Ga naar inhoud

griepprik


Zjakke

Recommended Posts

Vandaag heb ik een oproep ontvangen om een griepprik te komen laten zetten bij mijn huisarts.(voor het eerst)

Mijn eerste reactie was: dat is toch voor zieke mensen!

 

Even word ik weer met mijn neus op de feiten gedrukt dat ik toch echt ziek ben. En dat het tijd wordt dat te accepteren, iets wat ik de ene dag beter doe dan de andere.

 

Waar ik ook nieuwsgierig naar ben of dat jullie deze prik wel of niet laten zetten. Een vaccinatie is nooit risicoloos dus ik wil even bedenken wat ik hiermee ga doen. Meningen van anderen kunnen me daar bij helpen. Mijn huisarts is duidelijk voor, mijn homeopaat duidelijk tegen. Ik heb er niet eerder bij stilgestaan.

 

Groetjes, Jacqueline.

Link to comment
Share on other sites

ja hoor ik haal ook ieder jaar de griepprik.

en moet zeggen het ene jaar ben ik dus

echt niet verkouden o.i.d. en het andere

jaar dus wel verkouden maar niet echt griep hoor.

Link to comment
Share on other sites

griepprik

 

ik heb de griepprik al al 14 jaar zou het echt doen

heb tot nu toe maar 1 keer echt griep gehad je ziekte gaat dan gelijk ook achter uit en je hersteld veel langzamer

echt doen hoor

 

groetjes gerry

Link to comment
Share on other sites

Hoi Zjakkie,

 

Ik had precies hetzelfde. Ik kreeg vandaag ook zo'n oproep binnen en het duurde ook even voor ik het snapte. Tjee, af en toe echt blond!

Ik ga hem in ieder geval wel halen.

Groeten, Martine

Link to comment
Share on other sites

Guest Ienepien

Ook ik heb voor het eerst een oproep voor de griepprik, oeps! dat is effe wennen,

dan sta je dus op de risico lijst.

Ik ga hem zeker halen.

Groeten Ineke

Link to comment
Share on other sites

Griepspuit

 

Toen ik voor het eerst de oproep kreeg, had ik mijn bedenkingen.

Ik vond mezelf niet ziek genoeg (dacht ik..) en wilde niet zieker worden door die spuit. Tot een verkoudheidje, longontsteking werd en ik door zuurstoftekort verkramping kreeg van de hartspier (Angina Pectoris).

Na de eerste dagen op Intensive Care te hebben gelegen en daarna nog een weekje aan de zuurstof en prednison, is er geen haar meer op mijn hoofd die er aan denkt om de griepspuit te negeren.

Doen dus!

 

Groetjes, Jeanet

Link to comment
Share on other sites

Ik haal de griepspuit al jaren. Ik kreeg de oproep waarschijnlijk omdat ik astma heb, waarvoor ik heel af en toe Ventolin gebruikte, verder niets. Ach, de griepspuit is met zo'n oproep gratis en een beetje Hollander is toch wel te porren voor een gratis shot? :biggrin:.

Ik heb gemerkt dat mijn Sarcoïdose klachten verergeren als ik er iets anders bij krijg, zoals een verkoudheid of een buikgriep. Dus een echte griep wil ik al helemaal niet meemaken. Ik ga dus ook dit jaar weer mijn 'shot' halen :)

Bewerkt door Albertina
Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Ik krijg Remicade en heb nog niks gehoord dat ik de griepprik moet halen. Ik zal het eens vragen als ik bij de arts kom.

Link to comment
Share on other sites

Nou nou nou, ik was lekker mutserig vandaag :w00t:

Dacht vandaag de griepsspuit te krijgen dus met mijn

brief na de locatie waar de prikken worden gegeven...

Niemand te zien.... kijk in nog eens in mijn brief...

blijkt het woensdag 5 november te zijn.... dommie hè :blushing: :blushing:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

hoi,

 

dit wordt dus mijn eerste berichtje, maar ik wil graag reageren op jouw vraag.

Ik haal de griepprik al jaren en ik wil niet zeggen dat je dan de griep niet kan krijgen maar minder heftig dan zonder de prik, dat heb ik uitgeprobeerd en is niet meer voor herhaling vatbaar. Ben dus heel erg ziek geweest en het duurde lang voordat ik hersteld was. Maar goed, ik haal het dus elk jaar braaf om risico uit te sluiten zeg maar.

Succes,

 

groetjes ingrid

Link to comment
Share on other sites

Ik krijg ook al jaren een oproep voor de griepprik en ik ga hem ook altijd wel halen. ik ben wel daarna een dag of wat niet lekker. maar dat hoor ik wel vaker ( ook van niet sarco patienten)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tadaaaaa.... ik heb de griepspuit weer gehad!!!

 

:w00t: het leek wel uitverkoop, wat een drukte zeg!!!

Wat een opstopping haha

het hele verkeer ligt plat omdat wij dat prikkie moeten halen ooooh

 

Echt gekke werk, gelukkig ging het nogal vlug maar toen ik klaar was,

stond er nog zo'n hele lange rij haha :shocked:

 

Veel bekijks hoor!!! zo in de spits.....

 

Groetjes Okkie ;)

Bewerkt door okkie
Link to comment
Share on other sites

:lol:whaahahaha... nee dat nog net niet Jaochim :silly:

 

Ik stond vanochtend met hoofpijn op, gelukkig in de loop van de dag weer over gegaan...

Zou maarzo van die injectie kunnen zijn??? :p

Maar het is nu gelukkig weer over hoor.

Heb jij 'm ook al gehad???

Link to comment
Share on other sites

Ik heb ook al jaren de griepprik,al voordat er dus sacoidose bij mij was vastgesteld.

Ik heb er zelf om gevraagd omdat ik elke jaar rondom januari ziek werd,en met hevige benauwdheid op bed lag.

Ik heb altijd al aanleg voor astma gehad en last gehad van benauwdheid.

Nu ik dus die griepprik haal heb ik minder last en lig ik in januari niet plat op bed,hihi;)

Link to comment
Share on other sites

Ook m'n shot gehaald!

 

Ik heb afgelopen dinsdag mijn 'shot' gehaald. Woensdag bij een bepaalde krachtoefening (fysio) ging ik de plek behoorlijk voelen! De volgende dag een blauwe plek. Tsja, dat krijg je met Ibuprofen...

Link to comment
Share on other sites

hihi.... ik heb er gelukkig geen last van gehad en ben er ook niet ziek van geweest :)

Wist overigens niet datje van die blauwe plekken krijgt met Ibuprofen... ???

Is de plek al weer weg... of zie je er nog mishandeld uit hihi :ohmy: :hameren:

 

fijn weekeind!!! groetjes Okkie xmvepf.gif

Link to comment
Share on other sites

Je ziet er niks meer van :biggrin: maar het voelt nog wel blauw. Maar dat heb ik vaker, van die onzichtbare blauwe plekken...

 

Als je langdurig en veel Ibuprofen gebruikt, dan duurt het wat langer voordat je bloed stolt.

Na de griepspuit kwam er een druppie bloed uit het prikgaatje, dus pleistertje erop, klaar weer. Maar helaas... blijkbaar zat er onderhuids nog een gaatje ;)

Link to comment
Share on other sites

Onzichtbare blauwe plekken

 

Mijn reumatologe begreep het meteen :p!

Volgens haar is het 'blauwe plekken gevoel' een veel voorkomend verschijnsel bij Sarcoïdose. Ik weet niet of dat alleen bij acute Sarcoïdose is of ook bij chronische.

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.