Ga naar inhoud

B12 injectie of pillen?


maaike1976

Recommended Posts

Zijn er mede lotgenoten die b12 injecties krijgen? En wat is jullie ervaring hiermee? Ik heb last van moeheid, duizelig, misselijk.. Vooral de moeheid speelt parten mbt werk en gewoonweg kunnen functioneren overdag.. iemand tips en info.. ik heb 4 plekjes bij de luchtwegen en 1 op de rib.

Link to comment
Share on other sites

Hoi Maaike,

injecties heb ik gelukkig niet nodig. De b12 is altijd goed op peil. Sinds bijna anderhalf jaar slik ik maagbeschermers èn mtx, en die belemmeren de opname van b12, en sinds die tijd slik ik tabletten van de Trekpleister, en die helpen mij genoeg om de b12 op peil te houden. Een paar weken geleden is het nog eens geprikt, plus ook Hb/ ferritine/ MCV. Dat zijn ijzerwaardes, en die kunnen veranderen als je b12 tekort hebt.

 

Ik snap trouwens niet helemaal waarom je dit vraagt. Is je b12 waarde te laag, en de opname vanuit tabletten slecht? Of ben je wanhopig op zoek naar alles wat je maar van de sarco-vermoeidheid af kan helpen? ;)

 

groetjes

 

Link to comment
Share on other sites

Maaike jouw klachten hoeven toch niet door een tekort aan B12 te komen. Of ben je er al op gecontroleerd. Mijn dochter krijgt elke drie maanden een B12 spuit. Pillen zijn voor haar geen optie.

Link to comment
Share on other sites

Ik sprak vandaag inderdaad iemand die ik vertelde over dit alles. Zij heeft ziekte van crohn en vertelde me van de b12 injecties.. en de pillen. Dus ik dacht misschien heeft iemand ervaring of een tips. Dus je kan inderdaad wel zeggen dat ik "wanhopig" op zoek ben ja.. ik heb pas in januari weer een afspraak met mijn arts vandaar dat ik het hier vraag. Bedankt voor jullie antwoord.

Link to comment
Share on other sites

Klopt, is inderdaad een Crohn ding, die B12.

Bij twijfel gewoon even door je huisarts laten prikken, toch?

Die kan in het geval dat het te laat is altijd nog contact zoeken met jouw behandelend arts in het ziekenhuis of het eerder behandeld dient te worden dan jouw eerste afspraak daar weer is...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hoi,

Ik zat in de mallemolen van de sarco en dunne vezelneuropathie, toen ik iets las van b12. De klachten komen overeen.Ik had toevallig een formulier thuis liggen om bloed te prikken in het ziekenhuis. Daar heb ik gewoon zelf de B12 op aangekruist. Er bleek inderdaad dat ik een b12 tekort had. Er is toen aanvullend bloedonderzoek gedaan waaruit bleek dat ik via pillen de b12 niet op nam.Nu krijg ik iedere 4 weken een injectie. Helaas bleek dat ik toch ook sarco en dvn had....Vraag gewoon om een bloedonderzoek.nee heb je , ja kun je krijgen.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

voor mijn sarcoïdose die ik sinds 1973 heb ,maar door fouten van het ziekenhuis pas in 2008 werden behandel krijg ik iedere 6 weken 450mg remicade en nu iedere 2 maanden een vitamine b12 spuit

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

 

Heb je dan wel een tekort aan B12 ?

Heeft de longarts je B12 geprikt en hoe hoog was het?

 

Ik gebruik zuigtabletten van Ortica deze zijn makkelijk opneembaar.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Goede avond, ik heb een vraag over mijn b12 tekort heb 4weken geleden om de dag een injectie gehad.In totaal 6. Nu voel ik me weer net als voor de injecties .morgen moet ik weer bloedprikken heeft dat zin gr Maria

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.