Ga naar inhoud

Carnitene


Guest Watson

Recommended Posts

Guest Watson

Beste allemaal,

 

Bij mij werkt carnitene heel goed als ik moe ben.

De tabletten waren van mijn vrouw. Ze gebruikt deze tabletten ook tegen "vermoeidheid".

 

Info :

 

De werkzame stof in Carnitene Sigma Tau is L-carnitine. Artsen schrijven het voor bij een L-carnitine-gebrek (stofwisselingsziekte waarbij een tekort aan het natuurlijke aminozuur l-carnitine optreedt). L-carnitine is onmisbaar voor de werking van de spieren en wordt door de lever geproduceerd.

 

Carnitine wordt beschouwd als een aminozuur dat echter niet als bouwstof dient voor lichaamsweefsel, zoals andere aminozuren, maar een belangrijke rol speelt in de vetstofwisseling. Tevens fungeert carnitine als antioxidant. De dagelijkse inname via de voeding varieert sterk, n.l. van 5mg tot 100mg per dag. Rood vlees is de belangrijkste voedingsbron. Het lichaam maakt deze voedingsstof voornamelijk zelf met het aminozuur lysine. Hiervoor zijn tevens het aminozuur methionine, de vitamines C, B3 en B6 en het mineraal ijzer nodig. Een tekort aan één van deze voedingsstoffen zal tevens een carnitinetekort veroorzaken.

 

Carnitine transporteert vetzuren naar de mitochondrieën waar deze als energie verbruikt worden. Dit gebeurt o.a. in de spieren en dan met name in de hartspier. Extra carnitine kan het vet*zuurgehalte (triglycerides) verlagen en heeft een gunstige invloed op de hdl/ldl-choles*terol verhouding. Uit een studie is gebleken dat carnitine het cholesterolgehalte verlaagt en het hdl-cholesterol verhoogt terwijl het ECG verbetert. Carnitine verbetert dan ook bij hartpatiënten de werking van de hart*spier bij cardiomyopathie, hartzwakte, en beschermt tegen hartvergroting. Uit autopsie is ook ge*bleken dat de hartspier van overledenen aan een hartinfarct zeer lage gehaltes carnitine bevat. Recentelijk zijn er twee gedegen onderzoeken geweest die aantoonden dat extra L-carnitine bij mensen die net een hartaanval hadden gehad de kans op hartvergroting (decompensatio cordis) verkleint en andere verslechteringen tegengaat.

 

Ook wordt carnitine gebruikt bij het chronisch vermoeidheidssydroom. De mate van vermindering van klachten varieert sterk.

 

Vanwege het belang voor de energievoorziening van de spieren kan het ook behulpzaam zijn bij vormen van spierdystrofie en bij claudicatio intermittens (pijn in de kuiten na een eindje lopen), met name bij degenen bij wie het carnitinegehalte laag is. De werking berust gedeeltelijk op het gegeven dat bij de energievoorziening van de cellen waarvoor carnitine nodig is weinig zuurstof wordt verbruikt.

 

Recentelijk staat carnitine ook in de belangstelling als middel om een verzwakt immuunsysteem te versterken. Witte bloedlichaampjes hebben ook carnitine nodig om goed te functioneren. Bij aidspatiënten kon men de werking (apoptose van CD4 en 8 cellen verminderen) van lymfocyten verbeteren door extra carnitine te geven.

 

Carnitine is één van de lichaamsstoffen die bij het ouder worden afnemen. Ook is bekend dat het een rol speelt in de hersenen voor de levering van energie en hersencellen beschermt als er geen, of te weinig zuurstof aanwezig is. Daarom wordt carnitine momenteel toegepast om het denkvermogen te verbeteren. Met een speciale dure vorm -acetyl l-carnitine- heeft men enige verbetering tot stand gebracht bij Alzheimerpatiënten. Extra l-carnitine kan het lichaamsgehalte van acetyl l-carnitine verhogen. Dus het is aannemelijk dat onze carnitine ook als hersenvoeding kan dienen.

 

Carnitine kan ook helpen mannelijke onvruchtbaarheid op te heffen. Bij honderd onvruchtbare mannen die extra carnitine kregen steeg het aantal spermatozoïden en verbeterde hun beweeglijkheid. Uit een andere studie bleek dat het sperma van onvruchtbare mannen slechts een kwart van het normale carnitinegehalte bevatte.

Link to comment
Share on other sites

Dit klinkt te mooi om waar te zijn....

 

Oooohhhhh... dit zou mooi zijn maar ik denk dat je hier eerst op geprikt moet worden of zou

de arts dit zo voorschrijven???

 

Maar ik ga dit zeker met mij huisarts/longarts bespreken?

Ik vind het alleen een probleem dat je Carnitene meerdere maal per dag moet innemen om resultaat te verkrijgen :unsure:

Hier ben ik geen ster in! :blush:

Is hier geen een retard vorm van??

 

Als dit middel echt zo goed werkt waarom weten onze artsen hier dan niet van :confused1:

Of is dit spul nog niet zo lang op de markt???

 

Groetjes,

 

Okkie :)

Link to comment
Share on other sites

Ik heb ook even gegoogled op carnitine en carnitene, het is gewoon bij de drogist te koop! Het blijkt dat sporters het ook gebruiken om hun sportprestaties te verhogen. Nou ik ben geen sporter maar mijn dagelijkse prestaties mogen best wat meer worden. Dus kopen dat spul.

 

Maarrrrrrrrrrrr, hoe weet je of je carnitine gewoon maar in kunt nemen? Als je een tekort aan bv lysine zou hebben, wat is dan het effect als je carnitine extra gaat innemen. Daar kan ik helaas niets van vinden op internet. Carnitine is een enzym dat vooral gebruikt wordt om de spieren dmv vet energie op te leveren. Vetverbranding dus, helpt carnitine dan ook om af te vallen? Vet genoeg;)

Link to comment
Share on other sites

Ik kon het natuurlijk niet laten om alvast een doosje te kopen. Ik houd jullie op de hoogte. Op de verpakking staat zelfs: FATBURNER. Hiephoi, wie weet wat er allemaal gaat gebeuren.

(Ik gebruik verder geen medicijnen, dus geen last bij wisselwerkingen)

Link to comment
Share on other sites

FATBURNER. Hiephoi

 

Ik kon het natuurlijk niet laten om alvast een doosje te kopen. Ik houd jullie op de hoogte. Op de verpakking staat zelfs: FATBURNER. Hiephoi, wie weet wat er allemaal gaat gebeuren.

(Ik gebruik verder geen medicijnen, dus geen last bij wisselwerkingen)

 

Sjeeeee....... dat meen je niet!!!!!! :w00t:

Wil je het met ons delen???? Welk merk heb jij gevonden?????

Ik ben namelijk net zo’n iemand, die dan gelijk aan de gang wil gaan met dat spul hihi.....

Dus als je wil, kom maar op met de naam van dat wonderspul, dit wil ik ook wel uit proberen???

En zeker de FATBURNER spreek mij erruggggg aan!!!!!!! :w00t:

Euhhh.... 'k wil, wat….. MOET ook nog wat pondjes kwijt en…. je er nog jovel bij voelen hoppaaa..... :bandje: :lol:

 

Hoor het wel van je het Fregu????

 

Groetjes

 

Okkie

Link to comment
Share on other sites

Als je bv bij De Roode Roos (waar je korting krijgt als je lid bent van de Sarcoidose Belangenvereniging) carnitine intoetst in de zoekbalk, vind je een aantal producten.

Ik weet niet of je het via de huisarts als voorgeschreven medicijn vergoed krijgt.

Mijn doosje van vandaag komt bij DA-drogist vandaan van het merk Pharma-Nord.

Link to comment
Share on other sites

Als je bv bij De Roode Roos (waar je korting krijgt als je lid bent van de Sarcoidose Belangenvereniging) carnitine intoetst in de zoekbalk, vind je een aantal producten.

Ik weet niet of je het via de huisarts als voorgeschreven medicijn vergoed krijgt.

Mijn doosje van vandaag komt bij DA-drogist vandaan van het merk Pharma-Nord.

 

Ik heb even gekeken http://www.derooderoos.com/catalog/advanced_search_result.php?keywords=carnitine&osCsid=b43ea090dca8a51f8391084c52e0c641&x=3&y=3

 

Ik heb dagelijks wel veel medicijnen nodig :unsure:

en denk toch dat het verstandig is

om dit even te overleggen met mijn huisarts... :whistling:

en niet zomaar op eigen houtje te gaan nemen :confused1:

 

Ik ga morgen gelijk op onderzoek uit!!! ;)

Link to comment
Share on other sites

Ben benieuwd?????

 

Beste allemaal,

 

Bij mij werkt carnitene heel goed als ik moe ben.

De tabletten waren van mijn vrouw. Ze gebruikt deze tabletten ook tegen "vermoeidheid".

 

Info :

 

De werkzame stof in Carnitene Sigma Tau is L-carnitine. Artsen schrijven het voor bij een L-carnitine-gebrek (stofwisselingsziekte waarbij een tekort aan het natuurlijke aminozuur l-carnitine optreedt). L-carnitine is onmisbaar voor de werking van de spieren en wordt door de lever geproduceerd.

 

Carnitine wordt beschouwd als een aminozuur dat echter niet als bouwstof dient voor lichaamsweefsel, zoals andere aminozuren, maar een belangrijke rol speelt in de vetstofwisseling. Tevens fungeert carnitine als antioxidant. De dagelijkse inname via de voeding varieert sterk, n.l. van 5mg tot 100mg per dag. Rood vlees is de belangrijkste voedingsbron. Het lichaam maakt deze voedingsstof voornamelijk zelf met het aminozuur lysine. Hiervoor zijn tevens het aminozuur methionine, de vitamines C, B3 en B6 en het mineraal ijzer nodig. Een tekort aan één van deze voedingsstoffen zal tevens een carnitinetekort veroorzaken.

 

Carnitine transporteert vetzuren naar de mitochondrieën waar deze als energie verbruikt worden. Dit gebeurt o.a. in de spieren en dan met name in de hartspier. Extra carnitine kan het vet*zuurgehalte (triglycerides) verlagen en heeft een gunstige invloed op de hdl/ldl-choles*terol verhouding. Uit een studie is gebleken dat carnitine het cholesterolgehalte verlaagt en het hdl-cholesterol verhoogt terwijl het ECG verbetert. Carnitine verbetert dan ook bij hartpatiënten de werking van de hart*spier bij cardiomyopathie, hartzwakte, en beschermt tegen hartvergroting. Uit autopsie is ook ge*bleken dat de hartspier van overledenen aan een hartinfarct zeer lage gehaltes carnitine bevat. Recentelijk zijn er twee gedegen onderzoeken geweest die aantoonden dat extra L-carnitine bij mensen die net een hartaanval hadden gehad de kans op hartvergroting (decompensatio cordis) verkleint en andere verslechteringen tegengaat.

 

Ook wordt carnitine gebruikt bij het chronisch vermoeidheidssydroom. De mate van vermindering van klachten varieert sterk.

 

Vanwege het belang voor de energievoorziening van de spieren kan het ook behulpzaam zijn bij vormen van spierdystrofie en bij claudicatio intermittens (pijn in de kuiten na een eindje lopen), met name bij degenen bij wie het carnitinegehalte laag is. De werking berust gedeeltelijk op het gegeven dat bij de energievoorziening van de cellen waarvoor carnitine nodig is weinig zuurstof wordt verbruikt.

 

Recentelijk staat carnitine ook in de belangstelling als middel om een verzwakt immuunsysteem te versterken. Witte bloedlichaampjes hebben ook carnitine nodig om goed te functioneren. Bij aidspatiënten kon men de werking (apoptose van CD4 en 8 cellen verminderen) van lymfocyten verbeteren door extra carnitine te geven.

 

Carnitine is één van de lichaamsstoffen die bij het ouder worden afnemen. Ook is bekend dat het een rol speelt in de hersenen voor de levering van energie en hersencellen beschermt als er geen, of te weinig zuurstof aanwezig is. Daarom wordt carnitine momenteel toegepast om het denkvermogen te verbeteren. Met een speciale dure vorm -acetyl l-carnitine- heeft men enige verbetering tot stand gebracht bij Alzheimerpatiënten. Extra l-carnitine kan het lichaamsgehalte van acetyl l-carnitine verhogen. Dus het is aannemelijk dat onze carnitine ook als hersenvoeding kan dienen.

 

Carnitine kan ook helpen mannelijke onvruchtbaarheid op te heffen. Bij honderd onvruchtbare mannen die extra carnitine kregen steeg het aantal spermatozoïden en verbeterde hun beweeglijkheid. Uit een andere studie bleek dat het sperma van onvruchtbare mannen slechts een kwart van het normale carnitinegehalte bevatte.

 

Ik heb de assistente van mijn arts gesproken en zij kent dit niet, gaat dit met mijn arts bespreken en ik word hier vandaag nog over terug gebeld.... kom hier later op terug;)

 

Groetjes en fijne dag,

 

Okkie:)

Link to comment
Share on other sites

ook gevraagd

 

Ik had vandaag een afspraak bij de longarts en heb ook naar carnitine gevraagd.

Het medicijn op zich kende hij wel, maar niet de werking bij sarcoidose.

Hij zou het navragen aan collega artsen en dan hoor ik van hem.

Zodra ik iets weet laat ik het jullie weten.

Link to comment
Share on other sites

Ik krijg het niet via mijn arts :(

 

Hallo allemaal:)

Hier ben ik dan eindelijk, het was ook zo’n drukke dag vandaag voor mij!

 

Maar ik ben vanmiddag persoonlijk door mijn huisarts terug gebeld met de vraag waar ik dit gelezen had… En vertelde hem super blij dat ik ‘t hier op ‘t forum had gelezen en dit wondermiddel heeeel erg graag zou willen uitproberen…:)

Ik kreeg van hem te horen, dat het nog niet bewezen is dat dit (wondermiddel Carnitine)daadwerkelijk helpt… Je mag het ook maar kort gebruiken en zei hij nadrukkelijk!!!!

Ik heb hem bijna gesmeekt of ik het toch mocht gaan proberen maar ik krijg het niet en het wordt ook niet vergoed door het ziekenfonds zei hij!

 

Ik kan het wel kopen maar vind dit toch wel een dure grap vertelde ik hem… Ook omdat ik deze positieve kracht verkreeg met de APS-Therapie en moet dit ook met APS wel blijven onderhouden, wil ik me fit blijven voelen!!!

En dit krijg ik ook maar beperkt vergoed!!!! En dacht nu iets te hebben gevonden waar ik weer een poosje mee vooruit zou kunnen maar helaas, dit blijkt niet zo te zijn… althans voor mij dan….

Ik kan best wel een shotje gebruiken in de zin van dat pilletje zei ik tegen mijn arts… Zelfs de herinnering aan al mijn kwalen, deed mijn arts mij blijven afraden!!! Hij zegt dat het voor mij weinig tot niets zou verbeteren… uitgeklets ben je dan….:(

Dus voor mij is dit wondermiddel helaas niets… maar misschien ga ik het toch wel proberen en dan gewoon bij de DA kopen en dan een kuurtje van 2 weken. En dan moet je toch echt wel verbetering merken, als ik Watson mag geloven… hij merkte het al gelijk na inname van een pil…. toch????

Hey Fregu, merk jij nu al direct verbetering, nu je met de Carnitine begonnen bent???? Ik ben best benieuwd!!!

 

Groetjes

 

Okkie

Bewerkt door okkie
Link to comment
Share on other sites

.... maar misschien ga ik het toch wel proberen en dan gewoon bij de DA kopen en dan een kuurtje van 2 weken. En dan moet je toch echt wel verbetering merken, als ik Watson mag geloven… hij merkte het al gelijk na inname van een pil…. toch????

Hey Fregu, merk jij nu al direct verbetering, nu je met de Carnitine begonnen bent???? Ik ben best benieuwd!!!

 

Groetjes Okkie

 

Ik heb L-carnitine dus ingenomen. Een directe verbetering merkte ik niet. Wel merkte ik dat mijn lichaam min of meer op hol slaat. Geen idee wat het precies is, Ik denk dat je het beste kunt vergelijken met een lage bloeddrukaanval, rare bubbelingen in je lijf, of er niet genoeg bloed overal zit (vergelijk het met lucht in centrale verwarmingssysteem van je huis) duizelig. Maar dat heb ik in mindere mate eigenlijk altijd wel.

De eerste avond voelde ik me vrij goed, zelfs de kamer gestoft, dat is al een wonder op zich, ik doe nooit wat 's avonds, dan ben ik helemaal op.

Ik durf nu dat spul niet meer zo goed in te nemen. Laat het maar eens een paar dagen staan.

Ik heb ook de website gevonden die Watson heeft gekopieerd in zijn verhaal: http://vita-info.nl/carnitine.htm. Hierin staan ook een aantal onderzoeken vermeld.

.........

Hieruit blijkt dat vooral mannen baat hebben bij dit wondermiddel, omdat hun prestaties te maken hebben met de aanmaak van testosteron. Dat hebben vrouwen nu eenmaal bijna niet, en is het resultaat niet te merken. Helaas voor ons vrouwen. De andere onderzoeken gaan allemaal over ziektes en afwijkingen die ik niet heb, behalve overgewicht, maar dan moet ik dagelijks 4 gram innemen een maand lang, en dan val je gemiddeld 3 kg af. (dat zijn dus 8 pillen van 500 mg per dag!!!!!!!!!!, dat kost dus ongeveer € 80 per maand, dure grap dus voor een paar kilo).

Ik sta dus weer eens met beide benen op de grond, Sarcoidose blijft een raadsel, als je niet weet waar het probleem ligt, ja wat moet je er dan aan doen?

 

Ik sprak ook nog een natuurtherapeut (of zoiets) die zei: Je moet je lichaam zo laten werken, dat het lichaam zelf de benodigde bouwstoffen maakt, of door supplementen in te nemen die dat effect versterken of het juiste voedsel te eten, en dus niet de stof zelf, in het geval je lichaam die stoffen gewoon zelf maakt. In deze discussie: L-carnitine is een aminozuur dat het lichaam zelf maakt.

Bewerkt door Fregu
Link to comment
Share on other sites

Wat een verhaal, die peppillen het lijkt wel drugs!!!!

 

Ik heb L-carnitine dus ingenomen. Een directe verbetering merkte ik niet. Wel merkte ik dat mijn lichaam min of meer op hol slaat. Geen idee wat het precies is, Ik denk dat je het beste kunt vergelijken met een lage bloeddrukaanval, rare bubbelingen in je lijf, of er niet genoeg bloed overal zit (vergelijk het met lucht in centrale verwarmingssysteem van je huis) duizelig. Maar dat heb ik in mindere mate eigenlijk altijd wel.

De eerste avond voelde ik me vrij goed, zelfs de kamer gestoft, dat is al een wonder op zich, ik doe nooit wat 's avonds, dan ben ik helemaal op.

Ik durf nu dat spul niet meer zo goed in te nemen. Laat het maar eens een paar dagen staan.

Ik heb ook de website gevonden die Watson heeft gekopieerd in zijn verhaal: http://vita-info.nl/carnitine.htm. Hierin staan ook een aantal onderzoeken vermeld.

..........

 

Tjeeeeeeeeee….zo’n reactie kan toch niet goed zijn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Laat maar helemaal staan, is gewoon ENG wat er met je lichaam gebeurd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik sta dus weer eens met beide benen op de grond, Sarcoidose blijft een raadsel, als je niet weet waar het probleem ligt, ja wat moet je er dan aan doen?

 

 

 

Ik sprak ook nog een natuurtherapeut (of zoiets) die zei: Je moet je lichaam zo laten werken, dat het lichaam zelf de benodigde bouwstoffen maakt, of door supplementen in te nemen die dat effect versterken of het juiste voedsel te eten, en dus niet de stof zelf, in het geval je lichaam die stoffen gewoon zelf maakt. In deze discussie: L-carnitine is een aminozuur dat het lichaam zelf maakt.

 

Wowwww…. Gelukkig heb hebt nog niet gekocht, ik schrik hier wel van wat jou gebeurde na inname van die Carnitine… dit kan toch ook niet goed zijn!!!! Het lijkt wel een drugs!!!!! Nu begrijp ik mijn arts ook wel dat hij maar bleef zeggen dat hij er geen voorstander van is!!!! Na het zien van die link, wordt het hele gesprek met mijn arts weer duidelijk!!!! Als je iedere dag je hoeveelheid “rood vlees” neemt, ben je er al!!!

En dat is ook zooo, ik weet nog dat lichamelijk dusdanig verzwakt was en moest aansterken in het ziekenhuis en kreeg daar ook van die gewonen boosters in de vorm van biefstuk, veel heerlijke sorbets… alleen de ramp dat ik hier ook gelijk zo van aan kwam haha… En dat wil ik niet meer maar…. Ik kan natuurlijk wel het biefstukje gaan invoeren ipv die peppillen… is nog lekker ook!!!! Dus ik weer het wel!!!!!!

 

Fregu bedankt voor je reactie en het plaatsen van de link, zo zie je maar niet klakkeloos overal op in gaan!!!! ;)

 

Groetjes,

 

Okkie:)

Link to comment
Share on other sites

Nou ja, zo heftig was het nu ook weer niet. En het zou toch fantastisch zijn als je de sarco achter je kon laten.

 

Ik hoop trouwens 2 mei a.s. naar de ledenvergadering te gaan van de Sarcoidose belangenvereniging. Ik heb me opgegeven voor de workshop/lezing van de orthomoleculaire therapeut. Eens horen wat die te melden heeft.

Link to comment
Share on other sites

niet gekregen

 

Ik krijg het niet van mijn longarts, hij heeft het nagekeken en kon geen wetenschappelijk onderzoek vinden naar de werkzaamheid bij sarco.

Nu heb ik diclofenac gekregen, kijken of de moeheid minder wil worden.

Link to comment
Share on other sites

Guest Watson

Reactie van Watson

 

Beste mensen,

 

Ik weet dat er artsen zijn die hier problemen mee hebben. Het is niet wetenschapelijk getoetst.

Mijn vrouw zit bij een moluculaire arts. Ze krijgt het van haar voorgeschreven. Zij mocht toen wel drie op een dag slikken. Zij heeft er veel baat bij gehad.

Ook ik heb het aan mijn longarts gevraagd of het kwaad kan. Volgens mijn longarts mag ik het wel slikken. Hij kende het wel. Het kon geen kwaad, mits je er geen 10 slikt of zo.

Voor het slapen gaan zal ik het niet aanraden. Ik had er twee op en zar toen strak en helder in mijn bed.:blush:

 

Ik heb dit medicijn gewoon een keer gebruikt. Ik heb geen last van bobbels en wat dan ook. Ik voel me fit en helder.

 

Bij werkt het gelukkig, maar als ik de verhalen van jullie leest zijn jullie er erger aan toe. Ik schrik daar wel van.

 

groetjes

 

Watson

Link to comment
Share on other sites

fijn voor jou dat jij er zo makkelijk aan kan komen...

 

Beste mensen,

 

Ik weet dat er artsen zijn die hier problemen mee hebben. Het is niet wetenschapelijk getoetst.

Mijn vrouw zit bij een moluculaire arts. Ze krijgt het van haar voorgeschreven. Zij mocht toen wel drie op een dag slikken. Zij heeft er veel baat bij gehad.

Ook ik heb het aan mijn longarts gevraagd of het kwaad kan. Volgens mijn longarts mag ik het wel slikken. Hij kende het wel. Het kon geen kwaad, mits je er geen 10 slikt of zo.

Voor het slapen gaan zal ik het niet aanraden. Ik had er twee op en zar toen strak en helder in mijn bed.:blush:

 

Ik heb dit medicijn gewoon een keer gebruikt. Ik heb geen last van bobbels en wat dan ook. Ik voel me fit en helder.

 

Bij werkt het gelukkig, maar als ik de verhalen van jullie leest zijn jullie er erger aan toe. Ik schrik daar wel van.

 

groetjes

 

Watson

 

 

*Mag ik jou vragen waarvoor zij dit gebruikt?? En ik zou wel graag het adres van deze arts willen???

 

 

**Mag ik jou vragen bij welke longarts jij komt Watson???

 

 

*** Uit jou verhaal begrijp ik dat jij dit medicijn maar gewoon 1x hebt gebruikt, toch??? .....:scared:

 

Hoop gauw op een antwoord ;)

 

Groetjes

 

Okkie :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Watson

Reactie

 

Beste Okkie,

 

Mijn vrouw heeft HPU (http://www.hpupatientenvereniging.nl/).

Op de website staat alles beschreven.

 

Mijn behandelde longarts was Doktor Rambal in Nijmegen. Hij is ergens anders heen gegaan.

 

Ik slik deze medicijnen nog steeds. Alleen als ik er behoefte aan heb. Maximaal twee. Vermoeide voeten en een zware hoofd gaat dan weg.

 

Het kan op zekere hoogte ook geen kwaad,, want het is een lichaamseigenstof.

Je moet natuurlijk niet helemaal vol van eten.

Soms moet je keus maken om zo iets te slikken. Predison is veeeeeeeeel slechter. Is trouwens ook niet te vergelijken. :blush:

 

Groetjes Watson

Link to comment
Share on other sites

ik vindhet niet leuk als ik iedere keer een andere arts zo hebben....

 

Hey Watson, bedankt!

 

Ik heb al even gekeken op die site ;)

Haha Leuke naam heeft die arts Rambal-sambal,(grapje)

't Zal wel een arts in opleiding zijn geweest ;) omdat deze nu alweer weg is???

Ik heb gelukkig altijd dezelfde arts :silly:

 

Whaaahoe!!!! NEE!!!! je vol eten.... dat moet je zeker niet doen ooohhhh.... dat is ook zeker NIETmijn bedoeling niet hahahaha... :w00t:

 

En je hebt gelijk, soms moet je keuzes maken om iets te slikken!!!

Voor mij is het allemaal vergif maar als je niet anders kan... en wil je nog een beetje kunnen functioneren... dan moet je idd keuzes maken .....

 

Fijne dag vandaag!!!!

 

Groetjes

 

Okkie

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.