Ga naar inhoud

bijwerkingen medicatie


maddizon

Recommended Posts

hallo

 

iedereen heeft natuurlijk bijwerkingen van de medicatie de ene wat meer als de andere mijn vraag is nu als het uitmaakt wanneer je een medicatie

inneemt,welk tijdstip ? hoor allemaal andere versies van apotheker en artsen

 

ik neem nu s morgens co-trimoxazol, s middags MTX injectie ( 1 pw ) en s avonds bij avondeten prednison 40 mg plus alle toeters van maag en zuurbeschermers

 

nu heb ik erge last van niet slapen hyper/druk/opvliegers slapeloosheid ondanks slaapmedicatie

 

nu denk ik dat deze bijwerkingen van de prednison komen heeft iemand raad maakt het uit wanneer je prednison inneemt ??

 

welk tijdstip nemen jullie prednison in ? en herkennen jullie deze bijwerkingen ?

vast bedankt

 

gr maddy

Link to comment
Share on other sites

Hoi Maddy,

 

Ik heb die klachten ook gehad. Ik slikte 60mg op een dag. Ik moest alles ineens nemen en nam het om 11:00. Ook samen met maagbeschermers en die hele mikmak.

Ik sliep soms een paar dagen gewoon niet. Ik lag de hele nacht wakker en zodra de zon opkwam wilde ik gaan slapen. Ik wilde ook dag en nacht niet draaien en stond maar gewoon op. Gevolg was wel dat ik wel eens twee dagen niet sliep. Maar uiteindelijk wende mijn lichaam daar wel aan en kon ik redelijk goede nachten slapen.

Ik heb het ook een tijdje savonds ingenomen voor het eten voor de maag, maar dan had ik duidelijk snachts meer last.

 

Zo werd ik ook veel druk, en wilde veel tegelijk doen. Alsof je energie voor tien had. Dit kon ook wel eens gevolgd worden door onstopbare woede uitbarstingen. Vreetbuien waren dan wel weer leuk haha. Opvliegers heb ik er misschien maat twee van gehad, maar iedereen is verschillend natuurlijk.

 

Hopelijk heb je hier iets aan.

 

Sterkte in ieder geval.

 

Grt,

 

Jeroen

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hoi Maddy,

 

Ik herken die bijwerkingen van de prednison.

 

Slaapproblemen, opvliegers, hoge bloedruk, gewichtstoename, maagzuur en in het begin, ik ben nu aan het afbouwen, dat hyper gevoel.

Mijn longarts heeft gezegd dat ik de prednison 's morgens moest innemen na het eten dan krijg je de minste problemen.

 

Groetjes Annabelle

Link to comment
Share on other sites

hoi jeroen en annabelle

 

bedankt voor jullie reactie ik ben naar apotheker geweest en besloten om de prednison ook s morgens in te nemen

ga het eens testen en zal het dan hier posten als er verschil is

 

jeroen : woedeaanvallen heb ik niet echt vreetbuien wel die hou ik onder controle al is dat zo moeilijk

annabelle : ik meet mijn bloeddruk niet maar weet zeker dat die een stuk hoger is

 

gr maddy

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

inmiddels weer twee weken verder is beter nu dat prednison s morgens in te nemen maar slapen is nog steeds een grote ramp

ga nu de prednison weer afbouwen hopen dat de MTX het in februari gaat overnemen 12 weken afbouwen nu

 

nu snel weer proberen in het ritme te komen van slapen, MTX geen bijwerkingen meer misselijkheid is weg

 

gr maddy

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.