Announcement

Collapse
No announcement yet.

lyrica

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Display
Clear All
new posts

• lyrica

iemand ervaring met het gebruik van Lyrica???
    Ik gebruik amytriptyline tegen de pijn, maar het werkt niet meer.
    De volgende fase is amytiptyline in combinatie met lyrica.
    Ik ben er eerlijk gezegd een beetje huiverig voor, maar de pijn is niet meer te verdragen ,s nachts.
    Lyrica moet echter 2 keer per dag genomen worden en ik ben zo bang overdag versuft te zijn van de medicijnen.

Hi Bianc, ik heb geen ervaring met dit medicijn. Waar zit de pijn bij jou?
    Never Surrender

Comment

Hoi Joachim,
      De pijn is ooit begonnen bij de voeten en rijkt nu al van mijn voeten tot en met de billen. Het vreemde is dat de pijn pas ,s avonds of ,s nachts begint.overdag is het "houdbaar".
      Ik heb meegedaan met de laatste proef voor de ara 290. De keer daarvoor ook al maar had ik placebo. Dat was mij toen al snel duidelijk. de laatste keer echter heb ik mij heeeeel goed gevoeld. In december krijg ik te horen of ik het echte medicijn gehad heb.
      Omdat de pijn ,s nachts onhoudbaar is duurt het heel lang voor ik in slaap val. Vaak pas rond 4 uur. Geluk bij een ongeluk dat ik sinds 2 jaar afgekeurd ben en dus mijn dagen zo kan indelen dat ik geen vroege afspraken heb. Als ik nu medicijnen moet gaan nemen waardoor ik overdag ook versuft ben zakt voor mij de kwaliteit van leven enorm.

Comment

Hoi Bianca, ik heb een aantal jaren geleden Lyrica geslikt. Ging in het begin goed. Pas toen ik moest verhogen, reageerde ik verkeerd. Het leek net of ik in een bol terecht was gekomen. Ben meteen moeten stoppen. Ik hoor gelukkig ook verhalen van mensen die er heel goed op reageren. Als je er tegen kunt, moet het goed werken. Groetjes, Bernadette

Comment

hoi Bianc,

Ik heb ook ervaring met Lyrica. Eerst drie keer 75mg per dag daarna moest het steeds hoger. Medicijn heeft even tijd nodig om in je systeem te komen. Ik zeg eerlijk het haalde niet al mijn pijnen weg, en de bijwerkingen waren enorm. Helaas heeft nog niet een pijnstiller dat voor elkaar gekregen. Vooral dubbel zien was vervelend. Ik ben ermee gestopt om die reden, maar ik ken ook mensen die het medicijn gebruiken en erg goede ervaring ermee hebben. Weinig bijwerkingen en de pijnen zijn geheel verdwenen. Het is dus zeker wel het proberen waard. De grootste plus is misschien nog wel de zeer geringe kans op verslaving.
          Nu slik ik zo min mogelijk pijnstillers. Ik heb wel heel veel pijn, maar probeer maximaal om de dag een pijnstiller te nemen. Helpt niet veel maar laat me net even ontspannen.
          Sommige mensen zeggen dat pijn wel went, ik hoop dat dat bij mij ook nog komt ;-)

Mag ik vragen waar je pijnen vandaan komen? Ik heb neuropathie.

Comment

Hoi,
            Ik heb dunne vezel neuropathie. En ik heb slecht nieuws voor je : de pijn went niet...
            Bij mij in ieder geval niet, ik kan me daar ook geen enkele voorstelling van maken.
            Goed dat je verteld dat lyrica niet verslavend is, dat wist ik niet en verlaagd voor mij de drempel wel.
            Heel erg bedankt voor je berichtje
            groetjes Bianca

Comment

Klopt pijn went niet, maar volgens mij leg je je pijngrens wel steeds hoger.

Comment

dat is ook weer waar!
                heb de bijsluiter er maar weer eens bijgepakt, na grondig bestuderen besloten nog een paar weken te wachten.

Comment

Origineel geplaatst door bianc View Post
                  iemand ervaring met het gebruik van Lyrica???
                  Ik gebruik amytriptyline tegen de pijn, maar het werkt niet meer.
                  De volgende fase is amytiptyline in combinatie met lyrica.
                  Ik ben er eerlijk gezegd een beetje huiverig voor, maar de pijn is niet meer te verdragen ,s nachts.
                  Lyrica moet echter 2 keer per dag genomen worden en ik ben zo bang overdag versuft te zijn van de medicijnen.

Comment

hallo bianc ik slik ook avonds 2 amytriptyline maar tegen een depressie en ook s,avonds 1 lyrica tegen de pijn in mijn rug en die moest ik smorgens ook 1 gaan slikken maar daar ben ik na een paar dagen mee gestopt want daar werd ik harstikke dol van en een beetje zweverig van dus ik snap dat je daar huiverig voor bent maar er zijn mensen die daar helemaal geen last van hebben maar ik zou het zeker proberen op een dag dat je toch nergens naar toe hoeft misschien gaat het bij jou wel goed veel succes gr muisje

Comment

hoi bedankt voor jullie berichten. De immunoloog heeft voorgesteld om alleen in de avond lyrica te pakken, omdat de pijn vooral ,s nachts een feestje viert in mijn benen..
                      Ik slik amytriptyline tegen de pijn, maar het helpt niet tegen depressie bij mij, want daar heb ik de laatste tijd ook erg veel last van.
                      Momenteel combineer ik nog steeds amytriptyline met een glas wijn ( heeft geel etiket), maar dat helpt ook niet veel.

Comment

Hoi bianc,

Hoe bevalt Lyrica je tot nu? Je hebt wel gelijk, de pijn went niet. Snik....

Ik ben nu wel geheel gestopt met de pijnstillers. Ik raak zo van de kaart dat ik eigenlijk alleen maar paranoide word. Is natuurlijk ook wel grappig.

Comment

Hoi Jeroentia, ik durf nog steeds niet aan de lyrica te beginnen.........Geheel stoppen met pijnmedicatie durf ik ook niet. Ik heb eigenlijk alle hoop gevestigd op het experimentele middel ara 270, dom van me dat weet ik ook wel.... Hoop doet leven!

Comment

hoi ik heb lyrica ook geslikt voor pijn bestrijding helaas had ik meer bijwerkingen dan me lief was, ik zoek nog steeds maar ben nu bezig
                            om toch weer aan de morfinepleisters te gaan maar nu langzaam op te gaan bouwen...succes

Comment

Het is wel zo dat een van de grote voordelen van Lyrica is dat het niet verslavend werkt (zegt de bijsluiter dan he). Dit in contrast met veel andere zware pijnstillers. Niet geslikt is altijd mis. Mijn buurman gebruikt nu bijvoorbeeld ook Lyrica voor neuropathie en hem bevalt het wel erg goed.

Werkt bij jullie bewegen tegen de pijn? Een arts vertelde mij dat bewegen ervoor zorgt dat bepaalde pijnreceptoren "afgeleid" zouden raken en je dus minder pijn zou ervaren. Ik heb het een serieuze kans gegeven in hoeverre dat gaat, maar helaas merk ik hier niets van. Ik vroeg me af of dit voor andere wel geldt.

Maar wat is dat voor middel die Ara 270? Ik kan er zo gauw niets over vinden.

Comment

Verwerken...
                              X