Ga naar inhoud

te hoog B6 gehalte in bloed met klachten


Bernadette

Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

gisteren stond er een artikel in de krant over een sporter die vol gestopt werd met voedingsupplementen door zijn coach. Op een gegeven moment kreeg hij klachten die erg veel leken op die van dunne vezel neuropathie. Zijn arts kwam er achter dat zijn B6 gehalte in zijn bloed veelste hoog was. Hij is meteen moeten stoppen met zijn supplementen. Na drie maanden waren zijn klachten voor het grootste gedeelte verdwenen.

 

Ik moest meteen aan al mijn klachten denken. Ben dus nu ook meteen gestopt met mijn voedingsupplementen. Eens kijken of ik een beetje van mijn klachten af kan komen. Ik slikte 1 keer per dag een tablet terwijl er 2 per dag mochten.

 

Wat denken jullie hiervan?

 

Groetjes, Bernadette

Link to comment
Share on other sites

Jeetje heb je sarcoisdose krijg dit er nog bij ook vervelend hoor.

 

Ik heb wat tegen ongecontroleerde suplementen. Als je gevarieerd dieet hebt zou je lichaam de noodzakelijke vitaminene binnen moeten krijgen als je dan supplementen neemt is de kans op te veel natuurlijk aanwezig. Normaal zou dat niet voor mogen komen tenzij je natuurlijk heel veel neemt. Ik ben heel benieuwd of het je helpt.

 

Als je in het Marshall verhaal gelooft dan is de vitamine D in de supplementen heel schadelijk. Maar dat is omstreden dus dat moet je zelf uitzoeken en een mening over vormen.

 

Ik heb even gegoogeld naar het vitamine B verhaal.

http://www.neuropathie.nu/te-veel-/vitamine-b6-gevoelsstoornissen.html

Het is inderdaad gedocumenteerd dat je daar makkelijk teveel van krijgt. Ik heb er zelf geen ervaring mee ik neem nooit supplementen.

 

Ik hoop dat het je helpt!

 

groeten Erik

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

multi vitamine

 

Hoi,

 

Ik heb altijd multivit geslikt.

sinds ik sarco heb voel ik me eigenlijk beter als ik ze juist niet/nooit slik. Het was een heel gevogel maar nu neem ik regelmatig (een halve per 2dgn) vit b complex en de rest niet. (ook ivm pantazol gebruik en b12)

als ik vitb niet neem wordt ik prikkelbaarder. Ik merk dat juist als ik het ongemerkt vergeten ben na een paar dagen.

 

Mvg en sterkte

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.