt is persoon gebonden en afhankelijk van iemand persoonlijke omstandigheden o.a leef/eetwijze, medicijn(en) gebruik en mate van malabsorptie stoornis (opname probleem o.a bacteriële overgroei, parasieten en/of vermindering intrinsic factor productie in de maag)

 

Het mag duidelijk zijn wanneer de B12 voorraad langzaam dan wel zéér traag in de loop der jaren af neemt het moeilijk is een gebrek te constateren met name wanneer symptomen vaag en als een dief in de nacht sluipenderwijs manifesteren. Patiënten waarbij de B12 voorraad in een rap tempo keldert en meerdere klachten eveneens in rap tempo presenteren zullen in de regel sneller worden ontdekt en hopelijk op de juiste wijze behandeld door artsen die bekend zijn met de B12 materie.

 

Goed dat je zelf hebt gedacht aan de mogelijkheid van een B12 bepaling -- deze eerste waarde is je basis waarde en kan je gebruiken als referentie kader of er idd. een significante daling t.z.t gaat plaatsvinden. Let wel er zijn diverse B12 patiënten die met jouw B12 waarde van 283 al B12 injecties door de arts geïndiceerd krijgen en starten met behandeling door de aanwezige klachten die primair als leidraad fungeren.

 

Je zult primair naar je klachten moeten kijken of deze in het B12 profiel vallen. Dit zal niet gemakkelijk zijn omdat je ook sarco hebt en diverse specifieke sarco klachten evenwel door een gebrek aan B12 kan worden veroorzaakt. Los hier van en eigenlijk een samenloop van omstandigheden kan het zo zijn dat één of meerdere klachten zowel door sarco als door een gebrek aan B12 kan worden veroorzaakt. In die zin kunnen diverse klachten heviger dan wel erger van aard voor jou zijn en bij een adequate B12 behandeling kunnen klachten verminderen van aard.

 

Het is dus goed mogelijk wanneer je een (proef) B12 behandeling start diverse klachten zullen afnemen dan wel kunnen genezen.

 

Een interessant artikel of diverse stadia van B12 bloedwaarden waarbij symptomen zich kunnen manifesteren kan je hier op na lezen:

 

B12 - Een retrospectieve studie

 

Vitamine B12-deficiëntie met Neuro-Psychiatrische symptomen

 

http://b12d.org/sites/default/files/PDF/B12-A_Retrospective_Study.pdf

 

Dr Joseph Chandy (Kayalackakom)

Een retrospectief lopende studie (1981-2006)

 

Een breed spectrum en onopgeloste vraagstukken van vitamine

B12 (Cobalamine) deficiëntie met neuro-psychiatrische symptomen

 

Zeven categorieën van Vitamine B12 Deficientie

 

1) Klinisch significante B12-deficiëntie (met een matige tot ernstige neuro-psychiatrische symptomen) met andere verwante functies (Gastro-intestinale, hematologische etc).:

 

2) Klinische B12 deficiëntie (met een milde tot matige neuro-psychiatrische symptomen) met of zonder gerelateerde functies (Gastro-intestinale, hematologische etc):

 

3) Subklinische Cobalamine deficiëntie zonder tekenen van symptomen:

 

4) Subtiele Cobalamine deficiëntie subnormaal / gewone B12 niveau met symptomen:

 

5) Functionele Cobalamine malabsorptie:

 

6) Voorbijgaande Cobalamine deficiëntie:

 

7) Diet B12-deficiëntie - vegetariërs en veganisten, slechte voeding:

 

Four Stages of Vitamin B12 Deficiency:

 

Vitamin B12 Deficiency can be divided into four stages:

 

Stage I Serum B12 concentration low; no clinical or metabolic abnormalities

Low plasma level of holotranscobalamin II

 

Stage II The plasma and cell stores of B12 become depleted

Serum B12 is low with metabolic abnormalities

 

Stage III Increased level of HCY and MMA and low holotranscobalamin II – low

B12 level.

 

Damaged metabolism, dU suppression is abnormal

Neuro-Psychiatric symptoms with mild haematological changes

without anaemia.

 

Stage IV Clinical signs become recognisable (Addisonian criteria)

• Macro Ovalocytosis

• Elevated MCV or Erythrocytosis

• Lowered haemoglobin

• Patients presenting with the classical features of pernicious anaemia (PA)

would therefore be expected to have progressed through stages I, II & III over

several years. Some vegans and patients with malabsorption of food

cobalamin, may also progress through these stages, sometimes over many

years, but others may not progress beyond stage I or II. These considerations

imply that there are many more individuals in stages I, II & III of B12

deficiency than in stage IV (PA)

 

Low nutritional intake of Vitamin B12 may lead to negative balance and finally

to functional deficiency when tissue stores of Vitamin B12 are depleted.

 

Early diagnosis (Stage I & II) of Vitamin B12 deficiency seems to be useful

because irreversible neurological damage may be prevented by cobalamin

substitution

Vroege diagnose (stadia I & II het zogeheten grijze gebied) van een B12 deficiëntie is gewenst omdat onomkeerbare neurologische schade kan worden voorkomen met toediening van B12 (hydroxocobalamine injecties)

 

Onder neurologische klachten kan je bijvoorbeeld denken aan o.a dunne vezel neuropathie wat bijvoorbeeld een overlap symptoom is van sarco. In die zin is voor sarco patiënten met o.a dunne vezel neuropathie een B12 bepaling een serieuze optie. Wanneer de B12 waarde bij een sarco patient reeds in het grijze gebied verkeer is periodiek een B12 waarde blijven volgen een voorwaarde -- meten is weten.

 

Diesel

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

B12 tekort >> Sarco

 

Hallo forumleden,

Het is al een tijdje geleden dat ik heb gereageerd e.d. toch heb ik wel alles bijgehouden.

Nu over mij, het gaat redelijk goed! toch wisselend met af en toe een terugval.

Vorige week via de huisarts bloed laten prikken op mijn B12 gehalte. in mei was dat 283, nu vandaag de uitslag gebelt blijkt vorige week, 30-9 op 234 te staan! Ik ga dus achteruit in dit opzicht.

Ga donderdag vragen om te gaan injecteren, ook omdat mijn gezichts vermogen de laatste tijd weer slechter is geworden.

Ook wel leuk te vermelden dat de assistent die mij net te woord stond doodleuk vertelde; maar meneer er is niets mis hoor met uw B12 waarde?! Tja daar maar niet op in gegaan.

 

Ik werk heden wel weer hele dagen, dat is uit te houden met wisselende perioden. Soms wel in de middag moe soms ook niet.

 

In de zomervakantie wel wat gezondigd met mijn voedings patroon, dat merk je na een paar dagen want dan wordt je weer snel moe. met name mijn vrouw heeft dat snel door. Nu ik me weer strak aan het dieet hou gaat en voel ik mij weer goed.

 

Met sporten lukt het ook wisselend, gisterenavond ging het niet. Dat klopt ook wel want ik heb de laatste week weer wat lichte pijn op de borst en ik krijg weer vlekken, een soort eczeem, op mijn borst. Inmiddels weet ik dat dit te maken heeft met het opspelen van de Sarco.

 

Tja, we houden de moed er maar in!

 

Groetjes,

John

Link to comment
Share on other sites

John,

 

Ga donderdag vragen om te gaan injecteren, ook omdat mijn gezichts vermogen de laatste tijd weer slechter is geworden.

 

Achteruitgang van het gezichtsvermogen is een signaal om alert te zijn op een B12 gebrek. Bij veel B12 patiënten is een achteruitgang in het gezichtsvermogen helaas van toepassing -- wazig, troebel of wel dubbel zicht is een veel gehoorde klacht.

 

Je zult de eerste niet zijn.:crying:

 

https://tspace.library.utoronto.ca/bitstream/1807/2003/1/ni04034.pdf

 

Introduction

 

Vitamin B12 deficiency causing neuropsychiatric manifestations such as peripheral neuropathy, subacute combined degeneration of cord, dementia, ataxia, optic atrophy, psychosis and mood disturbances is well known.

Introductie

 

Een Vit.B12 deficiëntie veroorzaakt neuro-psychiatrische uitingen zoals perifere neuropathie (o.a. DVN), dementie, ataxia (gebrek aan spiercoördinatie), optische atrofie (aantasting van de achter de oogbol gelegen oogzenuw), psychose en stemming veranderingen zijn wel bekend. We maken melding van een casus met herhaaldelijke epileptische aanvallen als gevolg van een Vit.B12 deficiëntie.

 

Ook wel leuk te vermelden dat de assistent die mij net te woord stond doodleuk vertelde; maar meneer er is niets mis hoor met uw B12 waarde?! Tja daar maar niet op in gegaan.

 

Wel zo verstandig het gaat om je arts -- het is te hopen dat je arts beter op de hoogte is en meer ervaring heeft met B12 problematiek.

 

Je B12 waarde vertoont een dalende trend wees en blijf alert zeker wanneer je arts zegt er is niets aan de hand. Wanneer je arts vooralsnog in gebreke blijft vraag sowieso om een B12 bloedbepaling voor over 3 á 4 mnd.

 

Reeds eerder vermeld tal van patienten met jouw eerste B12 waarde krijgen B12 injecties voor geschreven door hun arts.

 

Diesel

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hallo allemaal, Het is alweer even geleden maar ik heb nu eens goed nieuws:w00t:

 

Vandaag mocht ik weer naar het Hofpoort ziekenhuis voor een check up.

 

De laatste tijd voel ik mij lekker en erg goed, ik train weer en ben ook maar weer begonnen om wedstrijdjes in de marathoncompetitie mee te doen.

Dat lukt maar ben nog lang niet op mijn oude niveau. Maar goed ik doe weer mee.

De longfoto laat zien dat de lymfklieren van de longhylus netjes zijn genormaliseerd! De longen zijn schoon en de longfunctietest gaf ook geen noemenswaardige afwijkingen de opname / inhoud was zelfs iets boven normaal.

De uitslag van het bloed, het/de ACE waarde is nu 61. Dat is dus in een meer normalere waarde gekomen.

 

Of het komt door het strakke voedingspatroon? Wie zal het zeggen. Ik ben er wel achter dat er heel veel zit in het fenomeen voeding en ik kan het een ieder aanraden! Ik ben er in ieder geval enorm van opgeknapt.

Ik hoef voorlopig niet meer terug te komen alleen als er weer symptomen of klachten de kop op steken.

 

Ben ik nu weer helemaal beter? Wie zal het zeggen. Ik blijft me aan het dieet houden en de tijd zal het leren………

 

Er is een kookboek uitgekomen waar je de heerlijkste gerechten uit kunt halen en toch heel gezond eet. Voor de geïnteresseerden: http://www.oergezond.nu/

 

Groetjes,

 

John

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Vorige week een bloedonderzoekje laten doen, vandaag de uitslag.

ACE 14 en mijn B12 staat nu op 295. B 12 stijgt weer en dat zonder enige form van suplementen o.i.d.:thumbup1:

 

Niets wijst meer op Sarco...... ik ben er door:thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hoi John,

Wat een super goed nieuws zeg.

Hopen dat je dit zo vast kunt houden,en dat het weg blijft.

Voel je jezelf lichamelijk ook weer 100%,of heb je nog last van vermoeidheid?

Gr Renate

Link to comment
Share on other sites

Renate,

 

Ik voel me sinds afgelopen najaar weer helemaal goed. Sport weer volop en werk ook 100%. De vermoeidheid gaat ook goed, heb daar geen last meer van.

Wel hou ik me nog steeds aan het aangepaste voedingspatroon. Ik merk wel dat als ik "zondig" dat ik in de middag wat vermoeid wordt.

Dus ik hou me voor ongeveer 80% aan het voedingsadvies. Dan voel ik mij opperbest.

 

Het is dus voor alle lotgenoten aan te bevelen om je voedingspatroon aan te passen. Dat is niet makkelijk!!! Maar wel heel goed te doen, zeker met het kookboek wat nu uit is.

 

Groetjes,

 

John

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.