Ga naar inhoud

Alendroninezuur


Nancy

Recommended Posts

Afgelopen maandag heb ik dit middel voor het eerst gebruikt tegen botafbraak. Maandagnacht werd ik niet zo lekker en vanaf dinsdag ben ik echt doodziek geweest. Vreselijke buikpijn, pijn op de borst en enorme onrustige darmen en diarree. 4 dagen is er geen eten binnen gebleven en zit ik haast tegen uitdroging aan...Diarreeremmers haalden niets uit en ook droog eten hielp niets.

Ik heb gebeld met de poli van de neuroloog, en die zeiden dat dit wel vaker voorkomt. Het lichaam moet wennen.. maar dit is niet gezond, zo werkt de prednison ook niet goed lijkt me...

Maandag is de neuroloog er weer dan moet ik even bellen voor overleg. Ik neem het echt nooit meer in!! :eek:

 

Heeft er iemand een soortgelijke ervaring met dit middel? :confused1:

 

Link to comment
Share on other sites

Niet zo heftig nee. Ik moest er wel aan wennen, en ik merk ook dat ik last van mijn maag krijg van dat spul. Ik moet de mtx en alendroninezuur echt precies verdelen over de week. Zo slik ik vrijdagavond de mtx (echte aanslag op mijn maag) en dinsdagochtend het alendroninezuur. Daarnaast slik ik ook iedere dag prednison en een maagbeschermer. Ik zou zeker overleggen, of dit gaat afzakken. Dan is het toch wel de moeite waard om het een kans te geven, want het is serieus een goed middel. Ik slik nu al bijna 2 jaar prednison, en heb pasgeleden een dexascan gehad: geen spoor van botontkalking. Is toch zeker wel de moeite waard lijkt mij. De longarts heeft het ook nog steeds niet over helemaal afbouwen van de prednison. Ik zit nu op 10mg/dag en mag 7,5mg/dag gaan proberen, maar het klonk alsof het dat ook wel zou gaan zijn... Dus die alendroninezuur ga ik ook nog wel een tijd nodig hebben...

Link to comment
Share on other sites

Ik heb alenca gebruikt voor mijn botontkalking. Hier zit ook een tablet met alendronizuur in. Kreeg al heel snel na inname pijn op mijn borst. Deze pijn hield bijna een week aan en dan was het weer tijd voor mijn volgende tablet. Na een paar weken ben ik gestopt. Krijg nu een keer per 6 maanden een spuitmet prolia erin. Daarnaast kalktabletten. Nancy sterkte ermee.

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.