Ga naar inhoud

lyrica


bianc

Recommended Posts

iemand ervaring met het gebruik van Lyrica???

Ik gebruik amytriptyline tegen de pijn, maar het werkt niet meer.

De volgende fase is amytiptyline in combinatie met lyrica.

Ik ben er eerlijk gezegd een beetje huiverig voor, maar de pijn is niet meer te verdragen ,s nachts.

Lyrica moet echter 2 keer per dag genomen worden en ik ben zo bang overdag versuft te zijn van de medicijnen.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Hi Bianc, ik heb geen ervaring met dit medicijn. Waar zit de pijn bij jou?

Link to comment
Share on other sites

Hoi Joachim,

De pijn is ooit begonnen bij de voeten en rijkt nu al van mijn voeten tot en met de billen. Het vreemde is dat de pijn pas ,s avonds of ,s nachts begint.overdag is het "houdbaar".

Ik heb meegedaan met de laatste proef voor de ara 290. De keer daarvoor ook al maar had ik placebo. Dat was mij toen al snel duidelijk. de laatste keer echter heb ik mij heeeeel goed gevoeld. In december krijg ik te horen of ik het echte medicijn gehad heb.

Omdat de pijn ,s nachts onhoudbaar is duurt het heel lang voor ik in slaap val. Vaak pas rond 4 uur. Geluk bij een ongeluk dat ik sinds 2 jaar afgekeurd ben en dus mijn dagen zo kan indelen dat ik geen vroege afspraken heb. Als ik nu medicijnen moet gaan nemen waardoor ik overdag ook versuft ben zakt voor mij de kwaliteit van leven enorm.

Link to comment
Share on other sites

Hoi Bianca, ik heb een aantal jaren geleden Lyrica geslikt. Ging in het begin goed. Pas toen ik moest verhogen, reageerde ik verkeerd. Het leek net of ik in een bol terecht was gekomen. Ben meteen moeten stoppen. Ik hoor gelukkig ook verhalen van mensen die er heel goed op reageren. Als je er tegen kunt, moet het goed werken. Groetjes, Bernadette

Link to comment
Share on other sites

hoi Bianc,

 

Ik heb ook ervaring met Lyrica. Eerst drie keer 75mg per dag daarna moest het steeds hoger. Medicijn heeft even tijd nodig om in je systeem te komen. Ik zeg eerlijk het haalde niet al mijn pijnen weg, en de bijwerkingen waren enorm. Helaas heeft nog niet een pijnstiller dat voor elkaar gekregen. Vooral dubbel zien was vervelend. Ik ben ermee gestopt om die reden, maar ik ken ook mensen die het medicijn gebruiken en erg goede ervaring ermee hebben. Weinig bijwerkingen en de pijnen zijn geheel verdwenen. Het is dus zeker wel het proberen waard. De grootste plus is misschien nog wel de zeer geringe kans op verslaving.

Nu slik ik zo min mogelijk pijnstillers. Ik heb wel heel veel pijn, maar probeer maximaal om de dag een pijnstiller te nemen. Helpt niet veel maar laat me net even ontspannen.

Sommige mensen zeggen dat pijn wel went, ik hoop dat dat bij mij ook nog komt ;-)

 

Mag ik vragen waar je pijnen vandaan komen? Ik heb neuropathie.

Link to comment
Share on other sites

Hoi,

Ik heb dunne vezel neuropathie. En ik heb slecht nieuws voor je : de pijn went niet...

Bij mij in ieder geval niet, ik kan me daar ook geen enkele voorstelling van maken.

Goed dat je verteld dat lyrica niet verslavend is, dat wist ik niet en verlaagd voor mij de drempel wel.

Heel erg bedankt voor je berichtje

groetjes Bianca

Link to comment
Share on other sites

dat is ook weer waar!

heb de bijsluiter er maar weer eens bijgepakt, na grondig bestuderen besloten nog een paar weken te wachten.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
iemand ervaring met het gebruik van Lyrica???

Ik gebruik amytriptyline tegen de pijn, maar het werkt niet meer.

De volgende fase is amytiptyline in combinatie met lyrica.

Ik ben er eerlijk gezegd een beetje huiverig voor, maar de pijn is niet meer te verdragen ,s nachts.

Lyrica moet echter 2 keer per dag genomen worden en ik ben zo bang overdag versuft te zijn van de medicijnen.

 

 

Link to comment
Share on other sites

hallo bianc ik slik ook avonds 2 amytriptyline maar tegen een depressie en ook s,avonds 1 lyrica tegen de pijn in mijn rug en die moest ik smorgens ook 1 gaan slikken maar daar ben ik na een paar dagen mee gestopt want daar werd ik harstikke dol van en een beetje zweverig van dus ik snap dat je daar huiverig voor bent maar er zijn mensen die daar helemaal geen last van hebben maar ik zou het zeker proberen op een dag dat je toch nergens naar toe hoeft misschien gaat het bij jou wel goed veel succes gr muisje

:biggrin:

Link to comment
Share on other sites

hoi bedankt voor jullie berichten. De immunoloog heeft voorgesteld om alleen in de avond lyrica te pakken, omdat de pijn vooral ,s nachts een feestje viert in mijn benen..

Ik slik amytriptyline tegen de pijn, maar het helpt niet tegen depressie bij mij, want daar heb ik de laatste tijd ook erg veel last van.

Momenteel combineer ik nog steeds amytriptyline met een glas wijn ( heeft geel etiket), maar dat helpt ook niet veel.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Hoi bianc,

 

Hoe bevalt Lyrica je tot nu? Je hebt wel gelijk, de pijn went niet. Snik....

 

Ik ben nu wel geheel gestopt met de pijnstillers. Ik raak zo van de kaart dat ik eigenlijk alleen maar paranoide word. Is natuurlijk ook wel grappig.

Link to comment
Share on other sites

Hoi Jeroentia, ik durf nog steeds niet aan de lyrica te beginnen.........Geheel stoppen met pijnmedicatie durf ik ook niet. Ik heb eigenlijk alle hoop gevestigd op het experimentele middel ara 270, dom van me dat weet ik ook wel.... Hoop doet leven!

Link to comment
Share on other sites

hoi ik heb lyrica ook geslikt voor pijn bestrijding helaas had ik meer bijwerkingen dan me lief was, ik zoek nog steeds maar ben nu bezig

om toch weer aan de morfinepleisters te gaan maar nu langzaam op te gaan bouwen...succes

Link to comment
Share on other sites

Het is wel zo dat een van de grote voordelen van Lyrica is dat het niet verslavend werkt (zegt de bijsluiter dan he). Dit in contrast met veel andere zware pijnstillers. Niet geslikt is altijd mis. Mijn buurman gebruikt nu bijvoorbeeld ook Lyrica voor neuropathie en hem bevalt het wel erg goed.

 

Werkt bij jullie bewegen tegen de pijn? Een arts vertelde mij dat bewegen ervoor zorgt dat bepaalde pijnreceptoren "afgeleid" zouden raken en je dus minder pijn zou ervaren. Ik heb het een serieuze kans gegeven in hoeverre dat gaat, maar helaas merk ik hier niets van. Ik vroeg me af of dit voor andere wel geldt.

 

Maar wat is dat voor middel die Ara 270? Ik kan er zo gauw niets over vinden.

Link to comment
Share on other sites

Voor sommige dingen wel, en voor sommige dingen niet is mijn ervaring. De zenuwpijn gaat overal doorheen, bewegen of niet bewegen. Wel komt het altijd op in rust, maar of ik de weken ervoor nu meer bewogen heb of niet, die pijn blijft hetzelfde. (scheuten in handen, voeten, ellebogen en knieën) Wel helpt bewegen bij mij tegen bijv. hoofdpijn en pijn rondom gewrichten, dat wordt er op termijn wel minder van. Maar dan heb ik het wel over een langere periode in staat zijn om meer te bewegen. Op dit moment zit ik met strikte rust thuis (per order van de huisarts, lang verhaal) en merk ik dat ik meer last heb van die pijn.

Link to comment
Share on other sites

sorry was ara 290, ik heb nu 2 keer meegedaan aan een proefperiode omdat het nog niet op de markt is. De 1e keer was ik er al snel achter dat ik placebo had. De tweede keer heb ik er wel voordelen van gehad, maar ik weet nog niet of het nou het echte middel was.

Link to comment
Share on other sites

bij mij maakt het wel verschil of ik veel beweeg of niet. een dagje luieren moet ik vaak bekopen met een meer pijnlijke nacht als anders. De pijn komt inderdaad opzetten zodra ik in rustpositie lig.

Heb al een een apparaat overwogen dat elke 10 minuten automatisch je benen omhoog trekt in bed haha. Maar dan wordt je daar natuurlijk weer wakker van en dat schiet dus ook niet op

Link to comment
Share on other sites

Als ik nog een vraag mag stellen. Hebben jullie behalve neuropijnen ook uitval van gevoel en motoriek? Ik heb dat vanaf mijn nek naar onder eigenlijk over mijn hele lichaam. Misschien wel wat veel, maar vroeg me af hoe andere daar mee omgaan. Veel moeten leren compenseren. Leren lopen, dingen pakken en met gevaren omgaan zoals hete koffie en scherpe dingen en als je dan iets voelt is het meestal pijn.

Maakt dagelijks leven wel een uitdaging haha. De pijnen verlammen nog het meest, en medicijnen maken je ook lekker alert. Hebben jullie bepaalde truckjes om met sommige situaties om te gaan of zo?

Link to comment
Share on other sites

Ik laat wel vaker iets zomaar vallen,zonder dat ik mijn hersenen daar opdracht toe geef. Is me eens gebeurd bij een konijn van me, sindsdien pak ik mijn konijnen liever niet meer op.

Een tijd geleden moest ik van maastricht naar eindhoven rijden vanwege een operatie voor de hond. Dat is ongeveer een uurtje. Op de terugweg verloor ik het gevoel in mijn rechtervoet, toen heb ik wel een angstig momentje gehad met 120 op de autobaan! Ik heb het gemeld aan mijn behandelend arts, en als ik daar vaker last van zou krijgen ging ze voor een hersenscan. Gelukkig is het daarna niet meer gebeurd, maar vergeet het niet aan je arts te melden. Ook ben ik laatst zomaar in een veel te heet bad gestapt,zonder het te merken, dat is natuurlijk wel gevaarlijk, ben aan het denken over thermosthatische kranen.

:

O en nog iets: je mag hier alles vragen wat je wil!!!!, behalve dan misschien mijn pincode haha

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hoi Bianc,

 

Bij mij werd gelijk het rijbewijs ongeldig verklaard. Ik mocht nadat deze afwijking in mijn zenuwstelsel werd geconstateerd direct geen voertuigen meer besturen totdat een "onafhankelijke" neuroloog mij beoordeeld had. Zijn beoordeling moet dan uiteraard wel gunstig zijn. Maar een normaal rijbewijs zal ik nooit meer krijgen. Laat staan de kosten die hiermee gemoeid zijn.

Ik begrijp dat jij hier ook geen problemen mee hebt gehad?

Link to comment
Share on other sites

hoi jeroentia,

nee helemaal niet. ik heb wel oogschade overgehouden omdat de diagnose en dus medicatie iets te laat op gang kwam. Ook zie ik niets in het donker en kan dus 's avond niet meer rijden. Dat heb ik mezelf opgelegd voor mijn veiligheid en die van anderen. Er is nooit iets gemeld aan het rdw.

Heel vervelend dat je rijbewijs ongeldig is verklaard. Ik zou niet weten hoe ik dat op moest lossen. Ik rij niet veel, maar ben alleen en moet toch grote zakken dierenvoeder halen. Net voor ik ziek werd had ik een jeepje aangeschaft, wat al jaren mijn droom was, ik zit een stuk hoger, en dat maakt veel. Toch ben ik niet altijd zeker met autorijden en dus laat ik hem staan als het niet nodig is.Hoe gaat dat eigenlijk in zijn werk? hebben de artsen het gemeld aan het rdw?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

De artsen hebben het niet gemeld aan het RDW. Ze hebben mij erop gewezen dat wanneer je zenuwziekte hebt of hebt gehad, en andere criteria, je bij wet verplicht bent om dit te melden aan het CBR. Een rijbewijs is ooit afgegeven met de voorwaarde dat je gezond bent.

Hier een indicatie van de vragen die je krijgt over veranderingen in je gezondheid en de geldigheid van je rijbewijs.

http://www.cbr.nl/11376.pp

Ik heb het dus zelf gemeld aangezien ik geen problemen wil met mijn verzekering bij een mogelijk ongeluk. Ik heb dit nooit geweten en baal daar natuurlijk best van.

Bewerkt door Jeroentia
Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.