Ga naar inhoud

Vergoeding Remicade of Humira


Laila

Recommended Posts

Beste mensen,

 

Ik heb de volgende vraag, namelijk: Zijn er nog ziekenhuizen en zorgverzekeraars die één van deze twee medicijnen vergoeden? Mijn huidige zorgverzekeraar is DSW.

Link to comment
Share on other sites

hoi laila

 

hoe ik het begrijp geven ziekenhuizen uit hun eigen vergoeding remicade/humira, dat betekent dan ook dat je deze medicatie niet zo gauw zal krijgen,

eerst ga je door de molen met de medicatie die wel vergoed wordt door de verzekering.

 

gr maddy

Link to comment
Share on other sites

hoi laila

 

hoe ik het begrijp geven ziekenhuizen uit hun eigen vergoeding remicade/humira, dat betekent dan ook dat je deze medicatie niet zo gauw zal krijgen,

eerst ga je door de molen met de medicatie die wel vergoed wordt door de verzekering.

 

gr maddy

 

 

Beste Maddizon,

 

Bedankt voor je antwoord. Momenteel gaat het steeds slechter een familielid die de ziekte heeft. Geven de artsen uit zichzelf aan dat iemand kan overstappen? of moeten wij dit zelf aangeven? Mijn familielid word behandeld bij het Erasmus ziekenhuis in Rotterdam.

Link to comment
Share on other sites

een arts zal de behandeling voorschrijven,is zware medicatie waarbij immuunsysteem heel wat te verduren heeft,

en natuurlijk de hoge kosten die het met zich meebrengen, heeft je familielid geen andere medicatie nu ? prednison en/of MTX ?

ligt ook aan de bloedwaarden de actieviteit van sarco etc etc is een hele stap naar remicade

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Waar heb je geen bijwerkingen van. Ik gebruik al vijf jaar Remicade en heb geen last van bijwerkingen. Ben net zoveel of weinig ziek als een gezond iemand. Groetjes

Link to comment
Share on other sites

Je hebt gelijk, alles heeft zijn bijwerkingen, ook Prednison en MTX. Ik ben blij om te horen dat je prima reageert op Remicade en dat het bij jouw een positief effect heeft.

 

Groetjes,

 

John

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Inderdaad kan je van alle medicatie die wij moeten hebben fikse bijwerkingen krijgen maar zonder die medicatie kunnen we niet omdat de klachten en gevolgen van de sarcoïdose ernstiger van aard zijn.

Ik heb een jaar remicade gehad en krijg nu Humira via de oogarts.

Om even terug te komen op de vraag van Laila, die beide medicijnen zijn de laatste medicijnen die je krijgt als al het andere niet of niet voldoende helpt.

Je krijgt die medicatie van het ziekenhuis zelf uit hun "budget" als de behandelaar het nodig acht.

Verwacht ook geen wonderen van remicade of humira het jaar dat ik remicade kreeg is er niets veranderd aan mijn klachten.

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.