Ga naar inhoud

Erik doet het Marshall protocol


roelof

Recommended Posts

Hallo,

 

zoals je op diverse threads op dit forum kan lezen heb ik sarcoïdose, en kan me er niet bij neerleggen dat ik in een hoekje moet afwachten tot het overgaat zonder dat er door iemand wat aan gedaan wordt.:cursing: Ik ben nadat de doctoren niets meer deden gaan zoeken op dit forum en op het internet en kwam het Marshall Protocol tegen. Dit wordt goed uitgelegd op: http://mpkb.org/ op dit forum heeft Joachim er ook een thread over, en doet AnneY ook aan dit protocol

 

Ik zal in het kort uitleggen wat ik er van begrijp.

Wat de doctoren normaal doen is met b.v. prednison de gevolgen bestrijden van de sarcoïdose, de zwelling van de ontsteking de pijn etc. Dat is heel nuttig want dat kan super ondragelijk zijn. Wat deze medicijnen doen, ze leggen je immuun systeem plat, en doen niets aan de oorzaak van de sarcoïdose. Dat is nog steeds OK als het gevolg bestreden is en je lichaam dan sterk genoeg is om daarna de oorzaak weg te nemen. Maar helaas gebeurt dat vaak niet en dat wordt het chronisch. Lukt dat wel dan was het acuut. Gelukkig gebeurd dat best vaak.

 

Er wordt gezegd dat de oorzaak van sarcoïdose onbekend is, Marshall beweert dat hij prima bekend is. Het zijn bacteriën in je immuun systeem die overal ontstekingen en granulomen maken. Dit zijn niet de gewone bacteriën zoals je op school geleerd hebt, maar bacteriën die de celwand geleend hebben van je immuun systeem cellen en zich er in huisvesten. Hierdoor kan penicilline er niet bij. Penicilline tast de celwand aan van normale bacteriën maar omdat deze in je cel zitten kan dat niet. Deze bacteriën scheiden nu stoffen af die je immuun systeem plat leggen en je hormoon en vitamine balans verstoren. Hier krijg je hoofdpijn, depressie en dat soort effecten van. Je wilt nu twee dingen doen, eerst je hormoon balans op orde hebben en dan de bacteriën eruit.

 

Die hormoon balans wordt voor een belangrijk deel geregeerd door vitamine D. Hier bestaan een aantal varianten van: dat wat je via je eten binnen krijgt, een passieve vorm en een actieve vorm. Met sarcoïdose en andere ontstekingen ziektes heb je teveel van de actieve vorm, en weinig van de passieve vorm. Dit is een poging van het lichaam om het immuun systeem weer aan de gang te krijgen. Je lichaam maakt er teveel van want het mechanisme om dat op pijl te houden is door die bacterie verstoord, hierdoor werkt het immuun systeem niet en kan die bacterie zich rustig vermenigvuldigen.

 

Wat te doen, eerst zorgen dat het immuun systeem weer normaal werkt door die stoffen van die bacterie van de receptoren af te halen, en dan de bacterie om zeep helpen. Hier zijn twee medicijnen voor de olmesartan die de receptoren vrijmaak zodat ze weer gewoon kunnen werken. Dit medicijn krijg je in een ongebruikelijk hoge dosis voorgeschreven, en dan een aantal antibiotica die dan het immuun systeem helpen de bacteriën te doodden. Dez krijg je in een ongebruikelijk lage dosis voorgeschreven.

 

Dit staat veel correcter in het Nederlands uitgelegd in http://mpkb.org/home/translations/dutch

 

Tot zover het goede nieuws.

 

Het is niet allen maar leuk,:confused1: doe nu afstervende bacteriën laten toxines achter in je bloed en daar kun je heel ziek van worden, dat gaat wel over maar afhankelijk hoe ziek je bent kan dat jaren duren. Je krijgt ook een aantal effecten die je latent in je had nu naar buiten. Vaak komt er ook een overgevoeligheid van licht bij.

 

Er zijn maar een paar artsen die dit verhaal begrijpen en uitdragen, en je moet goed voorbereid daarnaartoe anders lukt het niet. Je moet de arts, zelfs de goedwillende arts, overtuigen dat dit voor jou de goede behandeling is. Je zult je dus echt moeten verdiepen in het hoe en waarom. Je hebt de medicijnen in een veel groter dan standaard dosis nodig en daar moet je de apotheek van overtuigen. Hoewel er veel medisch artikelen zijn die de werking en de resultaten in medisch verantwoorde ( onleesbare) taal uitleggen zijn er ook mensen die het niet erkennen en een andere verklaring geven voor de resultaten. Ook moet je je dieet aanpassen om je immuun systeem zoveel mogelijk kans te geven om die bacteriën op te ruimen en niet bezig te zijn met het opruimen van ander stoffen.

 

Ik ben drie weken geleden begonnen met deze therapie. Ik heb nu het eerste medicijn de olmesartan. Bij mij heeft dat tot nu toe uitstekend gewerkt, de pijn in mijn voet en de verstopte longen zijn er nog maar mijn hoofd is helder, ik ben niet meer depressief en slaap veel beter. Ik had wel eerst twee dagen knallende kop pijn maar die is niet terug gekomen. Als dit alles is ben ik al heel blij.:biggrin: Ik loop de hele dag ook ’s avond en binnen met een donkere zonnebril op om het prikken in mijn ogen te verminderen.:cool: Dit staat wat stom maar helpt wel. Omdat mijn bloed druk omhoog gegaan is wacht ik nog even met het tweede medicijn. Even mijn lichaam de kans geven op adem te komen. Mijn bedoeling is om in deze thread de voortgang te vertellen. Ik zal dus af en toe een post doen met hoe het gaat.

 

Groeten Erik ( Roelof)

Link to comment
Share on other sites

  • Antwoorden 114
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

  • roelof

    63

  • Bernadette

    10

  • Petrarca

    10

  • J.Meijwaard

    6

Dag Roelof,

 

Voor ik begin met kritiek (en die heb ik…) wil ik vooral en heel duidelijk zeggen dat ik vind dat elke alternatieve behandeling oké is als die voor jou werkt.

Prima als jij er in gelooft en je er beter door voelt, dat is je van harte gegund!

 

Maar….… je moet geen onzin en/of onwaarheden verkopen:

 

Deze bacteriën scheiden nu stoffen af die je immuun systeem plat leggen
Bij Sarcoïdose-patienten is het immuun-systeem helemaal niet platgelegd.

Integendeel! Bij Sarcoïdose is (net als bij alle andere auto-immuun-ziekten) juist sprake van een “op hol geslagen” immuunsysteem.

 

 

...en daar moet je de apotheek van overtuigen

Je hoeft de apotheker nooit ergens van te overtuigen. Hij/zij verstrekt wat de arts voorschrijft. Niet meer en niet minder.

 

 

...kan me er niet bij neerleggen dat ik in een hoekje moet afwachten....

Potverdorie, nou doe je het wéér.

Je ziekte accepteren is echt iets heel anders dan “in een hoekje afwachten”!

 

Ik hoop (oprecht!) voor je dat deze onderneming je zal brengen wat je ervan verwacht.

Wens je veel succes en wijsheid.

 

groetjes,

Annelies

Link to comment
Share on other sites

Annelies,

 

bedankt voor je comentaar. er is niet een waarheid en verschillende gezichts punten helpen! Ik zou je willen aanraden die nederlandse link te volgen. Er zijn diverse medische artikelen waar het bacterie DNA in sarcoidose patienten gevonden is door een DNA analyse. En ja, hieover verschillen de diverse mensen van mening. Dat artikel heeft de "peer" review dus de beoordeling door andere artsen overleefd. Acceptatie is niet mijn sterkste punt daar hebben we al eens eerder over gecommuniceerd. Maar het feit dat ik nu blij ben met een zere voet en volle longen geeft aan dat ik toch een eindje verder ben gekomen.

 

Ik houd je op de hoogte van de voortgang, en bedank voor je goede wnesen.

 

froeten Erik ( roelof)

Link to comment
Share on other sites

Hallo Erik en natuurlijk ook alle overige leden,

 

Sinds half januari leef ook ik op een strikt aangepast dieet dat in grote lijnen overeenkomt met het Marshall Protocol. Ik kan sinds deze week zelfs weer hele dagen werken! dat was tot voor kort echt ondenkbaar. Ook ik voel me veel helderder in mijn hoofd. Toch voel ik ook dat mijn lichaam zich op één of andere manier aan het verzetten is. Maar ik hoef s'middags niet meer "een uurtje plat" ook ik slaap s'nachts prima.

Ja, ook ik moet vaker een zonnebril dragen, daar kan ik niet echt mee zitten.

Maar ik voel me goed en dat is het belangrijkste. Mijn alternatieve arts kent het fenomeen maar al te goed.

Breaking news??? dat kan niemand zeggen! Dat zal een ieder zelf moeten ervaren.

 

Groetjes,

 

John

Link to comment
Share on other sites

John,

 

als ik de Marshall wetenscahp goed begrijp, heb je dus een deel van het verhaal gedaan, door je dieet krijg je minder toxinen binnen, voel je je beter en kan je immuun systeem wat op adem komen. Als je nu echt marshal doet, dus ook de pillen erbij ga je actief je imuun systeem opgang brengen, en wordt het nog sterker ook. Ik volgde ook het dieet en het hielp wel maar nu ik de pillen en alles erbij heb gaat het veel sneller.

 

groeten Erik

Link to comment
Share on other sites

hallo Eric,

Ik hoor nu voor het eerst van het Marshalprotocol, en heb nog geen mening hierover kunnen vormen. Mijn interesse is wel gewekt.Ik zal je vooruitgang blijven volgen, en wens je heel veel succes met deze nogal ongewone methode.

 

Groetjes Bianca

Link to comment
Share on other sites

Bianca,

 

dank je, tot nog gaat het prima, ik ben weer begonnen met werken! ik zat sinds oktober thuis. Ik verwacht een terugslag maar tot nog toe alles OK.

 

Ik houd je op de hoogte!

Link to comment
Share on other sites

Hoi de eerste voortgang nu na 3 weken op het marshal protocol

 

In de loop van de week had ik steeds meer last van fotofobie, ik moet nu ook binnen die speciale zonnebrillen dragen om het prikken in mijn ogen tegen te gaan. Het ziet er niet uit maar helpt wel.

Maandag , dinsdag woensdag waren prima, kraak helder, niet snel moe, de hele dag dingen gedaan, overal voor aap gelopen met die zonne bril, maar gelopen! Alleen pijn in mijn voeten en longen, maar daar is mee te leven. Het lijkt wel of alles makkelijker gaat ook het accpeteren van de sarcoidose effecten. Donderdag begon mijn blaas weer op te spelen tot op het slechtste moment elke 5 minuten naar de WC en dan 5 druppen.:cursing: je kunt dan echt niet slapen! Het enige wat het enigszins ontspande bleek een paar druppen whisky te zijn,:p nu werd het interval een uur, en dan kun je een beetje slapen. Ook de bloed druk en hartslag gingen flink omhoog. Nu een paar dagen later, is dat allemaal weer tot rust. Bloed druk is weer normaal. Pijn in mijn ogen een stuk minder, en vermoeidheid is eigenlijk helemaal weg. Ik slaap nu prima! Het gaat dus gierend op en neer. Maar goede momenten worden nog steeds beter.:biggrin: Jammer van de slechte momenten.:thumbdown: Dit was een deel van de verwachte terugval en zal nog wel een paar keer terug komen. Volgens het Marshall protocol zou je dit moeten creëren met de antibiotica, maar als de vitamine D erg laag is kan het ook op alleen de olmetec, en mijn vitamine D is erg laag, dus geheel volgens verwachting. Je kunt je vitamine D laag krijgen door dieet en het uitsluiten van veel licht (zonlicht). In de winter niet zo moeilijk, in zomer wordt dat een stuk lastiger!

 

 

groeten Erik (Roelof)

Link to comment
Share on other sites

Diesel,

 

ik heb ze besteld, en had gister een kleine discussie waarom ze nog niet aangekomen zijn met de dame in amerika, ze zijn onder weg, maar nog steeds niet hier.

 

groeten Erik (Roelof)

Link to comment
Share on other sites

Benieuwd

 

Ha Erik,

 

Ik vind het zo dapper en doortastend van je dat je de MP bent gaan doen. Je hebt in verrassend korte tijd erg veel gedaan gekregen!!... terwijl je behoorlijk sarco last had. Ik blijf graag en met intense belangstelling volgen.

 

Ik ben net op vakantie geweest, 10 dagen zon en en veel slaap, dat viel minder op terwijl we op het strand lagen :cool:. Het gaat behoorlijk goed met mij - door m'n dieet, de rust vh niet werken minder moe, helderder, vrolijk en 'slechts' pijn in heup en longen - dus ik ben nog net niet bereid om aan het MP te beginnen. Echter het is voor mij een geruststellend dat er iets is, een plan B waar ik aan begin zodra ik iets van terugval of verergering van symptomen heb.

 

Ik ben benieuwd, zijn er anderen op dit forum die zelf directe ervaring hebben met het MP?

 

Groeten,

Marcella

Link to comment
Share on other sites

Diesel,

 

vandaag eindelijk de brillen binnen gekregen ik heb er nu drie in verschillende sterktes dus ook als het licht een beetje fel is kan ik mijn ogen beschermen.

 

groeten Erik

Link to comment
Share on other sites

Hoi Marcella,

 

welkom terug. Lang niet gezien op het forum!

Ik blijf het gewoon hier verslagjes posten van de voortgang. En Ja ik begin weer aan gewoon werken te denken zonder dat ik al moe wordt van de gedachte!

Voordat je aan MP begint moet je wel eerst jezelf 100% overtuigen, want je zult het vol moeten houden terwijl je doktoren er niet veel van snappen. Die moet je het kunnen uitleggen en je moet ze overtuigen dat je door wilt zetten! Ook zo'n terugval als ik vorige week had was even helemaal niet zo leuk. Het niet hebben van een terugval deze week is wel supper leuk.

 

groeten Erik (Roelof)

Link to comment
Share on other sites

Hi Erik,

 

Dat is mooi dat je de NoIR brillen binnen hebt.:cool:

 

Zelf gebruik ik momenteel de 40% NoIR fit over in huis en buiten -- er is nog niet zoveel zon licht. Merk dat mijn ogen bij het dragen van de brillen prettiger aanvoelt en rustig van wordt -- minder vermoeid, branden en roodheid etc.

 

Ik heb zowel de “fit over” en “wrap around” modellen. De “fit over” zijn ideaal omdat ik ook een gewone bril draag.

 

Sowieso heb ik de brillen permanent nodig -- bij tv kijken en achter de pc zelfs een must. Het licht van beide beeld schermen is te fel voor mijn ogen. De lichtsterkte van het beeldscherm van de p.c en tv heb ik al aangepast c.q gedimd. Wellicht een optie voor jou om beide te dimmen wanneer je nog lichtgevoeliger gaat worden zeker in de zomer wanneer er meer licht aanwezig is in je huis of werkkamer.

 

In de zomer vorig jaar alvorens ik met het MP was begonnen -- was de 40% te licht en heb ik vrijwel de 10% continu gedragen.

Wanneer ik mijn gewone bril niet draag gebruik ik de “wrap around” modellen deze zien er wat meer modieuzer en niet zo lomp uit.:thumbup1:

 

Ben benieuwd hoe jouw ervaringen met deze brillen zal zijn.

 

Diesel

Link to comment
Share on other sites

Hi Diesel,

 

Na de terugval van vorige week heb ik er een stuk minder last van. Ik snap het ook niet maar het is wel waar. In de zon dat is teveel maar gewone lampen en beeldschermen doen me (nu) niets. vorige week wel. Ik heb nu buiten de 40% op, en als de zon fel is de sterkere. Binnen vaak de 40% voor je weet maar nooit maar het prikt niet als ik het niet op heb. Het is wel rustiger om ze wel op te hebben. Eerst maar eens afwachten tot alles een beetje tot rust is.

 

Als ik de bril op heb heb ik er eigenlijk geen erg in, maar het blijft er niet uit zien. Anderen zien het natuurlijk wel. Maar die wennen er dan maar aan.

 

groeten Erik (Roelof)

Link to comment
Share on other sites

Voortgang van Erik

 

De foto fobie is een stuk minder in de zon en met felle lampen en buiten heb ik nog wel een zonnebril op, maar niet meer de hele dag. In de loop van de week heb ik steeds minder last van de terugval van vorige week. Blood druk is nu stabiel, maar ging nog wel wat op en neer vorige week. Mijn enkel is een stuk beter, maar voet nog niet. Mijn handen zijn nog wel gevoelig maar ik heb 3 uur in mijn schuurtje staan knutselen :) zonder veel problemen, ik ben een koude kas aan het maken, dus veel zagen enzo, dat is een significante vooruitgang. Mijn longen zijn nog niet veel beter, als ik wat ga doen krijg ik het nog steeds snel benauwd. In rust heb ik nu wel een gewone diepe ademhaling, dat was niet zo in december, toen had ik een heel ondiepe snelle ademhaling. Mijn blaas is nog wat aan het klieren maar met drie keer per nacht naar de WC is het geen probleem meer.

Ik heb zondag dezelfde wandeling gedaan die half januari mij compleet opbrak, 2,5 km naar een restaurant een kop koffie drinken en weer terug lopen. Ik was nu wel moe, maar een half uurtje zitten was voldoende om te herstellen in plaats van een paar dagen van de kaart.

 

Groeten Erik (Roelof)

Link to comment
Share on other sites

Marecella,

 

hoewel die voorspeld zijn heb ik er nu helemaal geen last van. Ik voel me prima en ben druk bezig met vanalles. Ik wacht dus rustig af, die bijwerkingen kunnen nog komen.

 

groeten Erik (Roelof)

Link to comment
Share on other sites

Roelof, Marcella, en alle andere,

 

Ik ben sinds half januari bezig met een behoorlijk strak dieet en heb een aantal suplumenten, waaronder: zink en Quercentine.

Tijdens de kerstperiode beleefde ik weereens zo'n dip, moe moe en nog eens moe. Werkte toen nog 4 tot 5 uur, 4 dagen in de week.

Nu half maart, zeg maar 2 maanden verder, voel ik mij zo goed het is niet te beschrijven. Wel doet mijn linkeroog/ooglid nog wat vervelend, dat was 2 weken geleden wat heviger, nu wordt dit beter. Net voor de kerst veel last van mijn linker heup en peesaanhechtig op mijn linker voet. Tja alles links???

Nu heb ik daar totaal geen last meer van! Afgelopen zaterdag op de Amsterdamse Jaap Eden ijsbaan vanuit de stilstaande startpositie, dat is 100m voor de registratie lijn, dan een volle ronde volle bak gereden. Daar klokte ik, na 2 jaar, de 400m op 32,8 sec! Als je die tijd doorzet naar de 500m had ik een 42tiger geklokt. vorige week maandag reed ik op de Utrechtse Vechtsebanen 14 rondjes met een gemiddelde van 38 / 39 sec. Ik kom weer terug op mijn oude niveau. Sinds 1 maart kan ik gewoon weer de hele dag werken! Ik weet niet wat me overkomt. Zelfs het thuisfront vindt het bijzonder en roept al van pas nou op, doe niet te veel. Maar blijkbaar kan ik het weer allemaal aan.

Ligt het nu allemaal puur aan het dieet??????? ik weet het niet. Maar ben wel opgeknapt! Wordt vervolgt

 

Groetjes,

 

John

Link to comment
Share on other sites

Mooie rondetijden!

 

Ha John,

 

Wat goed om te horen. Jij volgde het oerdieet, toch? (mijn geheugen blijft wat wazig werken soms :cool:).

 

Ik denk idd dat dieet enorm kan helpen, veel meer dan we denken. Mijn ontstekingspijnen (heup, longen) zijn er niet door verminderd, maar wel mijn vermoeidheid, concentratievermogen en algehele mallaise gevoel - die zijn grotendeels weg. Dus ik heb ondertussen een mildere manier v het juiste dieet gevonden, waarbij ik iig tarwe, geraffineerde suiker, groente v nachtschadefamilie en alcohol compleet vermijd, maar heerlijk eet en geen enkele moeite heb om dit vol te houden. Ik ben ook weer iets aangekomen wat ik door het strenge dieet afgevallen was - ik zie er veel beter uit nu. Ook loop ik weer om de dag een half uur hard, heel rustig aan, gewoon voor het genot vh hardlopen en het doorwarmen van mijn longen. (Werk)stress blijkt ook een belangrijke nogal accute trigger dus ik ga voorzichtig aan weer wat uurtjes in de week werken, maar vermijd de stress als de pest. Dat lukt natuurlijk niet altijd maar als het toch op m'n pad komt hakt het er onverwacht hard in. Wellicht moet ik ander werk gaan zoeken, dat pad ben ik aan het onderzoeken nu.

 

Werk jij nog gewoon, ooit minder gewerkt? Had jij meetbare sarcoïdose in je bloed en zo ja is dat veranderd?

 

Groet,

Marcella

Link to comment
Share on other sites

Marcella, vorig jaar half april ben ik s'middags rond 16.45 uur achter het stuur in slaap gevallen, kwam wonder boven wonder zonder schades e.d. in het gras terecht! Dat was op de A1 bij afslag Eemnes. Toen ben ik letterlijk wakker geschut! Ik trok het allemaal niet meer. Ik had met name de middag moeheid. om 3 uur moest ik op bed liggen en sliep dan 1 tot 1,5 uur. om 10 uur half 11 s'avonds moest ik weer plat. Na een gesprek met mijn leidinggevende en de bedrijfsarts ben ik halve dagen gaan werken. In november ben ik 5,5 uur gaan werken. Nadat ik was gestart met het Oerdieet knapte ik met sprongen op! Afgelopen week weer hele dagen aan de slag en het gaat goed met mij.

Alleen mijn linker oog / lid doet nog wat moeilijk. Met een zonnebril regelmatig op gaat ook dat inmiddels weer beter.

Mijn ACE (op de manier gemeten in het Hofpoort Woerden) waren als volgt:

September 2009 > 108

Januari 2010 > 82

Mei 2010 > 77

Oktober 2010 > 90

De volgende afspraak voor longfoto's en bloed staat half mei. Ik ben erg benieuwd. ACE voor mijn persoon zal volgens mijn behandelend arts ergens rond de 48 moeten zijn. Nu weet ik dat het ACE op diverse manieren wordt gemeten cq wordt weergegeven.

 

Een dieet en of aangepast eetpatroon helpt ons zeker. Daar ben ik nu wel van overtuigt, maar zoals mijn alternatieve behandelaar ook zegt, het helpt jullie maar genezen moet het lijf zelf doen. Als je met je eten het een handje kan helpen, want met een juist eetpatroon komt je immuumsysteem tot rust en kan het zich gaan genezen, je hebt wel hulpstoffen nodig zoals Roelof ook al heeft vermeld.

 

Groetjes,

 

John

Link to comment
Share on other sites

John,

 

als eerste prima dat het helpt, en inderdaad verkeerd voedsel belast je immuun systeem, en dat moet nu juist die L vorm bacterien opruimen. Dus je wilt dat zoveel mogelijk de ruimte geven om dat te doen. Het Marshall dieet en het oer dieet lijkt veel op elkaar. Genetisch is een mens niet veranderd in de afgelopen twee duizend jaar. in 100 generaties veranderd daar niet zoveel in. De medicijnen van het Marshall protocol geven daar nog een extra zet aan. Die zorgen ook chemisch dat je immuun systeem van de hinder veroorzaakt door de bacterien afkomt. In elk geval goed te horen dat er hier en daar succes geboekt wordt.

 

groeten Erik (Roelof)

Link to comment
Share on other sites

Voortgang Erik week 11

 

Het was een week waar ik energie had om veel te doen. Ik heb ook veel gedaan: op 4 dagen een aantal uren op het werk gewerkt. Ook thuis gewoon gewerkt. Op zaterdag had het bedrijf de hele Efteling afgehuurd. Ik heb de hele dag in de stralende zon gelopen, ik heb met veel mensen gesproken, het was een mooie dag. Uiteindelijk dus veel te veel gelopen, waardoor ik ’s avonds weer flink pijn in mijn voet had.:cursing: Mijn voet was zondag al wat beter was maar niet goed.

 

Ik ben weer begonnen met trekzak spelen, mijn handen doen dan eigenlijk nauwelijks pijn meer. Het gaat nog flink houterig want ik heb nu een halfjaar niet meer gespeeld. :biggrin:

 

Foto fobie is iets erger geworden, maar nu heb ik de NoIR zonne brillen dus is het wel te hanteren.:cool:

 

Blood druk is nu stabiel. Mijn longen zijn nog niet veel beter, als ik wat ga doen krijg ik het nog steeds snel benauwd. Ik heb nog steeds wat verlaging 36.0 terwijl ik normaal iets van 37.5 heb als ik me goed voel.

 

Groeten Erik (Roelof)

Link to comment
Share on other sites

Erik,

 

Klinkt goed, al moet je idd wel een beetje op jezelf letten. Ik kan het me goed voorstellen, nu ik me soms beter voel ren ik meteen harder en doen mijn longen de rest vd dag flink pijn. Op een of andere manier is de vermoeidheid toch de sterkste rem.

 

Wanneer ga je a/d antibiotica? Ik heb tot nu toe aangenomen dat je nu medicijnen gebruikt die de bacteriën (zonder celwand) gevoelig maken voor antibiotica en dat in de volgende stap - de kuren - je genezing zit... :unsure: of begrijp ik eea nog steeds verkeerd?

 

Groeten,

Marcella

Link to comment
Share on other sites

Marcella,

 

ja nee ongeveer. De olmesartan activeert je immuun systeem en brengt je hormoon huishouding weer op orde, daardoor weg brain fog en weg hoofdpijn. Nu moet het immuun syteem aan de gang. Dit kun je helpen met de antibiotica, maar de nieuwste inzichten zijn dat de olmesartan alleen het ook doet, je hebt dan minder bijwerkingen en het duurt langer. Eerst moet ik niet meer van die aanvallen krijgen zoals een paar weken geleden voordat ik weer durf om meer medicijnen te nemen. Ik denk dat het nog weken duurt voordat ik dat vertrouwen heb in de verbetering. Het gaat welliswaar minder op en neer , maar het gaat nog steeds op en neer. Gister weer een dag met jeuk, zondag weer een nacht niet slapen, zo komt alles nog een keer langs. Als dat weg is denk ik pas over de tweede ronde.

 

groeten Erik (Roelof)

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in

×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.